Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Eğitim Bilimleri

Haliç Üniversitesi | Akademik | Fakülteler | Fen Edebiyat Fakültesi | Bölümler | Eğitim Bilimleri
Program İçeriği

Haliç Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan Eğitim Bilimleri Bölümü, 2010 yılında kurulmuştur. Kuruluşundan bugüne fakültemiz bölümlerinde alan dışı seçmeli dersler vermiştir. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'ndan gelen 29.12.2022 tarihli ve E-75850160-104.01.07.01-260 sayılı "Pedagojik Formasyon Eğitimi” yazısı ile 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları" kurul kararına istinaden, 2023 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nden beri üniversitemiz lisans öğrencilerine üçüncü yarıyıldan itibaren Pedagojik Formasyon Eğitimi vermeye başlamıştır. Bu sayede lisans öğrencilerimizin, eğitim ve öğretim süreciyle eş zamanlı olarak bu eğitimi alabilmelerine imkân sağlanmıştır.



Fakültemiz lisans öğrencilerine verilmekte olan alan dışı seçmeli dersleri alan öğrencilerimiz, bir yandan lisans öğrenimleri boyunca bu derslerden muafiyet alarak önemli bir avantaj yakalamakta; diğer yandan, eğitim hakkında bilimsel bir bilgi birikimi edinerek, gelecek kariyer planlarında kendileri için önemli bir seçenek olarak başka bir avantaj daha elde edeceklerdir. Özellikle Pedagojik Formasyon Eğitimi'ni tamamlayarak öğretmenlik yapabilme hakkına sahip olan öğrencilerimiz Özel Öğretim Kurumlarının yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte eğitim sektöründe önemli oranda iş bulma fırsatları da yakalayabileceklerdir.


PÜREN AKÇAY

PÜREN AKÇAY

Doçent Doktor

Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı

purenakcay@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
PÜREN AKÇAY

PÜREN AKÇAY

Doçent Doktor

Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı

purenakcay@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
MERYEM BÜŞRA YILDIZTAŞI ADIGÜZEL

MERYEM BÜŞRA YILDIZTAŞI ADIGÜZEL

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

busrayildiztasi@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
SARA ALDAĞ

SARA ALDAĞ

Araştırma Görevlisi

Öğretim Elemanı

saraaldag@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
Haliç Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan Eğitim Bilimleri Bölümü, 2010 yılında kurulmuştur. Kuruluşundan bugüne fakültemiz bölümlerinde alan dışı seçmeli dersler vermiştir. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'ndan gelen 29.12.2022 tarihli ve E-75850160-104.01.07.01-260 sayılı "Pedagojik Formasyon Eğitimi” yazısı ile 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları" kurul kararına istinaden, 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi'nden beri üniversitemiz lisans öğrencilerine üçüncü yarıyıldan itibaren Pedagojik Formasyon Eğitimi vermeye başlamıştır. Bu sayede lisans öğrencilerimizin, eğitim ve öğretim süreciyle eş zamanlı olarak bu eğitimi alabilmelerine imkân sağlanmıştır.
Fakültemiz lisans öğrencilerine verilmekte olan alan dışı seçmeli dersleri alan öğrencilerimiz, bir yandan lisans öğrenimleri boyunca bu derslerden muafiyet alarak önemli bir avantaj yakalamakta; diğer yandan, eğitim hakkında bilimsel bir bilgi birikimi edinerek, gelecek kariyer planlarında kendileri için önemli bir seçenek olarak başka bir avantaj daha elde edeceklerdir. Özellikle Pedagojik Formasyon Eğitimi'ni tamamlayarak öğretmenlik yapabilme hakkına sahip olan öğrencilerimiz Özel Öğretim Kurumlarının yaygınlaşmaya başlamasıyla birlikte eğitim sektöründe önemli oranda iş bulma fırsatları da yakalayabileceklerdir.
Öğrenciler dersleri alan dışı seçmeli ders olarak aldıklarından dolayı dersler transkript içinde yer almaktadır. Sadece bir transkript düzenlenir, bu dersler bu transkript içinde yer alır ve mezuniyet ortalamasına dâhil edilir. Tüm dersleri başarıyla tamamlayan öğrencilerin lisans diplomalarının arkasına “Pedagojik formasyon eğitimini tamamlamıştır.” ifadesi yazılır.

