Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Dijital Oyun Tasarımı

Haliç Üniversitesi | Akademik | Fakülteler | Güzel Sanatlar Fakültesi | Bölümler | Dijital Oyun Tasarımı
Program İçeriği

İletişim teknolojileri ve sistemlerindeki gelişmeler sayesinde her an her yerde ulaşılabilir ve yayınlanabilir hale gelen bilgi; yeni iletişim ortamları yaratmakta ve bu ortamlar küresel olarak farklı biçimlerde ekonomik, politik, toplumsal ve kültürel dönüşümler yaşanmasına neden olmaktadır. Bu dönüşümler içerisinde yaşamımızda yer edinen ve her geçen gün önemini hızla artıran sektörlerden biri de dijital oyunlardır.

Bilgisayar oyunları, günümüzde özellikle mobil platformların ve internet teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de oldukça yaygınlaşmış, cinsiyet ve yaş ayırt etmeksizin geniş kitleler tarafından tüketilen popüler bir mecraya dönüşmüştür. Bu dönüşümlerde aktif bireyler olarak yer alabilmek, olumsuz etkilere maruz kalmayı önlemek, yönlendirebilmek ve analiz edebilmek için yeni uzmanlık alanlarına ihtiyaç vardır. Dijital Oyun Tasarımı Lisans Programı, yeni medya araçlarının teknik ve estetik diline hakim, görsel-işitsel ve etkileşimli medya alanlarını bilinçli kullanabilen, etik sorumluluklarının farkında olan, yaratıcı medya uzmanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.

Dört yıllık lisans programı süresince öğrencilerine temelden başlayıp en ileri seviyeye kadar, uygulamalı ve teorik bilgileri bir sentez halinde sunan mesleki ve akademik ağırlıklı bölümde hazırlanan ders programı yurtdışında farklı ülkelerde bulunan Dijital Oyun Tasarımı bölümleriyle uyum sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. 

Lisans programı içerisinde öğrenciler, dijital yayıncılık, dijital toplum, tasarım, sosyal medya gibi alanlarda aldıkları kuramsal ve uygulamalı dersler sayesinde iletişimin çok disiplinli yapısı hakkında bilgi sahibi olurlar, kültürel ve toplumsal yaşamı eleştirel bir gözle değerlendirebilirler. Öğrenciler, edindikleri bilgi ve beceriler sayesinde, yeni iletişim teknolojilerine hakim nitelikleriyle; online gazetecilik, reklam, mobil pazarlama, sosyal medya gibi iletişim sektöründeki bir çok alanda çalışma olanağı kazanırlar.

MUSTAFA CEBRAİL SADAKAOĞLU

MUSTAFA CEBRAİL SADAKAOĞLU

Doçent Doktor

Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı

mustafacebrailsadakaoglu@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
MUSTAFA CEBRAİL SADAKAOĞLU

MUSTAFA CEBRAİL SADAKAOĞLU

Doçent Doktor

Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı

mustafasadakaoglu@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
NALAN KANTAR

NALAN KANTAR

Dr.Öğr.Üyesi

Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkan Yardımcısı

nalankantar@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
TUNCAY TÜRKYILMAZ

TUNCAY TÜRKYILMAZ

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

tuncayturkyilmaz@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
SİBEL ÖZDEN OMUZLU

SİBEL ÖZDEN OMUZLU

Öğretim Görevlisi

Öğretim Elemanı

sibelozdenomuzlu@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
ŞEYMA NUR TAHMAZ

ŞEYMA NUR TAHMAZ

Öğretim Görevlisi

seymanurtahmaz@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
1998 yılında kurulan Haliç Üniversitesi bünyesine 2004 yılında dâhil edilen Güzel Sanatlar Fakültesi’nde kurulan Dijital Oyun Tasarımı Bölümü 2021 yılında öğrenci alımına başlayacaktır.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Dijital Oyun Tasarımı alanında Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
İlgili akademik kurulların teklifi ve Senatonun önerisi üzerine Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen ve Yükseköğretim Kurulu’nun onayı neticesinde kesinleşen kontenjan kadar öğrenci, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan AYT sınavının sonucuna göre kabul edilir.
Lisans eğitimini tamamlayan öğrenciler, Yüksek Lisans Tezli / Tezsiz olarak lisansüstü eğitime başvurabilmektedir.

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT1001Oyun Tasarım Temelleri2+1+06Zorunlu
DOT1003Tasarım ve Yaratıcı Düşünceye Giriş3+0+05Zorunlu
DOT1005Dijital Medya ve İletişim3+0+05Zorunlu
DOT1007Sayısal Yöntem ve Uygulamalar2+1+05Zorunlu
OZD0101Türk Dili I2+0+02Zorunlu
OZD0103Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I2+0+02Zorunlu
OZD0105İngilizce I3+0+03Zorunlu
OZD0130Kariyer Planlama2+0+02Zorunlu

2.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT1002Oyun Tasarım Temelleri II2+1+06Zorunlu
DOT1004Dijital Modelleme2+1+06Zorunlu
DOT1006Dijital Oyun Tarihi3+0+06Zorunlu
DOT1008Deneyim Tasarımı2+1+05Zorunlu
OZD0102Türk Dili II2+0+02Zorunlu
OZD0104Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2+0+02Zorunlu
OZD0106İngilizce II3+0+03Zorunlu

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT2001Oyun İçin Kod Yazımı I2+1+05Zorunlu
DOT20032 Boyutlu Animasyon2+1+05Zorunlu
DOT2005Hikaye Anlatıcılığı3+0+05Zorunlu
GSF0009Dünya Mitolojileri3+0+05Zorunlu
AIS2XX1Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-10Seçmeli
DOT2101Grafik Animasyon3+0+05Seçmeli
DOT2103Masaüstü Oyun Tasarımı3+0+05Seçmeli
DOT2105Bilim Kurgu Sineması3+0+05Seçmeli
GSF0007Görsel Kültür3+0+05Seçmeli
GSF2101Kurgu Teknikleri3+0+05Seçmeli

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT2002Oyun için Kod Yazımı II2+1+05Zorunlu
DOT2004Etkileşimli Arayüz Tasarımı3+1+05Zorunlu
GSF02403 Boyutlu Animasyon3+0+04Zorunlu
GSF2012Medya ve İletişim Kuramları3+0+06Zorunlu
AIS2XX2Alan İçi Seçmeli (2Adet)-10Seçmeli
DOT2102Estetik ve Sanat Felsefesi3+0+05Seçmeli
DOT2104Medya ve Toplumsal Cinsiyet3+0+05Seçmeli
DOT2106Kavramsal Oyun Tasarımı2+1+05Seçmeli
DOT2108Dijital Oyun ve Sinematografi2+1+05Seçmeli
GSF0012Yeni Medya Okuryazarlığı3+0+05Seçmeli

5.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT3001Oyun İçin Karakter Tasarımı2+1+06Zorunlu
DOT3003Ses Tasarımı2+1+06Zorunlu
DOT3005Dijital Medya ve Toplumsal Dönüşüm3+0+05Zorunlu
HLÜ0101Mesleki İngilizce I3+0+03Zorunlu
AIS3XX1Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-10Seçmeli
DOT3101Spor, Medya ve Kültür3+0+05Seçmeli
DOT3103Oyun Müzikleri2+1+05Seçmeli
DOT3105İleri Kurgu Teknikleri2+1+05Seçmeli
DOT3107Deneyim Tasarım Uygulamaları I2+1+05Seçmeli
DOT3109Çizgi Roman Kültürü3+0+05Seçmeli
DOT3111Oyun Motorları2+1+05Seçmeli

6.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT3004Oyun Psikolojisi3+0+06Zorunlu
GSF0000Staj0+0+05Zorunlu
GSF0006Çizgi Film ve Animasyon3+0+07Zorunlu
HLÜ0102Mesleki İngilizce II3+0+03Zorunlu
ADS3XX2Alan Dışı Seçmeli-4Seçmeli
AIS3XX2Alan İçi Seçmeli-5Seçmeli
DOT3102Sinema ve Toplum3+0+05Seçmeli
DOT3106Elektronik Ticaret3+0+05Seçmeli
DOT3108Deneyim Tasarım Uygulamaları II2+1+05Seçmeli
DOT3112Yapay Zeka İle Hikaye Üretimi3+0+05Seçmeli
DOT3114Anime Sanatı ve Animasyon Sineması3+0+05Seçmeli
GSF3104Senaryo Yazımı3+0+05Seçmeli
HLÜ0010Bilimsel Araştırma Yöntemleri2+0+04Seçmeli
HLÜ0020Meslek Etiği3+0+04Seçmeli

7.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT4001İleri 3D Animasyon2+1+05Zorunlu
DOT4003Yapay Zeka3+0+05Zorunlu
DOT4005Dijital Oyun Sektörü3+0+05Zorunlu
GSF4001Bitirme Projesi I0+2+05Zorunlu
AIS4XX1Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-10Seçmeli
DOT4101İnovasyon ve Yeni Media3+0+05Seçmeli
DOT4103Sanal Gerçeklik Teknolojileri2+1+05Seçmeli
DOT4105Dijital Medya ve Sanat3+0+05Seçmeli
DOT4107Görsel Anlatı2+1+05Seçmeli
DOT4109Oyun Estetiği ve Görsel Kültür3+0+05Seçmeli

8.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
DOT4002Oyunlaştırma3+0+05Zorunlu
DOT4004Veri Analizi2+1+05Zorunlu
GSF4002Bitirme Projesi II0+2+05Zorunlu
HLÜ0120İş Sağlığı ve Güvenliği2+0+02Seçmeli
HLÜ0130Girşimcilik3+0+03Seçmeli
ADS4XX2Alan Dışı Seçmeli-2Seçmeli
AIS4XX2Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-10Seçmeli
DOT4102Sosyal CRM3+0+05Seçmeli
DOT4104Sosyal Medya Yönetimi3+0+05Seçmeli
DOT4106Video Sanatı3+0+05Seçmeli
DOT4108Dijital Oyun Pazarlaması3+0+05Seçmeli
Lisans eğitim ve öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2. 00 olması gereklidir. Mezuniyet genel not ortalaması 4. 00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır. Öğrenimlerini en çok 8 yarıyılda, hiç FF veya FA notu ve disiplin cezası almaksızın tamamlayan öğrencilerden genel not ortalaması 3. 50 ya da üstü olanlar "yüksek onur”, 3. 00 ile 3. 49 arasında olanlar "onur” listesine alınırlar. Onur listesine alınan öğrencilere diploma ile birlikte bu durumunu gösteren özel bir belge verilir.

Öğrenciler zorunlu YÖK dersleri olarak bilinen yıllık Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve İngilizce derslerini de mezuniyet öncesinde tamamlamakla yükümlüdür. Öğrencinin öğrenimi boyunca alması gereken toplam kredi 240 kredidir. Her öğrenci için bir danışman atanmaktadır ve bu danışman her dönem sonunda her öğrenci için ayrı ayrı ders takip çizelgesi hazırlamaktadır. Bu çizelge sayesinde öğrencinin mezuniyetine dair genel ön planlamalar yapılabilmekte ve mezuniyet aşamasında bu ders takip çizelgesi fakülte sekreterliğine sunulmaktadır.
Dijital Oyun Tasarımı Programı mezunları çok geniş bir yelpazede kariyer fırsatlarına sahip olmaktadırlar. Mezunlar hem kamu hem de özel sektörde yer alan çeşitli iş pozisyonlarında çalışabilmektedirler.

Dijital Oyun Tasarımı Programı mezunları, internet ve mobil ağlardan çeşitli biçimlerde yararlanan kurum ve kuruluşlarda görev almaktadırlar. Başta tüm Dünya’da dev bir sektör haline gelen bilgisayar oyunları sektöründe yer alan tüm kuruluşlarda uzman olarak görev alabilirler.

Ayrıca; Lisans programları süresince alacakları yeni iletişim teknolojileri ve medya öğrenimleri nedeni ile yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan bir gazete, radyo ya da TV kurumlarında Yeni Medya Muhabirliği, editörlüğü ya da prodüktörlüğü, kamu veya özel kurum ve kuruluşların hedef kitleleriyle sosyal medya ortamında etkin iletişimini sağlayacak İletişim Yöneticiliği; kişi, kurum ve kuruluşların iş süreçlerini İnternet ve mobil ortama taşıyarak verimlilik ve rekabet sağlayan İnternet ve Mobil İş Yöneticiliği, İnternet ve Mobil Pazarlama Yöneticiliği veya Girişimciliği; Yeni Medya'nın bireysel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, hukuksal ve etik etkilerini akademik ya da ticari kuruluşlar için araştıran ve raporlayan Yeni Medya Araştırmacısı da olabilirler.
Programın başarısının değerlendirilmesinde eğitim öğretim dönemindeki ölçütler ve mezunların başarılarının değerlendirilmesinde ölçütler olmak üzere ikili bir ayrım yapmak gerekmektedir. Eğitim-öğretim süresince öğrencilerimizin derslerdeki başarılarının yanı sıra gerek üniversite ortamında, gerekse üniversite dışında yapılan mesleki toplantılara katılım oranları, Erasmus programından yararlanan bölüm öğrencilerinin sayısı, halkla ilişkiler ve reklam ajansları ile yapılacak projelere katılım oranları belirleyici ölçütler olacaktır. Mezuniyet sonrasında ise öğrencilerimizin özel sektör ve kamudaki istihdam oranları, özellikle KPSS, ALES ve YDS sınavlarında gösterdikleri başarı düzeyi ölçüt olarak alınacaktır. Ayrıca Bölüm mezunlarının çalıştıkları kurumlardaki başarıları ve sektörlerine yaptıkları katkı takip edilecektir.


Ders değerlendirmeleri öğrencinin kazanımlarını objektif olarak yansıtacak yöntemlerle yapılacaktır. Bunlar da klasik yöntemler, performans belirleyicileri ve inceleme yöntemleri olarak üç gruba ayrılabilmektedir. Dersin veya değerlendirilecek işin durumuna göre bu yöntemlerden bir kısmı kullanılır ve başarı notu belirli ağırlıklarda yansıtılır. Kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri başlangıçta öğrencilerle paylaşılır.

• Klasik Yöntemler: kısa sınav, ödev, ara sınavları, dönem sonu sınavı, dönem içi projeleri ve dönem sonu projesi değerlendirmeleri gibi,
• Performans Değerlendirmesi: takım çalışması ve aktif öğrenme gayretleri, yazılı ve sözlü sunumlar, webdeki tartışmalara katılma, jüri değerlendirmeleri gibi,
• İnceleme Yöntemleri: giriş anketi, ön sınav, çıkış anketi, performans anketleri, kamuoyu yoklamaları, mülakatlar, çevrimiçi araçlar, sertifika sınavları, kapsamlı sınav gibi.
Doç.Dr. Mustafa C. SADAKAOĞLU
Fakülte Sekreteri Tuğba EREZ