|
İletişim teknolojileri ve sistemlerindeki gelişmeler sayesinde her an her yerde ulaşılabilir ve yayınlanabilir hale gelen bilgi; yeni iletişim ortamları yaratmakta ve bu ortamlar küresel olarak farklı biçimlerde ekonomik, politik, toplumsal ve kültürel dönüşümler yaşanmasına neden olmaktadır. Bu dönüşümler içerisinde yaşamımızda yer edinen ve her geçen gün önemini hızla artıran sektörlerden biri de dijital oyunlardır. |
Doçent Doktor
Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı
mustafacebrailsadakaoglu@halic.edu.tr
Doçent Doktor
Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı
mustafasadakaoglu@halic.edu.tr
Dr.Öğr.Üyesi
Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkan Yardımcısı
nalankantar@halic.edu.tr
|
1998 yılında kurulan Haliç Üniversitesi bünyesine 2004 yılında dâhil edilen Güzel Sanatlar Fakültesi’nde kurulan Dijital Oyun Tasarımı Bölümü 2021 yılında öğrenci alımına başlayacaktır.
|
|
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Dijital Oyun Tasarımı alanında Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
|
|
İlgili akademik kurulların teklifi ve Senatonun önerisi üzerine Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen ve Yükseköğretim Kurulu’nun onayı neticesinde kesinleşen kontenjan kadar öğrenci, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan AYT sınavının sonucuna göre kabul edilir.
|
|
Lisans eğitimini tamamlayan öğrenciler, Yüksek Lisans Tezli / Tezsiz olarak lisansüstü eğitime başvurabilmektedir.
|
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT1001 | Oyun Tasarım Temelleri | 2+1+0 | 6 | Zorunlu |
| DOT1003 | Tasarım ve Yaratıcı Düşünceye Giriş | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT1005 | Dijital Medya ve İletişim | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT1007 | Sayısal Yöntem ve Uygulamalar | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
| OZD0101 | Türk Dili I | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0103 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0105 | İngilizce I | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
| OZD0130 | Kariyer Planlama | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT1002 | Oyun Tasarım Temelleri II | 2+1+0 | 6 | Zorunlu |
| DOT1004 | Dijital Modelleme | 2+1+0 | 6 | Zorunlu |
| DOT1006 | Dijital Oyun Tarihi | 3+0+0 | 6 | Zorunlu |
| DOT1008 | Deneyim Tasarımı | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
| OZD0102 | Türk Dili II | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0104 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0106 | İngilizce II | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT2001 | Oyun İçin Kod Yazımı I | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT2003 | 2 Boyutlu Animasyon | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT2005 | Hikaye Anlatıcılığı | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| GSF0009 | Dünya Mitolojileri | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| AIS2XX1 | Alan İçi Seçmeli (2 Adet) | - | 10 | Seçmeli |
| DOT2101 | Grafik Animasyon | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT2103 | Masaüstü Oyun Tasarımı | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT2105 | Bilim Kurgu Sineması | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| GSF0007 | Görsel Kültür | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| GSF2101 | Kurgu Teknikleri | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT2002 | Oyun için Kod Yazımı II | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT2004 | Etkileşimli Arayüz Tasarımı | 3+1+0 | 5 | Zorunlu |
| GSF0240 | 3 Boyutlu Animasyon | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
| GSF2012 | Medya ve İletişim Kuramları | 3+0+0 | 6 | Zorunlu |
| AIS2XX2 | Alan İçi Seçmeli (2Adet) | - | 10 | Seçmeli |