Programın başarıyla tamamlanmış olabilmesi için pedagojik formasyon eğitimi için belirlenen tüm derslerden gerekli şartlar sağlanarak başarılı olunması zorunludur. Bir başka ifadeyle, pedagojik formasyon eğitiminin, öğrencinin seçimine bağlı olması, programda belirlenen derslerin seçmeli olduğu anlamına gelmemektedir.
Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları"nın ekinde yer alan öğretmen yetiştiren fakülteler dışında formasyon eğitimi alınabilen alanlardaki öğrenciler pedagojik formasyon eğitimi alabilecektir.

Öğrenciler kayıtlı olduğu programın örgün eğitim ve öğretimi esnasında bu seçmeli dersleri sekiz yarıyıllık eğitimlerinin üçüncü yarıyılından itibaren alabileceklerdir.
Pedagojik formasyon eğitimi derslerini almak öğrencilerin talebine bağlıdır. Söz konusu dersleri seçmeli ders olarak alan ancak tümünü tamamlamayan öğrencilerin diplomalarında bu eğitimi tamamladığına dair ifade yer almaz, öğrencinin sadece transkriptinde aldığı dersler yer alır. Diplomasını almak isteyen öğrenciler diplomalarını alabilmektedir. Ancak formasyon ile ilgili mezun şartlarına tabidirler.

Pedagojik formasyon eğitimi, öğretmenlik için ön şart olmakla birlikte adayların mesleğe atanabilmeleri için alan bilgisi, eğitim bilimleri, genel kültür ve genel yetenek alanlarını içeren Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) ilgili puan türünde, alan için belirlenen puana sahip olmaları ve aday öğretmenlik sürecini başarıyla tamamlamaları gerekmektedir.

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
HLÜ0170Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi3+0+04Seçmeli
HLÜ0180Karşılaştırmalı Eğitim3+0+04Seçmeli
HLÜ0190Eğitim Kurumlarında Örgütsel Davranış3+0+04Seçmeli
HLÜ0200Eğitim Hukuku3+0+04Seçmeli
HLÜ0210Eğitim Ekonomisi ve Planlaması3+0+04Seçmeli
HLÜ0220Yükseköğretim Yönetimi3+0+04Seçmeli

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
PFE2001Eğitime Giriş3+0+04Seçmeli
PFE2003Öğretim İlke ve Yöntemleri3+0+04Seçmeli

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
PFE2002Sınıf Yönetimi2+0+03Seçmeli
PFE2004Özel Öğretim Yöntemleri3+0+04Seçmeli

5.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
PFE3001Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme3+0+04Seçmeli
PFE3003Eğitim Psikolojisi3+0+04Seçmeli

6.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
PFE3002Rehberlik ve Özel Eğitim3+0+04Seçmeli
PFE3004Öğretim Teknolojileri2+0+03Seçmeli

7.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
PFE4000Öğretmenlik Uygulaması1+8+010Seçmeli
Programdaki dersler, eğitim-öğretimle ilgili işler, sınavlar ve disiplin konularında, Haliç Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Yükseköğretim Kurumlarının Öğrenci Disiplin Yönetmeliği'nin hükümleri uygulanır. Programda aldığı dersleri, öngörülen öğrenim süresi içinde başaramamış olan öğrencilere, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır. Programdan herhangi bir nedenle ilişiği kesilenlere ve ayrılanlara, istemeleri halinde o güne kadar almış oldukları derslere ilişkin transkript verilir.

Öğrenciler seçmeli ders olarak aldıklarından dolayı dersler transkript içinde yer alır. Sadece bir Transkript düzenlenir ve bu dersler bu transkript içinde yer alır. Mezuniyet ortalamasına dahil edilir. Diplomaların arkasına “Pedagojik formasyon eğitimini tamamlamıştır.” ifadesi yazılır.
Pedagojik formasyon eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, 9 sayılı "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları’nda atamaya esas olan bölümlere uygun olarak Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki devlet ve özel eğitim kurumlarında, öğretmen ve okul yöneticisi olarak istihdam edilmektedir. Bunun yanı sıra lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak çeşitli üniversitelerde ilgili alanda uzman ve akademisyen olarak çalışabilmektedirler.
Haliç Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimi bölümü öğrencilerinin başarı durumları “Haliç Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümlerine göre belirlenmektedir.

1. Başarı notu; öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikler ile yarıyıl/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder.

2. Birimlerde; seviye tespit sınavları ile yabancı dil ve Türkçe hazırlık sınıfları dışında başarı notu, bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanır. Bir dersten başarı değerlendirmesine alınabilmek için

a) Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarından; sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde, kurul/komite derslerinden en az 50 puan, diğer derslerden en az 60 puan, diğer birimlerde ise en az 50 puan alınması
b) Başarı notunun, sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde en az 60, diğer birimlerde en az 50 olması zorunludur. Bu şartları sağlayamayanlar başarısız sayılarak değerlendirme dışı tutulurlar.

3. Bir dersteki başarının ölçülmesinde; o derse ait yarıyıl içi ara sınavlar, ek sınavlar, arazi ve işyeri çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları; ders değerlendirme notunun %40’ını oluşturur. Yarıyıl içi çalışmaların türleri, bunların ve yarıyıl sonu sınavı notunun ders başarı notuna katkısı, dersi veren öğretim elemanı tarafından her yarıyıl derslerinin başlangıcında öğrencilere duyurulur. Derslere ilişkin tüm yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının notları ilân edilir.

4. Mutlak değerlendirme sisteminde kaldırılmış olup, bağıl değerlendirme sistemine geçilmiştir.

a) Bir dersin ara sınavlarına girebilmek için öğrencinin ders kaydını tamamlamış ve öğretim elemanı tarafından dönem başında ilan edilen hususları yerine getirmiş olması gerekir. Bunları yerine getirmeyen öğrenciler vizesiz olarak kalırlar.
b) Yarıyıl sonu sınavına girebilmek için ise devam zorunluluğunu yerine getirmiş olmak, ara sınav notuna sahip olmak ve vizesiz olmamak gerekir. Final sınavına giremeyen öğrenciler ara sınavda olduğu gibi 5 iş günü içerisinde mazeret sınavı başvurusu yapabilirler.
c) Bütünleme sınavına devamsızlıktan kalmayan ve vizesiz olmayan öğrenciler girebilir. Final sınavına girmeyen öğrencinin bütünlemeye girmeye hakkı yoktur. Final sınavına girmeyip mazeret sınavına başvuran öğrenciler ancak bütünlemeye girebilir. Final sınavından FF ile kalan öğrenciler DD ve DC alıp not yükseltmek isteyen öğrenciler bütünlemeye girebilir.

5. Mezun durumundaki öğrencilere not yükseltme sınavı kaldırılmıştır.

6. Not ortalaması üst üste iki defa 2.00 altında kalan öğrencilerin, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC veya DD notu olan derslerini tekrarlamaları gerekmektedir.

7. Başarısız olunan seçmeli dersin yerine muadili başka bir seçmeli ders alınabilir. Ancak yerine alınan seçmeli dersten başarılı olunduğunda; öğrencinin başvurusuyla en fazla üç ders not çizelgesinden silinir ve ortalamaya katılmaz.

8. Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları aşağıda verilmiştir:

Başarı Notu Harf Notu Anlamı Not Aralığı
4,00 AA Mükemmel 90-100
3,50 BA Çok İyi 80-89
3,00 BB İyi 70-79
2,50 CB Orta 65-69
2,00 CC Yeterli 60-64
1,50 DC Koşullu Başarılı 55-59
1,00 DD Koşullu Başarılı 50-54
0,00 FF Başarısız 0-49
0,00 NA Devamsız 0

9. Dokuzuncu fıkrada belirtilen başarı notları harflerinin dışında, öğrencilerin bir dersteki durumları sayısal değeri olmayan harflerden aşağıdaki gibi belirlenir:

a) NA (Devamsız): Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan dersler için verilir ve ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
b) I (Eksik): Öğrencilerin derste başarılı oldukları halde, özürleri nedeni ile ders için gerekli olan staj, proje, ödev, laboratuvar deneyleri ve benzeri çalışmaları tamamlayamamaları durumunda verilir. Bu harfin verildiği öğrencilere, sınav döneminin bitiminden sonra en çok on beş gün içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not verilmesi zorunludur. Aksi halde, I harfi FF notuna dönüşür.
c) Stajlara ilişkin S, U ve P harf notları kaldırılmıştır. Başarılı (G) veya başarısız (K) olarak notlandırılır.
ç) T (Transfer/muaf): Başka bir yükseköğrenim kurumundan daha önce alınan ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilerek muaf sayılan dersler için verilir. DD ve DC harf notlarına muafiyet işlemi yapılmaz.

10. Öğrencilerin intibakları sırasında veya bir başka eğitim kurumunda aldıkları sayısal notlarının değerlendirilmesinde, bu maddede belirtilen harf notları ve kat sayıları esas alınır.

11. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Doç.Dr. Püren AKÇAY
Bölüm Sekreteri İlknur BOYLU