Eğitim-Öğretim süreçlerinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi çalışmaları kapsamında; Tıp eğitim programının hedeflerinin, yeterliliklerinin ve içeriklerinin güncel bilimsel gelişmeler, toplumsal sağlık ihtiyaçları, UÇEP ile uyumunun periyodik olarak analiz edilmesinin sağlanması,
Teorik, pratik, sözlü olarak gerçekleştirilen sınavların güvenilirliğinin, geçerliliğinin eğitim hedeflerini ne ölçüde karşıladığının denetlenmesi, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi yönünde önerilerin sunulması,
Tıp Fakültesi öğrencilerine genel eğitim süreçlerine yönelik anketlerin yapılmasının ve gerçekleştirilen anketlerin analizinin sağlanması. Bu analizler sonucunda yapılabilecek iyileştirme alanlarının belirlenerek Dekanlığa rapor edilmesi,
Eğitimde kullanılan teknolojik araçların ve ders materyallerinin yeterliliğinin ve etkinliğinin değerlendirilmesi, yenilikçi eğitim teknolojilerinin geliştirilebilmesi adına çalışmaların gerçekleştirilmesi.
Fakültenin araştırma alt yapısının, öğretim üyesi başına düşen yayın ve proje sayılarının izlenerek öğretim üyelerinin araştırma performansını arttırmaya yönelik stratejilerin önerilmesi,
Fakülte bünyesinde gerçekleştirilen bilimsel araştırmaların uluslararası standartlara ve etik ilkelere uygunluğunun denetlenerek, konu ile ilgili farkındalığı arttırıcı faaliyetlerin düzenlenmesinin sağlanması,
Dersliklerin, laboratuvarların ve öğrenciler için belirlenmiş diğer alanların donanım ve fiziki alt yapı açısından eğitim kalitesini destekleyecek düzeyde olup olmadığının denetlenerek kontrol edilmesi, eksikliklerin raporlanarak Dekanlığa sunulması,
Fakültenin bir önceki yıla ait tüm faaliyetlerini kapsayan, güçlü ve zayıf yönleri ile iyileştirme planlarını içeren Fakülte İç Değerlendirme Raporunun hazırlanması ve Üniversite Kalite Komisyonu ile Dekanlığa sunulması,
Üniversitenin stratejik planı ve kalite hedefleri doğrultusunda Fakülteye özgü performans göstergelerinin belirlenmesi ve bu göstergelerin düzenli olarak izlenmesi,
Ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının standartlarına uyum sağlanabilmesi adına gerekli hazırlıkların yürütülmesinin sağlanması, öz değerlendirme raporlarının hazırlanması,
Fakülte genelinde tüm akademik ve idari personelin kalite güvence süreçlerine katılımının teşvik edilmesi amacıyla bilgilendirme toplantılarının ve eğitimlerin düzenlenmesinin sağlanması.