Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Beslenme ve Diyetetik

Haliç Üniversitesi | Akademik | Enstitüler | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | Programlar | Beslenme ve Diyetetik
Program İçeriği

Yüksek Lisans Eğitim programı, günümüzde hızlı bir gelişme gösteren ve branşlaşarak beslenme biliminin değişik alanlarında faaliyet gösteren, bilim ve teknolojinin getirdiği yenilikleri izleyerek uzmanlaşmış diyetisyen (beslenme ve diyetetik uzmanı) yetiştirilmesini sağlamak amacı ile eğitim vermektedir. Bölümün akademik kadrosu multidisipliner yapıdadır. Gıda-beslenme-sağlık konularında eğitim verecek elemanlardan oluşmuştur. Beslenme ve Diyetetik Bilim Dalı, besinlerin üretiminden insan hücresinde kullanılmasına kadar geçen tüm aşamalarda, insanla besin arasındaki ilişkileri inceleyen bir bilim dalıdır. Bu bilim dalında eğitim-öğretim programı çerçevesinde; Besinlerin sağlık üzerine etkilerinin belirlenmesi, Üretimden tüketime kadar besinlerin geçirdiği tüm evrelerdeki değişimlerin irdelenmesi, Bireylerin gereksinimlerine uygun beslenme programlarının düzenlenmesi, Hastalıkların tedavisinde diyet programlarının hazırlanması, Toplumun beslenmeye bağlı sağlık sorunlarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi, toplumun bilinçlendirilmesi konuları incelenir.


ZEYNEP ÖZERSON

ZEYNEP ÖZERSON

Dr.Öğr.Üyesi

Anabilim Dalı Başkanı

zeynepozerson@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
MEHMET PALA

MEHMET PALA

Profesör Doktor

mehmetpala@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
AHMET MURAT GÜNAL

AHMET MURAT GÜNAL

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

ahmetmuratgunal@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
BAŞAK ÖNEY

BAŞAK ÖNEY

Dr.Öğr.Üyesi

basakoney@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
CEYDA OKUDU

CEYDA OKUDU

Dr.Öğr.Üyesi

ceydaokudu@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
FİTNAT ŞULE ŞAKAR

FİTNAT ŞULE ŞAKAR

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

fitnatsulesakar@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
HATİCE KÜBRA YILMAZ

HATİCE KÜBRA YILMAZ

Dr.Öğr.Üyesi

haticekubrayilmaz@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
NURAY ESRA AKSAKAL

NURAY ESRA AKSAKAL

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

nurayesraaksakal@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
ZEYNEP ÖZERSON

ZEYNEP ÖZERSON

Dr.Öğr.Üyesi

Anabilim Dalı Başkanı

zeynepkoc@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
2009 – 2010 Güz Yarıyılında Yüksek Lisans eğitim-öğretim yılında başlamıştır.
Uzman diyetisyen.
Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; beslenme ve diyetetik bölümü lisans diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. 

Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanının yanı sıra, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu da değerlendirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin diğer hususlar ile başvuru için adayların sağlaması gereken diğer belgeler (referans mektubu, uluslararası standart sınavlar ve benzeri) ve hangi düzeyde yabancı dil bilgisi gerektiği ilgili enstitünün önerisi ile Senato tarafından belirlenir. Değerlendirmede ALES puanı en az % 50 ağırlıkla göz önünde tutulur.                                                                                  
Başvurular, enstitü bünyesinde, program düzeyinde, ilgili anabilim başkanı ve en az iki öğretim üyesinden oluşan komisyonlar tarafından değerlendirilir. Değerlendirme sonucunda başarılı bulunanlar lisansüstü programlara kabul edilir. Değerlendirme sonuçları ilgili enstitü tarafından Rektörlüğe bildirilir ve onay sonrası duyurulur.
Doktora programına başvurabilirler.

