Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Dil ve Konuşma Terapisi

Haliç Üniversitesi | Akademik | Fakülteler | Sağlık Bilimleri Fakültesi | Bölümler | Dil ve Konuşma Terapisi
Program İçeriği

2025 yılında kurulan Dil ve Konuşma Terapisi Bölümümüz, bireylerin iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarını değerlendiren, önleyen ve tedavi eden uzmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Alanında güncel bilimsel gelişmeleri takip eden, etik değerlere bağlı, toplum sağlığına duyarlı terapistler yetiştirmek en temel önceliğimizdir.



Bölümümüz; teorik bilgi ile uygulamalı eğitimi bir arada sunan çağdaş bir öğretim programı ile yapılandırılmıştır. Öğrencilerimiz, çocukluk döneminden yetişkinliğe kadar her yaş grubundaki bireylerle çalışabilecek yeterlilikte donatılır. Klinik uygulamalar, laboratuvar destekli dersler ve staj olanaklarıyla öğrencilere mesleki deneyim kazandırılır.



Eğitim programımız, disiplinlerarası yaklaşımı esas alarak; dil ve konuşma terapisine yönelik anatomi, fizyoloji, psikoloji, nöroloji gibi temel bilimlerle entegre şekilde yürütülmektedir. Ayrıca, öğrencilerimize araştırma yapma, eleştirel düşünme ve çözüm üretme becerileri kazandırılarak, hem ulusal hem de uluslararası platformlarda aktif rol alabilecek yetkinlikte mezunlar verilmesi hedeflenmektedir.



Yeni kurulan ve dinamik yapısıyla hızla gelişen Dil ve Konuşma Terapisi Bölümümüz, akademik kadrosu, fiziki altyapısı ve öğrenci odaklı eğitim anlayışıyla geleceğin uzman terapistlerini yetiştirmeye kararlıdır.

SELİM ÖNLER

SELİM ÖNLER

Dr.Öğr.Üyesi

Dil ve Konuşma Terapisi Vekil Bölüm Başkanı

selimonler@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
SELİM ÖNLER

SELİM ÖNLER

Dr.Öğr.Üyesi

Dil ve Konuşma Terapisi Vekil Bölüm Başkanı

selimonler@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
DUYGU ŞAHİN ALTAÇ

DUYGU ŞAHİN ALTAÇ

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

duygusahinaltac@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
ŞAFAK AKDEMİR

ŞAFAK AKDEMİR

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

safakakdemir@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
FİLİZ OBEN BAYRAKTAR

FİLİZ OBEN BAYRAKTAR

Öğretim Görevlisi

Öğretim Elemanı

filizobenbayraktar@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
KORAY TEMİZ

KORAY TEMİZ

Uzman Dr.

koraytemiz@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
2025 yılında Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi çatısı altında kurulan Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, bireylerin iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının değerlendirilmesi, tanılanması ve rehabilitasyonuna yönelik çağdaş bir eğitim anlayışıyla hizmet vermek üzere kurulmuştur.

Bölümümüz, bilimsel temellere dayalı klinik uygulamaları, güçlü akademik kadrosu ve öğrenci merkezli eğitim yaklaşımıyla, alanında yetkin ve etik değerlere sahip dil ve konuşma terapistleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencilerimiz; dilbilim, anatomi, fizyoloji, nöroloji, psikoloji ve akustik gibi disiplinlerle desteklenen kapsamlı bir eğitim programı sayesinde hem teorik bilgiye hem de uygulama becerilerine sahip olacaklardır.

Program süresince öğrencilerimiz, üniversitemizin tam donanımlı Dil ve Konuşma Terapisi Uygulama ve Araştırma Merkezi ile anlaşmalı hastane ve rehabilitasyon merkezlerinde staj yaparak, mesleğe adım atmadan önce saha deneyimi kazanma fırsatı bulurlar.

Mezunlarımız, sağlık kuruluşlarında, özel eğitim kurumlarında, üniversitelerde, rehabilitasyon merkezlerinde ve kendi danışmanlık merkezlerinde görev alabilecek yetkinlikte yetişmektedir.

