Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Kalite | Mimarlık Fakültesi

Misyon

  • Hayal gücünü çalıştıran, yaratıcı düşünmeyi kullanan, yeni buluşlar getirebilen, tasarımda liderliği sağlama yeteneği kazanmış, mesleğini bireysel ve grup çalışmaları içinde uygulayabilecek mezunlar vermek
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde yarışan, bilgi ve teknolojiyi doğru kullanabilen bireyler yetiştirmek
  • Yetenekli, yaratıcı, eleştirel bir akla (düşünce yapısına) sahip ve meslek etiğine saygılı tasarımcılar yapıcılar yetiştirmek
  • Ekolojik duyarlılığa ve toplumsal sorumluluğa sahip iyi vatandaşlar yetiştirmek
  • Mimarlık, İç Mimarlık ve Endüstriyel Tasarım mesleğini ulusal ve uluslararası platformlarda yerine getirecek vasıflara sahip, disiplinler arası ilişki kurabilen, araştıran, bilimsel yaklaşan, yenilikleri takip eden, kendini geliştiren mimarlar, iç mimarlar ve endüstriyel tasarımcılar yetiştirmek
  • Ulusal ve uluslararası alanlarda başarılar gösteren, kendine güvenen, alanında uzman akademisyenler yetiştirmek

Vizyon

  • Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan lider bir kurum olmak
  • Bilime, sanata, çevreye en üst düzeyde katkı vermek
  • Mimari ve tasarım konularda halkı bilinçlendirerek sağlıklı, planlı, çevreye saygılı şehirler oluşturmak
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde önemli bilimsel çalışmaların, etkinliklerin yapıldığı bir “bilim-sanat merkezi” olmak
  • Eğitim-öğretim, araştırma ve uygulamada bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde önder ve etkin konumda bulunmak

Eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme (Ar-Ge), toplumsal katkı ve tüm yönetim faaliyetlerini süreç temelli bir yaklaşımla yapılandırmak ve bu yapıların sürdürülebilirliğini sağlamak,
Eğitim-öğretim, Ar-Ge ve topluma hizmet gibi temel akademik işlevlerin yanı sıra idari süreçlerin tamamını kalite döngüsüne uygun biçimde planlamak, uygulamak, izlemek ve sürekli iyileştirmelere tabi tutmak,
Kurum içi ve dışı paydaşların katkı ve katılımıyla şekillenen kalite kültürünün tüm birimlerde benimsenmesini ve kurumsal düzeyde yaygınlaştırılmasını teşvik etmek,
Akreditasyon süreçlerinin sürekliliğini sağlamak ve kalite güvencesi sistemleriyle bütünleştirmek,
Kalite süreçlerinin etkinliğini artırmak amacıyla sürekli iyileştirme yaklaşımını benimsemek ve bu süreçleri bilgi yönetim sistemleriyle desteklemek,
Paydaş katılımını esas alan mekanizmaları kalite süreçlerinin ayrılmaz bir parçası haline getirmek ve sürekliliğini temin etmek.

  • Prof. Dr. Füsun SEÇER KARİPTAŞ
  • Doç. Dr. Fatma Ceyda GÜNEY YÜKSEL
  • Fakülte Sekreteri Pınar AKDENİZ
  • Doç. Dr. Jülide EDİRNE
  • Dr. Öğr. Üyesi Umur ÖZBEK
  • Dr. Öğr. Üyesi Zeynep FIRAT EZENCİ

1
Üniversitenin stratejik planı ve kurumsal hedefleri doğrultusunda, akademik ve idari hizmetlerin sistematik olarak değerlendirilmesi, kalite standartlarının sürekli iyileştirilmesi ve akreditasyon sürecine ilişkin tüm faaliyetlerin planlı, koordineli ve etkin biçimde yürütülmesini sağlamak,
2
Üniversitenin Stratejik Planı’na katkı sağlamak,
3
Kalite Komisyonu tarafından alınan kararların, ilgili birim bünyesindeki tüm bölüm, program ve alt birimlere iletilmesini sağlamak; kararların etkin biçimde uygulanmasına destek olmak ve uygulama sonuçlarını sistematik olarak takip etmek,
4
Kalite Koordinatörlüğü tarafından belirlenen takvim dâhilinde, iç ve dış değerlendirme çalışmalarının yürütülmesini denetlemek; kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme faaliyetlerinin sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunun hazırlanma sürecini yönetmek,
5
Üniversitenin kalite güvence sisteminin, ilgili birim bünyesindeki işleyişini izlemek ve etkinliğini değerlendirmek; birime özgü performans göstergelerini tanımlamak ve bu doğrultuda gerçekleştirilecek faaliyetleri, Üniversite Kalite Komisyonu’nun belirlediği ilke ve prosedürler çerçevesinde planlayarak yürütülmesini sağlamak,
6
Kalite Komisyonu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda gerekli diğer çalışmaları yürütmektir.