Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Kalite

Haliç Üniversitesi | Akademik | Fakülteler | Tıp Fakültesi | Kalite

Kalite | Tıp Fakültesi

Misyon

Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi ve beceri kazanmış, birey ve toplum odaklı, vicdanlı ve özgür düşünceye sahip, ülke ve toplumun gelişmesine katkı sağlayacak, birey ve toplum sağlığını korumayı ve sağlığa ilişkin tüm süreçlerde en üst düzeyde hizmet üretmeyi amaç edinmiş, bilimsel etik değerlere bağlı, nitelikli hekimler yetiştirmektir.

Vizyon

Tıp eğitiminde ulusal eğitim stratejisine sahip, uluslararası ortak değerlere bağlı, nitelikli hekim yetiştirmeye odaklı, toplumun ve bireyin sağlıklı yaşam koşullarını oluşturmayı ve iyileştirmeyi hedefleyen, yüksek akademik standartlara ve sağlık hizmeti kalitesine sahip öncü bir kurum olmayı amaçlayan yenilikçi, girişimci bir eğitim ve araştırma kurumu olmaktır.

Haliç Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin kalite politikaları, Haliç Üniversitesi’nin vizyonu ve misyon hedefleri doğrultusunda genel kalite politikaları çerçevesinde belirlenmiştir. Haliç Üniversitesi’nin kalite politikası aşağıdaki temel maddeleri içermektedir:

Başta öğrenciler ve çalışanlar olmak üzere tüm paydaşların mevzuat çerçevesinde memnuniyetini sağlamak,
Ayrım yapmaksızın hasta haklarına saygılı ve etik değerlere bağlı kalarak sağlık hizmeti sunan hekimler yetiştirmek,
Sağlık hizmeti sunumunda güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak kanıta dayalı Tıp uygulamalarını yürütmek,
Faaliyetleri, uluslararası eğitim ve öğretim standartları ile ilgili mevzuat şartlarına uygun olarak yürütmek,
Araştırma-Geliştirme faaliyetlerini desteklemek ve proje çıktılarını toplumun yararına sunmak,
Tüm faaliyetleri katılımcı, şeffaf ve hesap verilebilir bir şekilde yürütmek.

Bu kalite politikası, Haliç Üniversitesi’nin faaliyetlerinin standartlara uygun olma tercihini yansıtır. Ulusal ölçekte en iyi kurumlardan biri olmak ve uluslararası alanda tanınırlığı artırmak, kalite politikası uygulamalarıyla gerçekleşecek hedefler olarak belirlenmiştir.

Doç. Dr. Nevra ALKANLI (Başkan)
Prof. Dr. Doğaç Niyazi ÖZÜÇELİK (Üye)
Doç. Dr. Pınar KÖROĞLU (Üye)

Tıp Fakültesi Kalite Komisyonu, Fakültenin eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve idari hizmetler dahil olmak üzere tüm süreçlerinin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun olarak yürütülmesinden ve akreditasyon süreçlerinin yönetilmesinden sorumlu birimdir.

Eğitim-Öğretim süreçlerinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları kapsamında; Tıp eğitim programının hedeflerinin, yeterliliklerinin ve içeriklerinin güncel bilimsel gelişmeler, toplumsal sağlık ihtiyaçları, UÇEP ile uyumunun periyodik olarak analiz edilmesinin sağlanması,
Teorik, pratik, sözlü olarak gerçekleştirilen sınavların güvenilirliğinin, geçerliliğinin eğitim hedeflerini ne ölçüde karşıladığının denetlenmesi, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi yönünde önerilerin sunulması,
Tıp Fakültesi öğrencilerine genel eğitim süreçlerine yönelik anketlerin yapılmasının ve gerçekleştirilen anketlerin analizinin sağlanması. Bu analizler sonucunda yapılabilecek iyileştirme alanlarının belirlenerek Dekanlığa rapor edilmesi,
Eğitimde kullanılan teknolojik araçların ve ders materyallerinin yeterliliğinin ve etkinliğinin değerlendirilmesi, yenilikçi eğitim teknolojilerinin geliştirilebilmesi adına çalışmaların gerçekleştirilmesi.
Fakültenin araştırma alt yapısının, öğretim üyesi başına düşen yayın ve proje sayılarının izlenerek öğretim üyelerinin araştırma performansını arttırmaya yönelik stratejilerin önerilmesi,
Fakülte bünyesinde gerçekleştirilen bilimsel araştırmaların uluslararası standartlara ve etik ilkelere uygunluğunun denetlenerek, konu ile ilgili farkındalığı arttırıcı faaliyetlerin düzenlenmesinin sağlanması,
Dersliklerin, laboratuvarların ve öğrenciler için belirlenmiş diğer alanların donanım ve fiziki alt yapı açısından eğitim kalitesini destekleyecek düzeyde olup olmadığının denetlenerek kontrol edilmesi, eksikliklerin raporlanarak Dekanlığa sunulması,
Fakültenin bir önceki yıla ait tüm faaliyetlerini kapsayan, güçlü ve zayıf yönleri ile iyileştirme planlarını içeren Fakülte İç Değerlendirme Raporunun hazırlanması ve Üniversite Kalite Komisyonu ile Dekanlığa sunulması,
Üniversitenin stratejik planı ve kalite hedefleri doğrultusunda Fakülteye özgü performans göstergelerinin belirlenmesi ve bu göstergelerin düzenli olarak izlenmesi,
Ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının standartlarına uyum sağlanabilmesi adına gerekli hazırlıkların yürütülmesinin sağlanması, öz değerlendirme raporlarının hazırlanması,
Fakülte genelinde tüm akademik ve idari personelin kalite güvence süreçlerine katılımının teşvik edilmesi amacıyla bilgilendirme toplantılarının ve eğitimlerin düzenlenmesinin sağlanması.