Haliç Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, bilimsel araştırmayı, topluma hizmeti ve etik sorumluluğu bir araya getiren güçlü bir akademik topluluk yaratmayı amaçlamaktadır.
Dil ve Konuşma Terapisi Programını başarı ile tamamlayan öğrencilerimize Lisans diploması verilmektedir.
Merkezi yerleştirme sınavı (YKS) kapsamında, Sayısal (SAY) puan türü ile başarılı olan ve lise veya dengi bir okuldan mezun olan aday öğrenciler kabul edilmektedir.
Yatay geçiş başvuruları, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esaslara göre yapılmakta olup, öğrencilerin kayıtlı oldukları diğer üniversitelerdeki eşdeğer programlarda belirli bir akademik başarı düzeyine ulaşmış olmaları beklenmektedir. Yatay geçiş işlemleri kurum içi ve kurum dışı olmak üzere iki şekilde gerçekleştirilir.
Uluslararası öğrenciler, Haliç Üniversitesi’nin yürürlükteki “Uluslararası Öğrenci Kabul Yönergesi” doğrultusunda, lise denkliği, akademik başarı düzeyi ve İngilizce yeterlilik belgeleri değerlendirilerek programa kabul edilmektedir.
Tüm başvurular, Haliç Üniversitesi’nin belirlediği akademik takvim ve usullere uygun olarak gerçekleştirilir.
Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, ALES'ten geçerli bir puan almaları ve YÖK tarafından belirlenen düzeyde İngilizce dil yeterliliğini (YDS, TOEFL, vb.) belgelemeleri koşuluyla, kendi alanlarında veya ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora programlarına başvurarak akademik eğitimlerine devam edebilirler.

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT1007Dil ve Konuşma Terapisine Giriş3+0+04Zorunlu
DKT1011İşitme ve Konuşma Bilimine Giriş3+0+03Zorunlu
HLÜ0110Temel Bilgi Teknolojileri3+0+03Zorunlu
OZD0101Türk Dili I2+0+02Zorunlu
OZD0103Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I2+0+02Zorunlu
OZD0105İngilizce I3+0+03Zorunlu
SBF1007Biyofizik2+0+02Zorunlu
SBF1020Anatomi3+0+04Zorunlu
SBF1030Fizyoloji3+0+03Zorunlu
AİS1XX1Alan Seçmeli I-4Seçmeli
DKT1101Engellilik ve Yaşam2+0+04Seçmeli
DKT1103Çocuk ve Ergen Psikolojisi2+0+04Seçmeli
SBF0120İşaret Dili2+0+04Seçmeli

2.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT1002Dil ve Konuşma Nöroanatomisi3+0+03Zorunlu
DKT1004Dil ve Konuşma Nörofizyolojisi3+0+03Zorunlu
DKT1006Ses fiziği ve akustik prensipler3+0+03Zorunlu
DKT1008Dilbilim ve Fonetik3+0+04Zorunlu
OZD0102Türk Dili II2+0+02Zorunlu
OZD0104Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2+0+02Zorunlu
OZD0106İngilizce II3+0+03Zorunlu
SBF0050Psikoloji2+0+02Zorunlu
ADS1XX2Alan Seçmeli II-4Seçmeli
DKT1102Dezavantajlı Bireylerde Ruh Sağlığı2+0+04Seçmeli
DKT1104Dil ve Konuşma Terapisinde Müzik Bilgisi2+0+04Seçmeli
DKT1106Davranış Yönetimi2+0+04Seçmeli
AİS12X2Alan Seçmeli III-4Seçmeli
SBF0030Kalite Yönetimi2+0+04Seçmeli
SBF0070Tıbbi Terminoloji2+0+04Seçmeli
SBF0080Sağlıklı Beslenme2+0+04Seçmeli
SBF0090Spor ve Beslenme2+0+04Seçmeli

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT2001Dil ve Konuşma Terapistleri için Embriyoloji3+0+03Zorunlu
DKT2003Ortodonti ve Protez2+0+03Zorunlu
DKT2005Odyolojiye Giriş3+0+03Zorunlu
DKT2007Dil ve Konusma Terapisinde Elektroterapi ve Nöromodülasyon Teknikleri2+0+24Zorunlu
DKT2009Kulak, Burun, Boğaz Hastalıkları2+0+02Zorunlu
DKT2011Kognitif Nöroloji2+0+03Zorunlu
FTR2007Kinezyoloji Biyomekanik2+0+02Zorunlu
OZD0130Kariyer Planlama2+0+02Zorunlu
ADS2XX1Alan Dışı Seçmeli I0+0+04Seçmeli
AİS2XX1Alan Seçmeli IV-4Seçmeli
DKT2101Ergen-Yetişkin Gelişimi ve Psikolojisi2+0+04Seçmeli
DKT2103Ses tasarımı2+0+04Seçmeli
DKT2105Kişilik Psikolojisi2+0+04Seçmeli
DKT2107Çocuk Sağlığı ve Nörolojisi2+0+04Seçmeli

