|
MİSYON Hemşirelik mesleğinin etik ilkeleri ve bilimsel temelleri doğrultusunda; birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve yeniden kazandırma sürecinde etkin rol alan; hemşirelik sürecini kanıta dayalı uygulamalarla bütünleştiren; insana saygılı, kültürel duyarlılığı yüksek, eleştirel düşünen ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen nitelikli hemşireler yetiştirmektir. Bu misyon doğrultusunda eğitim programımız, Uluslararası Hemşireler Konseyi (ICN) tarafından tanımlanan hemşirelik rollerini temel alır: bakım verme, eğitici olma, savunuculuk yapma, araştırma yapma, yöneticilik ve liderlik etme. Kurumsal özerkliğimiz çerçevesinde, sağlık sistemine entegre olabilen, mesleki sorumluluklarının bilincinde ve topluma karşı hesap verebilir profesyoneller yetiştirmek önceliğimizdir. VİZYON Hemşirelik eğitiminde ulusal ve uluslararası düzeyde yetkinlik, etik değerlere bağlılık ve bilimsel üretkenlik temelinde öncü bir kurum olmak; hemşirelik mesleğinin gelişimine yön veren, sağlık politikalarının şekillenmesinde katkı sağlayan, yenilikçi ve sürdürülebilir eğitim modelleriyle topluma değer katan bir eğitim kurumu haline gelmektir. Bu vizyonla, mezunlarımızın yalnızca mesleki bilgi ve becerilerle değil; aynı zamanda hesap verebilirlik, etik duyarlılık, insan haklarına saygı ve toplumsal katkı bilinci ile donatılması hedeflenmektedir. |
|
Hemşirelik, 2011 yılında doktora programı ile Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Hemşirelik Anabilim Dalı olarak açılmıştır.
|
|
Hemşirelikte Doktora Derecesi kazanır
|
|
Hemşirelik Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Fakültelerinin ve Sağlık Yüksekokullarının Hemşirelik Bölümlerinden mezun olup Hemşirelikte Yüksek Lisans derecesine sahip olmak.
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55, Yabancı Dil Sınavından (YDS) ya da YÖKDİL'den en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. |
|
- Ders ve tez aşamalarını başarılı bir şekilde tamamlayan öğrencilerin mezuniyeti onaylanır.
- Mezuniyet sonrası öğrenciler akademik ilerlemeye devam edebilir, üniversitelerde Dr. Öğr. Üyesi kadrosuna başvurabilir |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| LÜE8000 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | 3+0+0 | 6 | Zorunlu |
| AİS1XX1 | Alan İçi Seçmeli (4 Adet) | - | 24 | Seçmeli |
| HEM9110 | Hemşirelik Modelleri | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9120 | Nöroloji Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9130 | Yetişkin Yoğun Bakım Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9140 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9150 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9160 | Halk Sağlığı Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9170 | Hemşirelik Esasları I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9180 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9190 | İç Hastalıkları Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9210 | Perinatoloji Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9220 | Psikiyatri Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9230 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9240 | Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9250 | Geriatri Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9260 | Hemşirelikte Sistematik Yaklaşımlar | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9270 | Ruh Sağlığı Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9280 | Lojistik Yönetimi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9290 | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9310 | Kanıta Dayalı Hemşirelik | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9320 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9330 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9340 | Halk Sağlığı Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9350 | Hemşirelik Esasları II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9360 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9370 | İç Hastalıkları Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9380 | Perinatoloji Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9390 | Psikiyatri Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9410 | Çevre Sağlığı Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9420 | Davranış Nörobiyolojisi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9430 | Endokrin Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9440 | Engelli Çocuk ve Çocuk İstismarı | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9450 | Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi ve Sosyolojik Yapısı | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9460 | Hemşirelikte Kuramsal Ögeler | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9470 | Hemşirelikte Nitel Araştırma | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9480 | Kültürlerarası Hemşirelik ve Değerler | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9490 | Onkoloji Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9510 | Sağlık Kuruluşlarında Liderlik Yönetimi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9520 | Sağlık Kuruluşlarında Örgütsel Davranış | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9530 | Cinsellik ve Cinsel Sağlık | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| HEM9010 | Seminer | 2+0+0 | 12 | Zorunlu |
| AİS1XX2 | Alan İçi Seçmeli (3 Adet) | - | 18 | Seçmeli |