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
BDY8001Kronik Hastalıklar3+0+06Zorunlu
LÜE8000Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği3+0+06Zorunlu
AİS1XX1Alan İçi Seçmeli (3 Adet)-18Seçmeli
BDY8110Bebeklik-Çocukluk Döneminde Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8120Besin Duyarlılığı ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8130Besinlerde Bileşim Analizleri3+0+06Seçmeli
BDY8140Bireysel İletişim Teknikleri3+0+06Seçmeli
BDY8150Fonksiyonel Besinler ve Sağlık3+0+06Seçmeli
BDY8160Sporcuların Beslenmesi3+0+06Seçmeli
BDY8170Toplu Beslenme Sistem Yönetimi ve Organizasyon3+0+06Seçmeli
BDY8180Toplum ve Sağlık3+0+06Seçmeli
BDY8190Yaşlı Beslenmesi3+0+06Seçmeli
BDY8210Beslenme-Tıbbi Biyokimya3+0+06Seçmeli
BDY8220Fiziksel Aktivite ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8230Genetik ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8240Gıda Güvenliği3+0+06Seçmeli
BDY8250Kronik Hastalıklarda Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8260Menü Planlama3+0+06Seçmeli
BDY8270Obezite-Fiziksel Aktivite-Psikoloji ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8280Turizm Sektöründe Yiyecek-İçecek Yönetimi3+0+06Seçmeli
BDY8290Kadın Sağlığı ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8310İleri Spor Fizyolojisi3+0+06Seçmeli
BDY8320Spor ve Egzersizde Besin Destekleri3+0+06Seçmeli
BDY8330Besin Destekleri Ve Toplum Sağlığı3+0+06Seçmeli
BDY8340Kalıtsal Metabolizma Hastalıklarında Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8350Egzersiz Fizyolojisi ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8360Mikrobiyota ve Hastalıklarla İlişkisi3+0+06Seçmeli
BDY8370Besin Zincirinde Sürdürülebilirlik3+0+06Seçmeli
BDY8380Toplu Beslenme Sistemlerinde Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri3+0+06Seçmeli
BDY8390Sindirim Sistemi Hastalıkları Ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8410Mikrobiyota-Diyet Etkileşimi Ve Hastalıklar3+0+06Seçmeli
BDY8420Besin-İlaç Etkileşimi3+0+06Seçmeli
BDY8430Çocuk Beslenmesinde Güncel Yaklaşımlar3+0+06Seçmeli
BDY8440Besinlerdeki İşleme Yöntemlerinin Beslenme İle İlişkisi3+0+06Seçmeli
BDY8450Ulusal ve Uluslararası Beslenme Araştırmaları3+0+06Seçmeli
BDY8460Endokrin Hastalıklarında Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8470Şişmanlık Ve Yeme Davranış Bozuklukları3+0+06Seçmeli
BDY8480Beslenme Bilimlerinde Temel Laboratuvar Teknikleri3+0+06Seçmeli

