Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp
Program İçeriği

Haliç Üniversitesi Tarih Bölümü, 2025-2026 Akademik Yılı itibarıyla ilk defa öğrenci alımına başlamıştır. 2015 senesinde kurulan bölüm, aradan geçen zamanda akademik birikim ve kurumsal deneyimle olgunlaşmış, tecrübeli bir bölümdür. Bölümümüzün müfredatı klasik tarih eğitiminin temelleri üzerinde ancak çağdaş yaklaşımları ve güncel araştırma yöntemlerini içerecek şekilde hazırlandı. Geniş ve güncel müfredat; dünya tarihi, Türk tarihi, kültürel miras, arşivcilik, tarih yazımı ve araştırma yöntemleri gibi birçok alanda öğrencilerine derinlikli bir birikim kazandırmayı hedeflemektedir.



Tarih bölümü mezunları, eğitim sahası başta olmak üzere çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, arşivlerde, kütüphanelerde, müzelerde, kültürel miras ve turizm alanında çeşitli görevlerde çalışabilirler. Ayrıca lisansüstü eğitimlerini devam ettirerek akademik kariyer yapabilirler veya çeşitli araştırma merkezlerinde görev alabilirler. Yayıncılık, medya ve tarihsel danışmanlık gibi alanlar da mezunların tercih edebileceği kariyer yollarındandır.



MİSYON



Türk ve dünya tarihi hakkında bilgi sahibi, eleştirel düşünebilen ve kültürel mirasa duyarlı öğrenciler yetiştirmek.



VİZYON



Öğrencilerimizde oluşturmaya çalıştığımız tarih ve kültürel miras bilinci sayesinde üniversitemizin eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarındaki hedeflerini gerçekleştirmesine katkı sağlayan bir bölüm olmak.



TEMEL DEĞERLER




  • Anadilde Nitelikli Eğitim: Öğrencilerimize anadilde, evrensel ölçütlerde kaliteli ve erişilebilir bir eğitim sunmayı esas alırız.

  • Toplumsal ve Bireysel Sorumluluk: Topluma ve bireye karşı etik ilkelere dayalı sorumluluk bilinciyle hareket ederiz.

  • Bilimsellik ve Üretkenlik: Tüm akademik faaliyetlerimizde bilimsel yöntemlere bağlı kalır, bilgi ve değer üretimine öncelik veririz.

  • Akademik Özgürlük: Farklı düşünce ve yorumların özgürce ifade edilmesini, bilimsel eleştirinin teşvik edilmesini ve çok sesliliğin tarihsel bilgi üretiminde temel bir unsur olmasını savunuruz.

  • Kaynağa Dayalı Bilimsellik: Her tarihsel yargının ve anlatının eleştirel düşünceyle belgelenmesini, özgün kaynak analizine dayalı tarihçilik anlayışını esas alırız.

  • Eleştirel Düşünce: Ezberci yaklaşımlardan uzak, sorgulayan ve çok boyutlu analiz yapabilen bireyler yetiştirmeyi temel amaç olarak benimseriz.

  • Tarihsel Çeşitliliğe Saygı: Farklı kimliklerin, kültürlerin ve inanç sistemlerinin tarihsel deneyimlerini saygıyla ele alır; çoğulcu tarih anlayışını destekleriz.



DANIŞMA KURULU




  • Prof. Dr. İdris BOSTAN, Piri Reis Üniversitesi, Tam Zamanlı Öğretim Üyesi

  • Doç. Dr. Fatma Aysel ILGIN, İstanbul Üniversitesi, Tam Zamanlı Öğretim Üyesi

  • Doç. Dr. Münevver Ebru ZEREN, Galatasaray Üniversitesi, Yarı Zamanlı Öğretim Üyesi

  • Doç. Dr. İlker YİĞİT, Marmara Üniversitesi, Tam Zamanlı Öğretim Üyesi

  • Dr. Öğr. Üyesi Ahmet TEKİN, İstanbul Üniversitesi, Tam Zamanlı Öğretim Üyesi

  • Dr. Öğr. Üyesi Bedirhan LAÇİN, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Tam Zamanlı Öğretim Üyesi

  • Dr. Azize F. ÇAKIR, Tarihçi-Araştırmacı

  • Burcu TÜFEKÇİOĞLU, Özeliz Eğitim Kurumları, Tarih Öğretmeni

AYŞEGÜL ÇAKAR HAN

AYŞEGÜL ÇAKAR HAN

Dr.Öğr.Üyesi

Tarih Bölüm Başkanı

aysegulcakarhan@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
AYŞEGÜL ÇAKAR HAN

