Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Kalite

Haliç Üniversitesi | Öğrencimiz | TÖMER | Kalite

Kalite | TÖMER

Misyon

Farklı kültürlerden bireylere Avrupa Ortak Referans Çerçevesine (CEFR) ölçütlerine uygun, nitelikli ve çağdaş Türkçe eğitimi sunmak; dili akademik ve toplumsal yaşamda etkin kullanmalarını sağlamak; Türkiye’nin kültürel değerlerini tanıtarak kültürlerarası anlayışa katkıda bulunmaktır.

Vizyon

Türkçeyi bilimsel temelli ve yenilikçi yöntemlerle, üniversite ortamının çok kültürlü yapısı içinde herkes için erişilebilir kılan; kültürlerarası etkileşimi ve toplumsal sorumluluğu önceleyen; Türkiye’nin kültürel mirasını dünyaya tanıtan bir dil öğretim merkezi olmaktır.

Haliç Üniversitesi misyonu ve vizyonu esas alınarak, Türkçe öğretimi alanında kaliteli, yenilikçi ve sürdürülebilir bir eğitim hizmeti sunmak amacıyla faaliyet gösteren Haliç TÖMER; eğitim-öğretim, ölçme-değerlendirme, araştırma ve idari süreçlerinde kalite standartlarını benimsemektedir.

Bu doğrultuda kalite politikamız:

  • Türkçe öğretiminde uluslararası standartlara uygun, çağdaş öğretim yöntemleriyle sürekli gelişimi hedefleyen,
  • Yasal düzenlemelere uygun, öğrenci ve çalışanlarının kişisel verilerinin korunmasına özen gösteren,
  • Üniversitenin tüm akademik ve idari birimleri ile birlikte iş birliği ve etkin iletişimi önemseyen,
  • Denetim, ölçme ve değerlendirme süreçlerinde şeffaf, izlenebilir ve sürekli iyileşmeye açık bir yapı sürdüren,
  • Bilgi güvenliği ve paydaş memnuniyetini ön planda tutan,
  • Öğrencilerin dil becerilerini geliştirerek akademik hayata ve topluma uyumlarını destekleyen bir hizmet anlayışını esas almaktadır.

Haliç TÖMER, kalite yönetim sistemini sürekli olarak gözden geçirerek ve iyileştirerek, Türkçe öğretiminde ulusal ve uluslararası düzeyde güvenilir bir merkez olmayı hedeflemektedir.

Haliç TÖMER Birim Kalite Komisyonu, Merkez’in akademik, idari ve öğrenci odaklı hizmetlerinin kalite standartlarına uygunluğunu sağlamak amacıyla kurulmuştur. Komisyon, birim içinde kalite kültürünün yaygınlaştırılması, sürekli iyileştirme süreçlerinin izlenmesi ve kalite hedeflerinin gerçekleştirilmesine yönelik çalışmaları koordine eder.

Dr. Öğr. Üyesi Aysel GÜNEŞ (Merkez Müdürü)-Kalite Sorumlusu
Selma ARSLAN-İdari Personel Temsilcisi

Haliç Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER) Kalite Komisyonu; üniversitenin stratejik planı, kalite politikası ve hedefleri doğrultusunda, merkez bünyesindeki eğitim-öğretim, araştırma ve idari süreçlerin kalitesinin güvence altına alınması ve sürekli iyileştirilmesi amacıyla aşağıdaki görevleri yürütür:

  • Merkezin iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kurumsal göstergeleri belirlemek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde yürütmek,
  • Haliç TÖMER iş süreçlerini hazırlamak, değerlendirmek ve gerektiğinde revize etmek,
  • Merkez genelinde iç kontrole ilişkin süreçleri yürütmek, izlemek ve gerekli önlemleri almak,
  • TÖMER Kalite Komisyonu kararlarının uygulanmasına katkı sağlamak ve uygulama sonuçlarını izlemek,
  • Merkezin yıllık İç Değerlendirme Raporunu ve kaliteyle ilgili diğer bilgi ve belgeleri hazırlayarak belirlenen süre içinde Üniversite Kalite Koordinatörlüğüne sunmak,
  • Bağımsız değerlendirme veya belgelendirme kuruluşları tarafından yürütülecek çalışmalar için gerekli hazırlıkları yapmak ve ilgili desteği sağlamak,
  • Üniversite iç ve dış değerlendirme sonuç raporlarında yer alan tespit ve öneriler doğrultusunda merkez yönetimine önerilerde bulunmak,
  • Kalite Koordinatörlüğü veya merkez yönetimi tarafından belirlenen diğer kalite çalışmaları ve iyileştirme faaliyetlerini yürütmek.