| FTR8004 | Biyoistatistik | 3+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9110 | Hemşirelik Modelleri | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9120 | Nöroloji Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9130 | Yetişkin Yoğun Bakım Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9140 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9150 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9160 | Halk Sağlığı Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9170 | Hemşirelik Esasları I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9180 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9190 | İç Hastalıkları Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9210 | Perinatoloji Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9220 | Psikiyatri Hemşireliği I | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9230 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9240 | Çocuk Yoğun Bakım Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9250 | Geriatri Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9260 | Hemşirelikte Sistematik Yaklaşımlar | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9270 | Ruh Sağlığı Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9280 | Lojistik Yönetimi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9290 | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9310 | Kanıta Dayalı Hemşirelik | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9320 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9330 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9340 | Halk Sağlığı Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9350 | Hemşirelik Esasları II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9360 | Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9370 | İç Hastalıkları Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9380 | Perinatoloji Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9390 | Psikiyatri Hemşireliği II | 2+4+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9410 | Çevre Sağlığı Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9420 | Davranış Nörobiyolojisi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9430 | Endokrin Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9440 | Engelli Çocuk ve Çocuk İstismarı | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9450 | Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi ve Sosyolojik Yapısı | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9460 | Hemşirelikte Kuramsal Ögeler | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9470 | Hemşirelikte Nitel Araştırma | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9480 | Kültürlerarası Hemşirelik ve Değerler | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9490 | Onkoloji Hemşireliği | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9510 | Sağlık Kuruluşlarında Liderlik Yönetimi | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9520 | Sağlık Kuruluşlarında Örgütsel Davranış | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| HEM9530 | Cinsellik ve Cinsel Sağlık | 2+0+0 | 6 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| HEM9020 | Doktora Yeterlik Sınavı | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| HEM9030 | Doktora Tez Önerisi | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| HEM9000 | Özel Uzmanlık Konuları | 0+0+0 | 0 | Zorunlu |
| HEM9040 | Doktora Tezi 1 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| HEM9050 | Doktora Tezi 2 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| HEM9060 | Doktora Tezi 3 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| HEM9070 | Doktora Tezi 4 | 0+0+0 | 30 | Zorunlu |
|
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim ve öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 7 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az 42 kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. Derslerini başarı ile tamamlayan öğrenciler Yeterlilik Sınavı‘na tabi tutulur. Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer. Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği, enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir ve ilan edilir. Ancak yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır. Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite üyelerine dağıtır. Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti olmaksızın süresinde girmeyen öğrenci başarısız sayılarak tez önerisi reddedilir. Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri dinleyicilere kapalı olarak, tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenciler başarılı olarak değerlendirir. Bu karar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu savunmada da başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin istenen sayıda nüshasını danışmanına teslim eder. Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla ilgili enstitüye gönderir. Tüm aşamaları sorunsuz tamamlayan öğrencinin mezuniyet kararı verilir.
|
|
Kamu ve özel hastanelerde
Aile hekimliği/toplum sağlığı merkezleri/ana çocuk sağlığı merkezlerinde, Özel kabin açarak serbest çalışabilirler. Akademik çalışma yaparak ilgili alanlarda öğretim elemanı olarak çalışabilirler. |
|
TC Haliç Üniversitesi yükseköğretim kurumu yönetmeliğine bağlı olarak derslerin değerlendirmesi bir adet vize ve bir adet final sınavları ile yapılmaktadır. Öğrenci tarafından yapılan sunumlar da puanlamaya katılır
|
| Bölüm Sekreteri Buse Akyıldız |