AYŞEGÜL ÇAKAR HAN

Dr.Öğr.Üyesi

Tarih Bölüm Başkanı

aysegulcakar@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
ABDULKADİR TURAN

ABDULKADİR TURAN

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

abdulkadirturan@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
DİLEK ŞENKUL

DİLEK ŞENKUL

Dr.Öğr.Üyesi

Öğretim Üyesi

dileksenkul@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
2015-2016 eğitim-öğretim döneminde kurulan bölüm 2025-2026 Akademik Yılı itibarıyla öğrenci alımına başlamıştır. 2025 yılında güçlendirilmiş kadrosuyla öğrencilerini kabul etmiştir. Bölüm, kurulduğu tarihten beri üniversitenin diğer bölüm öğrencilerine zorunlu ve seçmeli türden ortak dersler vermektedir.
Tarih Bölümü müfredatının ilk iki yılını tamamlayanlar Ön Lisans derecesi, müfredatın tümünü tamamlayanlar ise Tarih Lisans derecesi alırlar.
Üniversitenin lisans eğitim-öğretim programlarına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sonuçlarına veya YÖK kararlarına göre yapılır.
Lisans derecesi almış mezunlar Tarih, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler gibi çeşitli bilim alanlarında Yüksek Lisans ve Doktora yapabilirler.

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
OZD0101Türk Dili I2+0+02Zorunlu
OZD0103Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I2+0+02Zorunlu
OZD0105İngilizce I2+0+03Zorunlu
TAR1001Osmanlı Türkçesi I2+2+05Zorunlu
TAR1003Dünya Tarihi I3+0+05Zorunlu
TAR1005İslamiyet Öncesi Türk Tarihi3+0+05Zorunlu
TAR1007Antik Çağda Akdeniz Dünyası3+0+05Zorunlu
TAR1009Tarih Bilimine Giriş2+0+03Zorunlu

2.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
HLÜ0030Meslek ve Yaşam Etiği2+0+02Zorunlu
OZD0102Türk Dili II2+0+02Zorunlu
OZD0104Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2+0+02Zorunlu
OZD0106İngilizce II2+0+03Zorunlu
TAR1002Osmanlı Türkçesi II2+2+05Zorunlu
TAR1004Dünya Tarihi II3+0+05Zorunlu
TAR1006İslam Tarihi3+0+05Zorunlu
TAR1008Roma Tarihi3+0+04Zorunlu
TAR1012Sosyal Bilimler Tarihi2+0+02Zorunlu

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
TAR2001Osmanlı Türkçesi Metinleri I2+2+05Zorunlu
TAR2003Osmanlı Tarihi (1300-1520)3+0+05Zorunlu
TAR2005Avrupa Tarihi (Orta Çağ)3+0+04Zorunlu
TAR2007İslamiyet Sonrası Türk Tarihi3+0+04Zorunlu
TAR2009Klasik Dönem Osmanlı Müesseseleri3+0+04Zorunlu
ADS2XX1Alan Dışı Seçmeli-4Seçmeli
AİS2XX1Alan İçi Seçmeli-4Seçmeli
HLÜ0011Osmanlı Mimarlık Mirası: Yapılar, Mekanlar ve Kentler3+0+04Seçmeli
HLÜ0013İstanbul'un Tarihi ve Kültürel Mirası3+0+04Seçmeli
HLÜ0015Osmanlı Medeniyeti3+0+04Seçmeli
HLÜ0017Modern Dünyanın Oluşumu3+0+04Seçmeli
HLÜ0019Tarihsel Perspektifte Sürdürülebilirlik: Toplum, Çevre ve Değişim2+0+02Seçmeli
HLÜ0021Türkiye Cumhuriyeti'nin Sosyal ve Kültürel Tarihi2+0+02Seçmeli
HLÜ0023Tarihte Kadın ve Toplumsal Cinsiyet2+0+02Seçmeli
HLÜ0025İslam Tarihine Giriş3+0+04Seçmeli
HLÜ0027Anadolu Gastronomi Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2101Eski Anadolu Uygarlıkları3+0+04Seçmeli
TAR2103Tarihte Haçlı Seferleri3+0+04Seçmeli
TAR2105Osmanlı Modernleşmesinde Diplomasi ve Strateji3+0+04Seçmeli
TAR2107Basın ve Yayın Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2109Sömürgecilik Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2111Bizans Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2113Türk Mitolojisi3+0+04Seçmeli