| DOT2102 | Estetik ve Sanat Felsefesi | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT2104 | Medya ve Toplumsal Cinsiyet | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT2106 | Kavramsal Oyun Tasarımı | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT2108 | Dijital Oyun ve Sinematografi | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| GSF0012 | Yeni Medya Okuryazarlığı | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT3001 | Oyun İçin Karakter Tasarımı | 2+1+0 | 6 | Zorunlu |
| DOT3003 | Ses Tasarımı | 2+1+0 | 6 | Zorunlu |
| DOT3005 | Dijital Medya ve Toplumsal Dönüşüm | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| HLÜ0101 | Mesleki İngilizce I | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
| AIS3XX1 | Alan İçi Seçmeli (2 Adet) | - | 10 | Seçmeli |
| DOT3101 | Spor, Medya ve Kültür | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3103 | Oyun Müzikleri | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3105 | İleri Kurgu Teknikleri | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3107 | Deneyim Tasarım Uygulamaları I | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3109 | Çizgi Roman Kültürü | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3111 | Oyun Motorları | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT3004 | Oyun Psikolojisi | 3+0+0 | 6 | Zorunlu |
| GSF0000 | Staj | 0+0+0 | 5 | Zorunlu |
| GSF0006 | Çizgi Film ve Animasyon | 3+0+0 | 7 | Zorunlu |
| HLÜ0102 | Mesleki İngilizce II | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
| ADS3XX2 | Alan Dışı Seçmeli | - | 4 | Seçmeli |
| AIS3XX2 | Alan İçi Seçmeli | - | 5 | Seçmeli |
| DOT3102 | Sinema ve Toplum | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3106 | Elektronik Ticaret | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3108 | Deneyim Tasarım Uygulamaları II | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3112 | Yapay Zeka İle Hikaye Üretimi | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT3114 | Anime Sanatı ve Animasyon Sineması | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| GSF3104 | Senaryo Yazımı | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| HLÜ0010 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| HLÜ0020 | Meslek Etiği | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT4001 | İleri 3D Animasyon | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT4003 | Yapay Zeka | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT4005 | Dijital Oyun Sektörü | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| GSF4001 | Bitirme Projesi I | 0+2+0 | 5 | Zorunlu |
| AIS4XX1 | Alan İçi Seçmeli (2 Adet) | - | 10 | Seçmeli |
| DOT4101 | İnovasyon ve Yeni Media | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT4103 | Sanal Gerçeklik Teknolojileri | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT4105 | Dijital Medya ve Sanat | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT4107 | Görsel Anlatı | 2+1+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT4109 | Oyun Estetiği ve Görsel Kültür | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| DOT4002 | Oyunlaştırma | 3+0+0 | 5 | Zorunlu |
| DOT4004 | Veri Analizi | 2+1+0 | 5 | Zorunlu |
| GSF4002 | Bitirme Projesi II | 0+2+0 | 5 | Zorunlu |
| HLÜ0120 | İş Sağlığı ve Güvenliği | 2+0+0 | 2 | Seçmeli |
| HLÜ0130 | Girşimcilik | 3+0+0 | 3 | Seçmeli |
| ADS4XX2 | Alan Dışı Seçmeli | - | 2 | Seçmeli |
| AIS4XX2 | Alan İçi Seçmeli (2 Adet) | - | 10 | Seçmeli |
| DOT4102 | Sosyal CRM | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT4104 | Sosyal Medya Yönetimi | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT4106 | Video Sanatı | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
| DOT4108 | Dijital Oyun Pazarlaması | 3+0+0 | 5 | Seçmeli |
|
Lisans eğitim ve öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2. 00 olması gereklidir. Mezuniyet genel not ortalaması 4. 00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır. Öğrenimlerini en çok 8 yarıyılda, hiç FF veya FA notu ve disiplin cezası almaksızın tamamlayan öğrencilerden genel not ortalaması 3. 50 ya da üstü olanlar "yüksek onur”, 3. 00 ile 3. 49 arasında olanlar "onur” listesine alınırlar. Onur listesine alınan öğrencilere diploma ile birlikte bu durumunu gösteren özel bir belge verilir.
