Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Kalite | Kütüphane ve Dokümantasyon Direktörlüğü

Misyon

Üniversitenin eğitim, öğretim, araştırma ve toplumsal faaliyetlerini desteklemek amacıyla gereksinim duyduğu tüm bilgi gereksinimlerini, uluslararası standartlarda, çağdaş ve evrensel normlarda sağlayan; sağladığı tüm bu bilgi kaynaklarını kaliteli, yenilikçi ve kullanıcı odaklı hizmet anlayışı ile sunan, aynı zamanda kullanıcıların hayat boyu öğrenme aktivitelerini destekleyen modern bir kütüphane hizmeti vermektir.

Vizyon

Geleceğin öğrenme gereksinimlerine uygun her türlü fiziksel olanaklara ve çağdaş teknolojilere sahip, kaliteli bilgi hizmetleri üreten, ulusal-bölgesel düzeyde akademik kütüphaneler arasında liderlik üstlenen, nitelik/nicelik açısından güçlü, öncü ve zengin bir kütüphane olmaktır.

Haliç Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Direktörlüğü, üniversitemizin eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet misyonunu destekleyen, tüm bilgi gereksinimlerini, uluslararası standartlarda, çağdaş ve evrensel normlarda sağlayan; sağladığı tüm bu bilgi kaynaklarını kaliteli, yenilikçi ve kullanıcı odaklı hizmet anlayışı ile sunan modern bir bilgi merkezi olmayı hedeflemektedir.

Kalite politikamız şu esaslara dayanır:

  • Bilgiye Erişim: Kullanıcıların eğitim ve araştırmaları için ihtiyaç duyduğu basılı ve elektronik kaynakları sağlamak ve herkesin bu kaynaklara kolayca ulaşması önceliğimizdir.
  • Kullanıcı Memnuniyeti: Kütüphane hizmetlerimizi, kullanıcılarımızın ihtiyaç ve beklentilerine göre şekillendirir, görüş ve önerilerini dikkate alırız.
  • Sürekli Gelişim: Hizmetlerimizi sürekli olarak gözden geçirir, eksikleri belirleyip iyileştiririz.
  • Dijitalleşme ve Teknoloji Kullanımı: Bilgiye internet üzerinden erişimi kolaylaştırır, dijital kaynakları artırır ve kullanıcıların uzaktan da kütüphane hizmetlerinden faydalanmalarını sağlarız.

Yazgı Cihangir AYGÜN (Başkan)
Sakine KALAYCI (Üye)
Tülay AYTEMİZ (Üye)
Kütüphane ve Dokümantasyon Direktörlüğünün, stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda; kütüphanenin hizmet kalitesini arttırmak, kullanıcı memnuniyetini sağlamak, sürekli iyileştirme faaliyetlerini planlamak ve kalite süreçlerini izlemek.
Kütüphane ve Dokümantasyon Direktörlüğüne ilişkin iş süreçlerini (ödünç işlemleri, katalog işlemleri, teknik işlemler, arşiv dijitalleştirme işlemleri vb.) oluşturmak, değerlendirmek ve gerektiğinde revize etmek,
Birim genelinde iç kontrole ilişkin süreçleri yürütmek, uygulamaları izlemek ve gerektiğinde iyileştirici faaliyetlerde bulunmak,
Birim Kalite Komisyonu tarafından alınan kararların Kütüphane ve Dokümantasyon Direktörlüğünün genelinde uygulanmasına katkı sağlamak ve uygulama sonuçlarını takip etmek.