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
OZD0130Kariyer Planlama2+0+02Zorunlu
TAR2002Osmanlı Türkçesi Metinleri II2+2+05Zorunlu
TAR2004Osmanlı Tarihi (1520-1730)3+0+05Zorunlu
TAR2006Avrupa Tarihi (Yeni Çağ)3+0+05Zorunlu
TAR2008Millî Mücadele Tarihi3+0+05Zorunlu
AİS2XX2Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
HLÜ0012İstanbul Haliç’inde Kentleşme, Endüstri ve Kültürel Miras3+0+04Seçmeli
HLÜ0014Uygarlık Tarihi3+0+04Seçmeli
HLÜ0016Osmanlı Diplomasi Tarihi3+0+04Seçmeli
HLÜ0018Türkiye Cumhuriyeti'nin Ekonomi Tarihi2+0+02Seçmeli
HLÜ0022İslam Bilim Tarihi2+0+02Seçmeli
HLÜ0024Türk İslam Devletleri Medeniyeti Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2102Osmanlı Venedik İlişkileri3+0+04Seçmeli
TAR2104Tarih Felsefesi3+0+04Seçmeli
TAR2106Modern Orta Asya Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2108Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2112Osmanlı Tarihleri ve Yazarları3+0+04Seçmeli
TAR2114Osmanlı Öncesi Anadolu Türk Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2116Osmanlı Hukuk Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2118Rusya Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2122Çin ve Uzak Doğu Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2124Osmanlı Devleti’nin Akdeniz Politikası3+0+04Seçmeli
TAR2126Osmanlı Devleti’nin Toplumsal Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2128Bilim Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR2132Tarihi Coğrafya3+0+04Seçmeli
TAR2134Türk Tarihinin Sosyolojisi3+0+04Seçmeli

5.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
HLÜ0010Bilimsel Araştırma Yöntemleri1+2+04Zorunlu
TAR3001Osmanlı Tarihi (1730-1908)3+0+05Zorunlu
TAR3003Osmanlı Modernleşme Tarihi (1789-1922)3+0+05Zorunlu
TAR3005Türk Denizcilik Tarihi3+0+04Zorunlu
TAR3007Selçuklu Tarihi3+0+04Zorunlu
AİS3XX1Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
TAR3101Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3103Osmanlıda Yenileşme Hareketleri3+0+04Seçmeli
TAR3105Modern Türkiye’nin Toplumsal Yapısı3+0+04Seçmeli
TAR3107Osmanlılarda Ayaklanmalar3+0+04Seçmeli
TAR3109Türk Modernleşme Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3111Osmanlı Ticaret Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3113Soğuk Savaş Dönemi ve Türkiye3+0+04Seçmeli
TAR3115Osmanlı Paleografyası1+2+04Seçmeli
TAR3117Seyyahlar ve Seyahatnameler3+0+04Seçmeli
TAR3119Osmanlı İktisat Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3121Göktürkler3+0+04Seçmeli
TAR3123Orta Çağda Savaş3+0+04Seçmeli
TAR3125Şark Meselesi3+0+04Seçmeli
TAR3127Milliyetçilik Tarihi3+0+04Seçmeli

6.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
TAR3002Türkiye Cumhuriyeti Tarihi3+0+05Zorunlu
TAR3004Türk Askeri Teşkilatı Tarihi3+0+05Zorunlu
TAR3006Balkan Tarihi3+0+04Zorunlu
TAR3008Asya ve Doğu Avrupa Türk Tarihi (13-15. Yüzyıl)3+0+04Zorunlu
TAR3012Osmanlı Sosyal ve Ekonomi Tarihi3+0+04Zorunlu
ADS3XX2Alan Dışı Seçmeli-4Seçmeli
AİS3XX2Alan içi Seçmeli-4Seçmeli
TAR3102Osmanlı Sanatı ve Mimarlığı3+0+04Seçmeli
TAR3104İran Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3106Tarihsel Kurgu ve Film İncelemesi3+0+04Seçmeli
TAR3108Uluslararası İlişkiler Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3112İslam Medeniyeti Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3114Osmanlı Tarım Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR3116Yeniçağ Osmanlı Arşiv Belgeleri0+3+04Seçmeli