Öğrenciler zorunlu YÖK dersleri olarak bilinen yıllık Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve İngilizce derslerini de mezuniyet öncesinde tamamlamakla yükümlüdür. Öğrencinin öğrenimi boyunca alması gereken toplam kredi 240 kredidir. Her öğrenci için bir danışman atanmaktadır ve bu danışman her dönem sonunda her öğrenci için ayrı ayrı ders takip çizelgesi hazırlamaktadır. Bu çizelge sayesinde öğrencinin mezuniyetine dair genel ön planlamalar yapılabilmekte ve mezuniyet aşamasında bu ders takip çizelgesi fakülte sekreterliğine sunulmaktadır. |
|
Dijital Oyun Tasarımı Programı mezunları çok geniş bir yelpazede kariyer fırsatlarına sahip olmaktadırlar. Mezunlar hem kamu hem de özel sektörde yer alan çeşitli iş pozisyonlarında çalışabilmektedirler.
Dijital Oyun Tasarımı Programı mezunları, internet ve mobil ağlardan çeşitli biçimlerde yararlanan kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Başta tüm Dünya’da dev bir sektör haline gelen bilgisayar oyunları sektöründe yer alan tüm kuruluşlarda uzman olarak görev alabilirler. Ayrıca; Lisans programları süresince alacakları yeni iletişim teknolojileri ve medya öğrenimleri nedeni ile yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan bir gazete, radyo ya da TV kurumlarında Yeni Medya Muhabirliği, editörlüğü ya da prodüktörlüğü, kamu veya özel kurum ve kuruluşların hedef kitleleriyle sosyal medya ortamında etkin iletişimini sağlayacak İletişim Yöneticiliği; kişi, kurum ve kuruluşların iş süreçlerini İnternet ve mobil ortama taşıyarak verimlilik ve rekabet sağlayan İnternet ve Mobil İş Yöneticiliği, İnternet ve Mobil Pazarlama Yöneticiliği veya Girişimciliği; Yeni Medya'nın bireysel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, hukuksal ve etik etkilerini akademik ya da ticari kuruluşlar için araştıran ve raporlayan Yeni Medya Araştırmacısı da olabilirler. |
|
Programın başarısının değerlendirilmesinde eğitim öğretim dönemindeki ölçütler ve mezunların başarılarının değerlendirilmesinde ölçütler olmak üzere ikili bir ayrım yapmak gerekmektedir. Eğitim-öğretim süresince öğrencilerimizin derslerdeki başarılarının yanı sıra gerek üniversite ortamında, gerekse üniversite dışında yapılan mesleki toplantılara katılım oranları, Erasmus programından yararlanan bölüm öğrencilerinin sayısı, halkla ilişkiler ve reklam ajansları ile yapılacak projelere katılım oranları belirleyici ölçütler olacaktır. Mezuniyet sonrasında ise öğrencilerimizin özel sektör ve kamudaki istihdam oranları, özellikle KPSS, ALES ve YDS sınavlarında gösterdikleri başarı düzeyi ölçüt olarak alınacaktır. Ayrıca Bölüm mezunlarının çalıştıkları kurumlardaki başarıları ve sektörlerine yaptıkları katkı takip edilecektir.
Ders değerlendirmeleri öğrencinin kazanımlarını objektif olarak yansıtacak yöntemlerle yapılacaktır. Bunlar da klasik yöntemler, performans belirleyicileri ve inceleme yöntemleri olarak üç gruba ayrılabilmektedir. Dersin veya değerlendirilecek işin durumuna göre bu yöntemlerden bir kısmı kullanılır ve başarı notu belirli ağırlıklarda yansıtılır. Kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri başlangıçta öğrencilerle paylaşılır. • Klasik Yöntemler: kısa sınav, ödev, ara sınavları, dönem sonu sınavı, dönem içi projeleri ve dönem sonu projesi değerlendirmeleri gibi, • Performans Değerlendirmesi: takım çalışması ve aktif öğrenme gayretleri, yazılı ve sözlü sunumlar, webdeki tartışmalara katılma, jüri değerlendirmeleri gibi, • İnceleme Yöntemleri: giriş anketi, ön sınav, çıkış anketi, performans anketleri, kamuoyu yoklamaları, mülakatlar, çevrimiçi araçlar, sertifika sınavları, kapsamlı sınav gibi. |
| Doç.Dr. Mustafa C. SADAKAOĞLU |
| Fakülte Sekreteri Tuğba EREZ |