Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Kalite | Öğrenci İşleri Dekanlığı

Misyon

Eğitim-öğretim, bilimsel araştırma-geliştirme, idari hizmetler ve toplumsal katkı faaliyetlerinde Haliç Üniversitesi’nin yüksek kalite standartlarını esas alarak; öğrencileri akademik ve idari kadro ile uyumlu şekilde sisteme dahil etmek, onların taleplerini ve beklentilerini dikkate alarak huzurlu, destekleyici ve başarı odaklı bir öğrenme ortamı sağlamak. Dijital dönüşüm, sürdürülebilirlik ve etik değerler çerçevesinde öğrenci memnuniyetini artırmak, öğrencilerin kişisel, akademik ve sosyal gelişimlerini destekleyerek topluma ve bilime katkı sağlayan bireyler yetiştirmektir.

Misyon

Ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan ve akredite olmuş öğrenci destek hizmetlerine sahip; dijitalleşmeyi, yenilikçiliği ve sürdürülebilir kalite kültürünü benimseyen, eğitim ve öğrenci merkezli yaklaşımıyla örnek bir öğrenci hizmetleri sistemi oluşturan öncü bir birim olmak. Akademik, idari ve dış paydaşlarla güçlü bir iş birliği içerisinde, nitelikli, düzenli ve sürekli gelişen öğrenci süreçlerini hayata geçirerek, öğrencilerin eğitim yaşamları boyunca bütüncül destek alan ve yüksek memnuniyet düzeyine sahip bireyler olarak mezun olmalarını sağlamaktır.

Prof. Dr. Sami ŞENER (Başkan)
Gizem ÇEÇEN (Üye)
Muhammed Kadir DUMAN (Üye)
Öğrenci İşleri Dekanlığının stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda; öğrenci destek hizmetleri, öğrenci faaliyetleri, idari işlemler ve iletişim süreçlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi için birim iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kurumsal göstergeleri belirlemek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde yürütmek.
Öğrenci destek süreçlerini (danışmanlık, başvuru ve yönlendirme, etkinlik planlama, öğrenci şikâyet ve taleplerinin değerlendirilmesi vb.) oluşturmak, değerlendirmek ve gerektiğinde revize etmek.
Birim genelinde iç kontrole ilişkin süreçleri yürütmek, uygulamaları izlemek, ölçmek ve gerektiğinde iyileştirici faaliyetlerde bulunmak.
Birim Kalite Komisyonu tarafından alınan kararların Öğrenci İşleri Dekanlığı genelinde uygulanmasına katkı sağlamak ve uygulama sonuçlarını takip etmek.
Öğrenci İşleri Dekanlığına ilişkin Birim İç Değerlendirme Raporu ile kalite çalışmalarına dair diğer belgeleri hazırlamak, istenildiğinde Strateji Geliştirme ve Kalite Güvence Direktörlüğüne iletmek.
Kalite çalışmalarına ilişkin farkındalık yaratmak amacıyla birim içi toplantılar, bilgilendirme çalışmaları ve eğitimler organize etmek.
Yükseköğretim Kalite Kurulu, Haliç Üniversitesi Kalite Komisyonu ve diğer ilgili kurulların talep ettiği bilgi, belge ve raporların zamanında ve eksiksiz iletilmesini sağlamak.