7.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
TAR4001Yakın Dönem Cumhuriyet Tarihi3+0+05Zorunlu
TAR4003Avrupa Tarihi (Yakın Çağ)3+0+05Zorunlu
TAR4005Osmanlı Şehircilik Tarihi3+0+04Zorunlu
ADS4XX1Alan Dışı Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
AİS4XX1Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
FEF0000Staj0+0+05Seçmeli
TAR4101Tarih ve Sinema3+0+04Seçmeli
TAR4103Göçler ve Göç Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR4105Selçuklulardan Erken Cumhuriyet’e Türk Eğitim Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR410720. Yüzyılda İdeolojiler ve Tarih3+0+04Seçmeli
TAR4109Modern Siyasal Düşünceler3+0+04Seçmeli
TAR4111Yakınçağ Osmanlı Arşiv Belgeleri0+3+04Seçmeli
TAR4113Savaş Tarihi ve Strateji3+0+04Seçmeli
TAR4115Siyasi Tarih Analizleri3+0+04Seçmeli
TAR4117Osmanlı İlmiye Teşkilatı3+0+04Seçmeli
TAR4119Arşiv Belgelerinin Haritalandırılması ve Verilerin Analizi1+2+04Seçmeli
TAR4121Islahat ve Tanzimat Dönemleri Osmanlı Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR4123Hint Tarihi ve Kültürü3+0+04Seçmeli
TAR4125İpek Yolu Tarihi ve Medeniyetleri3+0+04Seçmeli

8.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
FEF4000Bitirme Projesi0+2+06Zorunlu
TAR4002Orta Doğu Tarihi3+0+04Zorunlu
TAR4004Çağdaş Dünya Tarihi3+0+04Zorunlu
TAR4006Osmanlı Devleti’nde Bilim ve Teknoloji Tarihi3+0+04Zorunlu
ADS4XX2Alan Dışı Seçmeli-4Seçmeli
AİS4XX2Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
TAR4102Dijital Arşiv ve Tarih Yazımı1+2+04Seçmeli
TAR4104Afrika Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR4106Tarihte İnsan Hakları3+0+04Seçmeli
TAR4108Osmanlıda Gündelik Hayat3+0+04Seçmeli
TAR4112Tarihsel Kuramlar ve Eleştirel Yaklaşımlar3+0+04Seçmeli
TAR4114Türk Tarih Tezi3+0+04Seçmeli
TAR4116Tarihin Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR4118Ortadoğu’da Modernleşme ve Dönüşüm3+0+04Seçmeli
TAR4122Türk Anayasa Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR4124Dinler Tarihi3+0+04Seçmeli
TAR4126Osmanlı Yönetiminde Gayrimüslimler3+0+04Seçmeli
TAR4128Uygur Tarihi ve Kültürü3+0+04Seçmeli
TAR4132Kıbrıs Barış Harekâtı ve Barış Görüşmeleri3+0+04Seçmeli
TAR4134Disiplinler Arası Tarih Çalışmaları3+0+04Seçmeli
En az 240 AKTS ile 2.00 Genel Not Ortalamasının elde edilmiş olması gereklidir. Bölüm müfredatında belirtilen zorunlu ve seçmeli tüm derslerden başarılı olunmalıdır.
Tarih bölümü mezunları, eğitim sahası başta olmak üzere çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında, arşivlerde, kütüphanelerde, müzelerde, kültürel miras ve turizm alanında çeşitli görevlerde çalışabilirler. Ayrıca lisans üstü eğitimlerini devam ettirerek akademik kariyer yapabilirler veya çeşitli araştırma merkezlerinde görev alabilirler. Yayıncılık, medya ve tarihsel danışmanlık gibi alanlar da mezunların tercih edebileceği kariyer yollarındandır.
Haliç Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin başarı durumları “Haliç Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği” hükümlerine göre belirlenmektedir.

1. Başarı notu; öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikler ile yarıyıl/yılsonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder.

2. Birimlerde; seviye tespit sınavları ile yabancı dil ve Türkçe hazırlık sınıfları dışında başarı notu, bağıl değerlendirme yöntemine göre hesaplanır. Bir dersten başarı değerlendirmesine alınabilmek için

a) Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarından; sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde, kurul/komite derslerinden en az 50 puan, diğer derslerden en az 60 puan, diğer birimlerde ise en az 50 puan alınması
b) Başarı notunun, sınıf geçme sistemi uygulayan birimlerde en az 60, diğer birimlerde en az 50 olması zorunludur. Bu şartları sağlayamayanlar başarısız sayılarak değerlendirme dışı tutulurlar.

3. Bir dersteki başarının ölçülmesinde; o derse ait yarıyıl içi ara sınavlar, ek sınavlar, arazi ve işyeri çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, devam, laboratuvar ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları; ders değerlendirme notunun %40’ını oluşturur. Yarıyıl içi çalışmaların türleri, bunların ve yarıyıl sonu sınavı notunun ders başarı notuna katkısı, dersi veren öğretim elemanı tarafından her yarıyıl derslerinin başlangıcında öğrencilere duyurulur. Derslere ilişkin tüm yarıyıl içi çalışmalarının ve yarıyıl sonu sınavlarının notları ilân edilir.

4. Mutlak değerlendirme sisteminde kaldırılmış olup, bağıl değerlendirme sistemine geçilmiştir.

a) Bir dersin ara sınavlarına girebilmek için öğrencinin ders kaydını tamamlamış ve öğretim elemanı tarafından dönem başında ilan edilen hususları yerine getirmiş olması gerekir. Bunları yerine getirmeyen öğrenciler vizesiz olarak kalırlar.
b) Yarıyıl sonu sınavına girebilmek için ise devam zorunluluğunu yerine getirmiş olmak, ara sınav notuna sahip olmak ve vizesiz olmamak gerekir. Final sınavına giremeyen öğrenciler ara sınavda olduğu gibi 5 iş günü içerisinde mazeret sınavı başvurusu yapabilirler.
c) Bütünleme sınavına devamsızlıktan kalmayan ve vizesiz olmayan öğrenciler girebilir. Final sınavına girmeyen öğrencinin bütünlemeye girmeye hakkı yoktur. Final sınavına girmeyip mazeret sınavına başvuran öğrenciler ancak bütünlemeye girebilir. Final sınavından FF ile kalan öğrenciler DD ve DC alıp not yükseltmek isteyen öğrenciler bütünlemeye girebilir.

5. Mezun durumundaki öğrencilere not yükseltme sınavı kaldırılmıştır.

6. Not ortalaması üst üste iki defa 2.00 altında kalan öğrencilerin, bitirdiği yarıyıl ve bir önceki yarıyıla ait DC veya DD notu olan derslerini tekrarlamaları gerekmektedir.

7. Başarısız olunan seçmeli dersin yerine muadili başka bir seçmeli ders alınabilir. Ancak yerine alınan seçmeli dersten başarılı olunduğunda; öğrencinin başvurusuyla en fazla üç ders not çizelgesinden silinir ve ortalamaya katılmaz.

8. Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları aşağıda verilmiştir:

Başarı Notu Harf Notu Anlamı Not Aralığı
4,00 AA Mükemmel 90-100
3,50 BA Çok İyi 80-89
3,00 BB İyi 70-79
2,50 CB Orta 65-69
2,00 CC Yeterli 60-64
1,50 DC Koşullu Başarılı 55-59
1,00 DD Koşullu Başarılı 50-54
0,00 FF Başarısız 0-49
0,00 NA Devamsız 0

9. Dokuzuncu fıkrada belirtilen başarı notları harflerinin dışında, öğrencilerin bir dersteki durumları sayısal değeri olmayan harflerden aşağıdaki gibi belirlenir:

a) NA (Devamsız): Devamsızlık nedeniyle başarısız olunan dersler için verilir ve ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
b) I (Eksik): Öğrencilerin derste başarılı oldukları halde, özürleri nedeni ile ders için gerekli olan staj, proje, ödev, laboratuvar deneyleri ve benzeri çalışmaları tamamlayamamaları durumunda verilir. Bu harfin verildiği öğrencilere, sınav döneminin bitiminden sonra en çok on beş gün içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not verilmesi zorunludur. Aksi halde, I harfi FF notuna dönüşür.
c) Stajlara ilişkin S, U ve P harf notları kaldırılmıştır. Başarılı (G) veya başarısız (K) olarak notlandırılır.
ç) T (Transfer/muaf): Başka bir yükseköğrenim kurumundan daha önce alınan ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilerek muaf sayılan dersler için verilir. DD ve DC harf notlarına muafiyet işlemi yapılmaz.

10. Öğrencilerin intibakları sırasında veya bir başka eğitim kurumunda aldıkları sayısal notlarının değerlendirilmesinde, bu maddede belirtilen harf notları ve kat sayıları esas alınır.

11. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Dr.Öğretim Üyesi Ayşegül ÇAKAR HAN
Fakülte Sekreteri Serkan Uzun