2.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
BDY8002İleri Beslenme Biyokimyası3+0+06Zorunlu
BDY8010Seminer2+0+012Zorunlu
AİS1XX2Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-12Seçmeli
BDY8110Bebeklik-Çocukluk Döneminde Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8120Besin Duyarlılığı ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8130Besinlerde Bileşim Analizleri3+0+06Seçmeli
BDY8140Bireysel İletişim Teknikleri3+0+06Seçmeli
BDY8150Fonksiyonel Besinler ve Sağlık3+0+06Seçmeli
BDY8160Sporcuların Beslenmesi3+0+06Seçmeli
BDY8170Toplu Beslenme Sistem Yönetimi ve Organizasyon3+0+06Seçmeli
BDY8180Toplum ve Sağlık3+0+06Seçmeli
BDY8190Yaşlı Beslenmesi3+0+06Seçmeli
BDY8210Beslenme-Tıbbi Biyokimya3+0+06Seçmeli
BDY8220Fiziksel Aktivite ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8230Genetik ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8240Gıda Güvenliği3+0+06Seçmeli
BDY8250Kronik Hastalıklarda Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8260Menü Planlama3+0+06Seçmeli
BDY8270Obezite-Fiziksel Aktivite-Psikoloji ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8280Turizm Sektöründe Yiyecek-İçecek Yönetimi3+0+06Seçmeli
BDY8290Kadın Sağlığı ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8310İleri Spor Fizyolojisi3+0+06Seçmeli
BDY8320Spor ve Egzersizde Besin Destekleri3+0+06Seçmeli
BDY8330Besin Destekleri Ve Toplum Sağlığı3+0+06Seçmeli
BDY8340Kalıtsal Metabolizma Hastalıklarında Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8350Egzersiz Fizyolojisi ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8360Mikrobiyota ve Hastalıklarla İlişkisi3+0+06Seçmeli
BDY8370Besin Zincirinde Sürdürülebilirlik3+0+06Seçmeli
BDY8380Toplu Beslenme Sistemlerinde Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri3+0+06Seçmeli
BDY8390Sindirim Sistemi Hastalıkları Ve Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8410Mikrobiyota-Diyet Etkileşimi Ve Hastalıklar3+0+06Seçmeli
BDY8420Besin-İlaç Etkileşimi3+0+06Seçmeli
BDY8430Çocuk Beslenmesinde Güncel Yaklaşımlar3+0+06Seçmeli
BDY8440Besinlerdeki İşleme Yöntemlerinin Beslenme İle İlişkisi3+0+06Seçmeli
BDY8450Ulusal ve Uluslararası Beslenme Araştırmaları3+0+06Seçmeli
BDY8460Endokrin Hastalıklarında Beslenme3+0+06Seçmeli
BDY8470Şişmanlık Ve Yeme Davranış Bozuklukları3+0+06Seçmeli
BDY8480Beslenme Bilimlerinde Temel Laboratuvar Teknikleri3+0+06Seçmeli
FTR8004İleri Biyoistatistik3+0+06Seçmeli

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
BDY8000Özel Uzmanlık Konuları0+0+00Zorunlu
BDY8020Yüksek Lisans Tezi 10+0+030Zorunlu

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
BDY8030Yüksek Lisans Tezi 20+0+030Zorunlu
Tezli yüksek lisans programı; toplam 21 krediden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrencinin en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, başarısız dersinin bulunmaması, 60 kredilik tezi alarak başarılı olmuş olması ve toplamda 120 AKTS’yi tamamlaması gerekmektedir. Tez sınavında başarılı olan ve diğer koşulları da sağlayan öğrenci, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş enstitü tarafından belirlenen sayıdaki kopyasını ve diğer evrakı, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eder. Tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir.              
Tüm sağlık birimleri (hastane, ana-çocuk sağlık merkezleri, diyaliz merkezleri, poliklinikler vb.),çeşitli kamu ve özel kuruluşlar, yiyecek içecek işletmeleri, oteller, huzurevleri, yaşlı bakım evleri, kreşler, gıda sanayisi, üniversitelerin beslenme ve diyetetik bölümlerinde akademisyen
1. Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmaları dışında, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınırlar. Yarıyıl sonu sınavları ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır.

2. Öğrencinin ders başarı notu; ara sınavlar, dönem içi çalışmalar ve devam durumu ile yarıyıl sonu sınavları ve/veya yarıyıl sonu proje değerlendirmesi göz önünde tutularak ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Ayrıca, final sınavına girme hakkı olduğu halde herhangi bir nedenle sınava girememiş veya girip de başarısız olmuş öğrenciler ile final sınav notunu yükseltmek isteyen öğrenciler için ilgili yarıyılın sonunda anabilim/ana sanat başkanlıklarının önerisi ve ilgili kurullarca belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı yapılır. Not yükseltme amacıyla bütünleme sınavına giren öğrencilerin, bu sınavdan alacakları notları geçerli sayılır. Seminer çalışması ile bir dönemde yapılan proje derslerine bütünleme sınavı uygulanmaz.

3. Yeterlilik, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kağıt ortamında ve eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir.