Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp
Program İçeriği

Matematik, tüm bilimlerin temeli ve evrendeki her şeyin ifade edilebildiği bir doğa dilidir. Her türlü araştırmanın alt yapısında matematik bilgisine gereksinim olduğu bilinmektedir. Günümüzde Matematik, Fen, Mühendislik, Mimarlık alanlarının yanı sıra İşletme ve benzeri sosyal bilimlerde de önemli rol oynamaktadır. Çünkü iş dünyasında ve sosyal yaşamda ileri teknoloji araçlarını kullanan, sorunlara akılcı çözümler üretebilen ve bunları ifade edebilen analitik düşünceye sahip yetişmiş insan gücüne ihtiyaç vardır.

Matematik bölümünü seçmek isteyen adayların analitik ve sayısal düşünmeye ilgi duyan soyut kavramlarla uğraşmaktan hoşlanan bireyler olmaları gerekir. Ayrıca yaratıcı olmaları da meslekte ilerlemeyi kolaylaştıran bir özelliktir. Matematik Bölümü müfredatında temel matematik derslerine ek olarak yer verilen alan içi ve alan dışı seçmeli dersler programı güçlendirmektedir. İlk 2 yılda verilen temel eğitimden sonra son 2 yılda zorunlu bölüm dersleri yanında seçmeli ders havuzlarına yer verilmektedir. Derslerinde belli bir seviyenin üzerinde başarıya ulaşmış öğrencilere Mühendislik Fakültesi ile İşletme Fakültesi bölümlerinde ve Moleküler Biyoloji ile Genetik Bölümünde çift ana dal yaparak iki lisans diploması alma ya da yan dal yaparak lisans diploması yanında başka bir alanda sertifika alma olanağı sunulmaktadır.

Matematik Bölümünün öğrencileri ve öğretim elemanları Erasmus Değişim Programı'ndan yararlanabilmektedirler. Bölüm mezunları akademisyen ve araştırmacı olarak çalışmanın yanında kamu ve özel eğitim kurumlarında, finans sektöründe, sigortacılık alanında, bilişim ve medya sektörü gibi birçok benzer alanlarda çalışabilme olanaklarına sahiptir. Bölüm olarak değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayabilecek donanıma sahip matematikçiler yetiştirmek hedeflenmektedir.

VİZYON

Türkiye’nin önde gelen matematik bölümlerinden biri olmak ve uluslararası düzeyde tanınmaktır.

MİSYON

Analitik düşünebilen, araştırma yapabilen, bilgiye ulaşma ve kullanma becerisine sahip, etik değerleri olan, çevreye saygı duyan, sürekli eğitim bilincine sahip ve ülke kalkınmasına katkı sunabilecek matematik donanımlı bireyler yetiştirmektir.

Matematik bölümünün Program Öğretim Amaçları (ÖA) aşağıda verilmektedir:

  1. Teorik ve uygulamalı matematik alanlarında, güçlü bilgi ve deneyim kazandırılarak; bilimsel temel ile donatılmış, matematiksel düşünceyi özümsemiş; alanında soyut olarak düşünebilen, problemleri tahmin edebilen ve bunlara farklı perspektiflerden çözümlerle yaklaşabilme becerisine sahip bireyler yetiştirmek,
     
  2. Üretken, girişimci, ezberden uzak, ekip çalışmasına uygun, sorumluluk sahibi, sözlü ve yazılı etkili iletişim kurabilen öğrenciler yetiştirmek,
     
  3. Matematik bilgisiyle, gündelik hayatta karşılaşılan disiplinler arası mühendislik, ekonomik ve sosyal problemlerin matematiksel modellemesinin ve bu modelleri analiz etme becerisinin öğretilmesi,
     
  4. Matematik bilim dalı için gerekli düzeyde yabancı dil bilgisi pekiştirilmiş; yurtiçi ve yurtdışı bilimsel etkinlikleri takip edebilecek, ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak,
     
  5. Alanının gerekliliği doğrultusunda, yaygın olarak kullanılan bilgi teknolojisi yazılım ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanabilen mezunlar yetiştirmek,
     
  6. Öğrencilerin mesleki ve sosyal etik ilkelere bağlı olma bilincinin kazandırılması,
     
  7. Öğrencilerin matematik eğitimi kazanımları ile yaşam boyu öğrenme bilincinin geliştirilmesi ve evrensel sorunları çözmeye yönelik fikirler üretebilme yetkinliğinin kazandırılmasıdır.


Bölüm Danışma Kurulu

1. Prof. Dr. Metin ARIK, Boğaziçi Üniversitesi Emeritüs Profesör

2. Prof. Dr. Ayşe KARA, Aarhus Üniversitesinde Yarı zamanlı Öğretim Üyesi

3. Dr. Murat ZEREN, Zorlu Holding Bilgi Teknolojileri Grubu Başkanı

4. Erkan ERBİL, BSH(Bosch Siemens Home) Sistem Yönetim uzmanı, Bilgi Teknolojileri

5. Banu AKUŞ, ECHO Yönetim ve Bilişim Hizmetleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı

6. Tanol TÜRKOĞLU, Robert Koleji Chief Technology Officer (CTO)

7. Mustafa YÜCELGEN, Bilgi Kurdu E-öğrenme & Yazılım Hizmetleri Kurucu Üye

8. Deniz GÜNCELER, Senior Scientist, Amazon, Almanya

9. Coşan ÇAKICI, Yazılım Mimarı

10. Caner LENGER, L Teknoloji Danışmanlık Kurucu Üye

11. Sema Serap UĞUR, Turkcell Senior Lead Product Manager

RAHMET SAVAŞ

RAHMET SAVAŞ

Profesör Doktor

Matematik Bölüm Başkanı

rahmetsavas@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
RAHMET SAVAŞ

RAHMET SAVAŞ

Profesör Doktor

Matematik Bölüm Başkanı

rahmetsavas@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
BÜŞRA SÖYLEMEZ

BÜŞRA SÖYLEMEZ

Dr.Öğr.Üyesi

Matematik Bölüm Başkan Yardımcısı

busrasoylemez@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
AFGAN ASLAN

AFGAN ASLAN

Profesör Doktor

Öğretim Üyesi

afganaslan@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
ABDULLAH SERDAR KAZANCIOĞLU

ABDULLAH SERDAR KAZANCIOĞLU

Dr.Öğr.Üyesi

abdullahserdarkazanc@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
FATMA ERTUĞRAL

FATMA ERTUĞRAL

Dr.Öğr.Üyesi

fatmaertugral@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
FATİH ŞİRİN

FATİH ŞİRİN

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

fatihsirin@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
HATİCE ARMUTCU

HATİCE ARMUTCU

Dr.Öğr.Üyesi

haticearmutcu@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
MUHAMMET KNEFATI

MUHAMMET KNEFATI

Dr.Öğr.Üyesi

muhammetknefati@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
NEBİ ÖNDER

NEBİ ÖNDER

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

nebionder@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
BATUHAN ÇİL

BATUHAN ÇİL

Araştırma Görevlisi

Öğretim Elemanı

batuhancil@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
EZGİ ALKAN

EZGİ ALKAN

Araştırma Görevlisi

Öğretim Elemanı

ezgialkan@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
Matematiksel düşünme yeteneği kazanmış; gerçek yaşamda karşılaştığı disiplinler arası problemlerin çözümünde matematiği kullanabilen; kendini sürekli geliştirmeyi hedefleyen; etik değerleri özümsemiş; yaratıcı ve eleştirel düşünebilen; girişimci; kendine güvenen Matematikçiler yetiştirmeyi amaçlayan Matematik Bölümü eğitime 2007-2008 eğitim yılında başlamıştır. Aynı sene içinde Uygulamalı Matematik adı altında yüksek lisans eğitimi vermeye başlamıştır.

2012 yılından itibaren Bologna Süreci çalışmaları kapsamında program değişikliği yapılmış, ulusal kredi sisteminden Avrupa Kredi Sistemi (AKTS)’ne geçilmiştir.
Matematik Bölüm müfredatının ilk iki yılını tamamlayanlar Ön Lisans derecesi, müfredatın tümünü tamamlayanlar ise Matematik Lisans derecesi alırlar.
Üniversitenin ön lisans ve lisans eğitim-öğretim programlarına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına veya YÖK kararlarına göre yapılır.

Lisans derecesi almış mezunlar Matematik, Uygulamalı Matematik, Fizik, Mühendislik, Enformatik gibi çeşitli bilim alanlarında Yüksek Lisans ve Doktora yapabilirler.

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
HLÜ1003Fizik I3+0+26Zorunlu
MAT1001Analiz I4+2+07Zorunlu
MAT1003Matematikte Bilgisayar Programlama I2+0+24Zorunlu
MAT1005Lineer Cebir I3+0+05Zorunlu
MAT1007Soyut Matematik3+0+03Zorunlu
OZD0103Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I2+0+02Zorunlu
OZD0105İngilizce I2+0+03Zorunlu

2.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
HLÜ0030Meslek ve Yaşam Etiği2+0+02Zorunlu
HLÜ1004Fizik II3+0+26Zorunlu
MAT1002Analiz II4+2+07Zorunlu
MAT1004Matematikte Bilgisayar Programlama II2+0+24Zorunlu
MAT1006Lineer Cebir II3+0+05Zorunlu
OZD0104Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2+0+02Zorunlu
OZD0106İngilizce II2+0+03Zorunlu

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
MAT2001Analiz III4+2+07Zorunlu
MAT2003Diferansiyel Denklemler5+0+07Zorunlu
MAT2005Analitik Geometri4+0+06Zorunlu
MAT2007Mesleki İngilizce3+0+04Zorunlu
OZD0101Türk Dili I2+0+02Zorunlu
ADS2XX1Alan Dışı Seçmeli (2 Adet)0+0+02Seçmeli
MAT2100Makine Öğrenmesi Matematiği ve Uygulamaları3+0+04Seçmeli
MAT2110Sigorta Matematiği3+0+04Seçmeli
MAT2120Finans Matematiği3+0+04Seçmeli
MAT2130Ayrık Matematik3+0+04Seçmeli
MAT2140Matlab ile Matematik Uygulamaları3+0+04Seçmeli

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
MAT2002Analiz IV4+2+07Zorunlu
MAT2004Olasılık ve İstatistik3+0+05Zorunlu
MAT2006Soyut Cebir4+0+06Zorunlu
OZD0102Türk Dili II2+0+02Zorunlu
OZD0130Kariyer Planlama2+0+02Zorunlu
ADS2XX2Alan Dışı Seçmeli0+0+04Seçmeli
AİS2XX2Alan İçi Seçmeli-4Seçmeli
MAT2100Makine Öğrenmesi Matematiği ve Uygulamaları3+0+04Seçmeli
MAT2110Sigorta Matematiği3+0+04Seçmeli
MAT2120Finans Matematiği3+0+04Seçmeli
MAT2130Ayrık Matematik3+0+04Seçmeli
MAT2140Matlab ile Matematik Uygulamaları3+0+04Seçmeli

5.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
HLÜ0010Bilimsel Araştırma Yöntemleri1+2+04Zorunlu
MAT3001Sayılar Teorisi3+0+04Zorunlu
MAT3003Topoloji I4+0+06Zorunlu
MAT3005Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler4+0+06Zorunlu
MAT3007Matematik Tarihi2+0+03Zorunlu
ADS3XX1Alan Dışı Seçmeli0+0+04Seçmeli
AİS3XX1Alan İçi Seçmeli-4Seçmeli
END3005Yöneylem Araştırması I3+0+04Seçmeli
FEF0000Staj0+0+05Seçmeli
MAT3100Veri Analizi3+0+04Seçmeli
MAT3110Kümeler Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT3120Tensör Analizi3+0+04Seçmeli
MAT3130Riemann Geometrisi3+0+04Seçmeli
MAT3140Bulanık Küme Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT3150Cebirden Seçme Konular3+0+04Seçmeli
MAT3160Analitik Mekanik3+0+04Seçmeli
MAT3170Sayısal Mantık Analizi3+0+04Seçmeli
MAT3180Oyun Teorisi3+0+04Seçmeli

6.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
MAT3002Diferansiyel Geometri4+0+06Zorunlu
MAT3004Sayısal Analiz4+0+05Zorunlu
MAT3006Kompleks Analiz5+0+07Zorunlu
ADS3XX2Alan Dışı Seçmeli0+0+04Seçmeli
AİS3XX2Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
END3005Yöneylem Araştırması I3+0+04Seçmeli
FEF0000Staj0+0+05Seçmeli
MAT3072Topoloji II3+0+04Seçmeli
MAT3100Veri Analizi3+0+04Seçmeli
MAT3110Kümeler Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT3120Tensör Analizi3+0+04Seçmeli
MAT3130Riemann Geometrisi3+0+04Seçmeli
MAT3140Bulanık Küme Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT3150Cebirden Seçme Konular3+0+04Seçmeli
MAT3160Analitik Mekanik3+0+04Seçmeli
MAT3170Sayısal Mantık Analizi3+0+04Seçmeli
MAT3180Oyun Teorisi3+0+04Seçmeli

7.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
MAT4001Uygulamalı Matematik I4+0+06Zorunlu
MAT4003Fonksiyonel Analiz4+0+06Zorunlu
MAT4005Reel Analiz4+0+06Zorunlu
ADS4XX1Alan Dışı Seçmeli0+0+04Seçmeli
AİS4XX1Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
MAT4100Geometriden Seçme Konular3+0+04Seçmeli
MAT4110Graf Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT4120Grup Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT4130Konform Tasvir3+0+04Seçmeli
MAT4140Varyasyon Hesabı3+0+04Seçmeli
MAT4150İntegral Denklemler3+0+04Seçmeli
MAT4160Optimizasyon3+0+04Seçmeli
MAT4170Kompleks Analizden Seçme Konular3+0+04Seçmeli
MAT4180Kriptoloji3+0+04Seçmeli

8.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
FEF4000Bitirme Projesi0+2+06Zorunlu
MAT4002Uygulamalı Matematik II4+0+04Zorunlu
MAT4004Yüzeyler Teorisi3+0+05Zorunlu
ADS4XX2Alan Dışı Seçmeli0+0+04Seçmeli
AİS4XX2Alan İçi Seçmeli (3 Adet)-12Seçmeli
MAT4100Geometriden Seçme Konular3+0+04Seçmeli
MAT4110Graf Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT4120Grup Teorisi3+0+04Seçmeli
MAT4130Konform Tasvir3+0+04Seçmeli
MAT4140Varyasyon Hesabı3+0+04Seçmeli
MAT4150İntegral Denklemler3+0+04Seçmeli
MAT4160Optimizasyon3+0+04Seçmeli
MAT4170Kompleks Analizden Seçme Konular3+0+04Seçmeli
MAT4180Kriptoloji3+0+04Seçmeli
En az 240 AKTS ile 2.00 Genel Not Ortalamasının elde edilmiş olması gereklidir. Bölüm müfredatında belirtilen zorunlu ve seçmeli tüm derslerden başarılı olunmalıdır.
Mezunlarımız, akademisyen ve araştırmacı olmanın yanı sıra, kamu ve özel eğitim kurumlarının yanı sıra finans, sigortacılık, bilişim ve medya gibi birçok sektörde de çalışabilmektedirler.
Haliç Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü öğrencilerinin başarı durumları “Haliç Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümlerine göre belirlenmektedir.

        1. Başarı notu; tek ders, not yükseltme ve muafiyet sınavları dışında, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikler ile yarıyıl/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. 

        2. Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilgili yönetim kurulu karar verir. 4’lük ve 100’lük not sistemleri arasındaki dönüşüm için YÖK tarafından hazırlanan dönüşüm tablosu kullanılır. 

        3. Bir dersteki başarının ölçülmesinde; o derse ait yarıyıl içi ara sınavlar, ek sınavlar, arazi ve işyeri çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları; ders değerlendirme notunun %40’ını oluşturur. Yarıyıl içi çalışmaların türleri, bunların ve yarıyıl sonu sınavı notunun ders başarı notuna katkısı, dersi veren öğretim elemanı tarafından her yarıyıl derslerinin başlangıcında öğrencilere duyurulur. Derslere ilişkin tüm yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının notları ilân edilir.

        4. Mutlak değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notları için bu Yönetmelikte öngörülen mutlak aralıklara göre belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde ise başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir. 

        5. Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşul ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar Senato tarafından belirlenir ve Üniversitenin internet sitesinde yayımlanır. 

        6. Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersin final veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavlardan 100 üzerinden en az 40 alamayan öğrenciler o dersten başarısız sayılır. 

        7. Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir: 

Başarı Notu Harf Notu Anlamı Not Aralığı
4,00 AA Mükemmel 90-100
3,50 BA Çok İyi 80-89
3,00 BB İyi 70-79
2,50 CB Orta 65-69
2,00 CC Yeterli 60-64
1,50 DC Koşullu Başarılı 55-59
1,00 DD Koşullu Başarılı 50-54
0,00 FF Başarısız 0-49
0,00 NA Devamsız 0

        8. Yedinci fıkrada belirtilen başarı notları harflerinin dışında, öğrencilerin bir dersteki durumları sayısal değeri olmayan harflerden aşağıdaki gibi belirlenir:

a) NA (Devamsız): Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan dersler için verilir ve ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
b) I (Eksik): Öğrencilerin derste başarılı oldukları halde, özürleri nedeni ile ders için gerekli olan staj, proje, ödev, laboratuvar deneyleri ve benzeri çalışmaları tamamlayamamaları durumunda verilir. Bu harfin verildiği öğrencilere, sınav döneminin bitiminden sonra en çok on beş gün içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not verilmesi zorunludur. Aksi halde, I harfi FF notuna dönüşür.
c) S (Yeterli): Staj ve kredisiz derslerde başarılı olanlara verilir.
ç) T (Transfer/muaf): Başka bir yükseköğrenim kurumundan daha önce alınan ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilerek muaf sayılan dersler için verilir.
d) W (Çekilmiş): Öğrencilerin çekildikleri dersler için verilir.
e) P (Devam eden): Birden fazla döneme yayılan kredisiz derslerin devam ettiği durumlarda verilir.

        9. Öğrencilerin intibakları sırasında veya bir başka eğitim kurumunda aldıkları sayısal notlarının değerlendirilmesinde, bu maddede belirtilen harf notları ve kat sayıları esas alınır.

        10. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Dr.Öğretim Üyesi FATİH ŞİRİN
Bölüm Sekreteri İlknur BOYLU