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT2002Nörolojik Gelişim2+0+02Zorunlu
DKT2004Dil ve Konuşma Terapisinde Odyoloji2+0+02Zorunlu
DKT2006Akıcı Konuşma Bozukluklarına Giriş3+0+03Zorunlu
DKT2008Çocukluk Çağı Dil Bozuklukları3+0+03Zorunlu
DKT2012Beslenme ve Yutma Bozukluklarına Giriş3+0+03Zorunlu
HLÜ0120İş Sağlığı ve Güvenliği2+0+02Zorunlu
SBF0010Staj I (20 iş günü)0+0+05Zorunlu
ADS2XX2Alan Dışı Seçmeli II0+0+02Seçmeli
SBF2002Farmakoloji2+0+03Seçmeli
AİS21X2Alan Seçmelli V-8Seçmeli
DKT2102Uygulamalı Davranış Analizi2+0+04Seçmeli
DKT2104Sinirdilbilim2+0+04Seçmeli
DKT2106Adli psikoloji2+0+04Seçmeli
AİS22X2Alan Seçmeli VI-4Seçmeli
SBF0100Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite2+0+04Seçmeli
SBF2004İlk Yardım1+2+04Seçmeli

5.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT3001Akıcı Konuşma Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+24Zorunlu
DKT3003Ses Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+24Zorunlu
DKT3005Beslenme ve Yutma Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+24Zorunlu
DKT3007Edinilmiş Dil Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+13Zorunlu
DKT3009Okuma ve Yazma Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+13Zorunlu
HLÜ0101Mesleki İngilizce I2+0+03Seçmeli
AİS3XX1Alan Seçmeli VII (3 adet)-12Seçmeli
DKT3101Duygusal ve Davranışsal Bozukluklarda Değerlendirme ve Terapi2+0+04Seçmeli
DKT3103Otizm Spektrum Bozuklukları2+0+04Seçmeli
DKT3105İletişim Bozukluklarında Danışmanlık1+2+04Seçmeli
DKT3107Dil ve Konuşma Terapisinde Teleterapi Uygulamaları1+2+04Seçmeli
DKT3109Dil ve Konuşma Terapisinde Ergoterapi1+2+04Seçmeli
DKT3111Geriatride Dil ve Konuşma Terapisi1+2+04Seçmeli
DKT3113Çok Dillilik, Dil Gelişimi ve Bozuklukları1+2+04Seçmeli
DKT3115Motor Öğrenme Prensipleri1+2+04Seçmeli
HEM3107Cinsel Sağlık2+0+04Seçmeli
HLÜ0010Bilimsel Araştırma Yöntemleri1+2+04Seçmeli

6.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT3002Konuşma Sesi Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+24Zorunlu
DKT3004Dudak Damak Yarıklılıkları,Baş ve Boyun Anomalilerinde Değerlendirme Ve Terapi2+0+13Zorunlu
DKT3006Nörojenik Motor Konuşma Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+13Zorunlu
DKT3008Rezonans Bozukluklarında Değerlendirme ve Terapi2+0+13Zorunlu
SBF0020Staj II (20 iş günü)0+0+05Zorunlu
DKT3104DKT'de Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistem ve Teknolojileri2+0+03Seçmeli
AİS3XX2Alan Seçmeli VIII (3 adet)-12Seçmeli
DKT3102Gelişimsel,Bilişsel ve Zihinsel Bozukluklarda Değerlendirme ve Terapi1+2+04Seçmeli
DKT3106DKT'de Önleyici Müdahaleler2+0+04Seçmeli
DKT3108Serebral Palside Dil, Konuşma, Beslenme ve Yutma Bozuklukları2+0+04Seçmeli
DKT3112Oyun ve Dil Gelişimi2+0+04Seçmeli
DKT3114Aile ve Bakımveren Danışmanlığı2+0+04Seçmeli
DKT3116Duygu Uyum ve Davranış Bozuklukları2+0+04Seçmeli
DKT3118Dil ve Konuşma Terapisinde Bilişsel Davranışçı Terapi2+0+04Seçmeli
DKT3122Dil ve Konuşma Terapisinde İnovasyon2+0+04Seçmeli
DKT3124İki ve Çok Dilli Kültürlerde Dil ve Konuşma Bozuklukları2+0+04Seçmeli

7.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT4001Seminer I3+0+04Zorunlu
DKT4003Dil ve Konuşma Bozukluklarında Mesleki Uygulama I2+32+018Zorunlu
DKT4005Dil ve Konuşma Terapisinde Materyal, Ürün ve Terapi Programı Geliştirme2+0+14Zorunlu
DKT4101Meslekler Arası İş Birliği2+0+02Seçmeli
DKT4103Alternatif ve Destekleyici iletişim Sistemleri2+0+02Seçmeli
DKT4105Kanıta Dayalı Araştırma2+0+02Seçmeli
HLÜ0102Mesleki İngilizce II2+0+03Seçmeli
SBF0011Sağlık Hukuku2+0+02Seçmeli
AİS4XX1Alan Seçmeli IX-4Seçmeli
SBF4010Biyoistatistik1+2+04Seçmeli

8.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DKT4002Seminer II3+0+04Zorunlu
DKT4004Dil ve Konuşma Bozukluklarında Mesleki Uygulama II2+32+018Zorunlu
SBF4000Bitirme Projesi0+2+06Zorunlu
ADS4XX2Alan Dışı Seçmeli III0+0+02Seçmeli
Bir öğrencinin Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programından mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu programın eğitim ve öğretim planında yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlaması, toplam 240 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredisini eksiksiz şekilde yerine getirmesi ve ikinci sınıftan itibaren yürütülen staj ve intörn uygulamalarını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Ayrıca, öğrencinin genel akademik not ortalamasının (AGNO) en az 2,00/4,00 olması şarttır. Bu koşulları sağlayan öğrenciler, Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Diploması almaya ve “Dil ve Konuşma Terapisti” unvanını kazanmaya hak kazanırlar.
Haliç Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programı mezunları, sağlık sektöründeki dinamik gereksinimler doğrultusunda geniş bir istihdam yelpazesinde görev alabilmektedir. Mezunlar, kamu ve özel sektöre ait sağlık kuruluşlarında Dil ve Konuşma Terapisti olarak istihdam edilebilmekte; Sağlık Bakanlığı, üniversite hastaneleri, özel hastaneler, rehabilitasyon kurumları gibi çeşitli ortamlarda mesleki roller üstlenebilmektedir. Lisans eğitimini tamamlayan bireyler, sağlık hizmetlerinin farklı kademelerinde görev almakla birlikte, mezuniyet sonrası belirli alanlarda uzmanlaşma olanağına da sahiptir. Program çıktıları doğrultusunda öğrencilerin etik, bilimsel ve eleştirel düşünme becerileriyle donatılması, onların yalnızca klinik uygulamalarda değil, aynı zamanda eğitim, yönetim ve araştırma alanlarında da etkin roller üstlenmelerine olanak tanımaktadır. Akademik kariyer hedefleyen mezunlar, dil ve konuşma terapistliği veya sağlık bilimleri alanlarında tezli yüksek lisans ve doktora programlarına başvurarak lisansüstü düzeyde eğitimlerine devam edebilir; araştırma, öğretim ve yöneticilik alanlarında kariyer yapabilirler. Bu süreç, Bologna süreciyle uyumlu olarak tanımlanmış öğrenim çıktıları ile doğrudan ilişkilidir. Haliç Üniversitesi, mezunlarının kariyer gelişimlerini izlemek amacıyla ilgili birimler aracılığıyla düzenli mezun izleme çalışmaları yürütmekte; paydaş geri bildirimleri doğrultusunda program çıktılarının güncellenmesini sağlamaktadır. Bu yaklaşım hem kalite güvence süreçlerinin sürekliliğine hem de mezun başarısının kurumsal düzeyde izlenmesine katkı sunmaktadır.
Haliç Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 30, 33 ve 34. maddelerine uygun şekilde yapılmaktadır.
Öğr.Gör. Filiz Oben BAYRAKTAR
Fakülte Sekreteri Cemal BALCI