Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Diploma İşlemleri

Haliç Üniversitesi | Öğrencimiz | Öğrenci İşleri Direktörlüğü | Öğrenci Hizmetleri | Diploma İşlemleri

Diploma İşlemleri

Üniversitemiz ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programları mezunlarının diplomalarını teslim alma sırasında yürütülen işlemler ile diploma sırasında teslim etmeleri gereken evraklar aşağıda belirtilmiştir.

Diplomanın hazır olup olmadığı nereden öğrenilebilir?

Diplomanın hazır olup olmadığı bilgisi, Öğrenci İşleri Direktörlüğü biriminden öğrenilebilir.

Diploma alırken hangi işlemler yapılır?

Mezuniyeti onaylanmış öğrenciler, Öğrenci İşleri Direktörlüğüne T.C. nüfus cüzdanı (Yabancı uyruklu öğrenciler için Oturum (İkamet) belgesi) veya öğrenci kimlik kartı ile başvurdukları takdirde, kendileri ya da noter onaylı vekâletname ibraz eden vekilleri diploma ve diploma ekini alabilirler.

Diplomanın kaybedilmesi durumunda ne yapılmalıdır?

Diplomasını kaybeden mezunlara, gerekli belgelerle birlikte Öğrenci İşleri Direktörlüğüne başvurmaları halinde ikinci nüsha (duplicata) diploma düzenlenir.

Başvuru için Gerekli Belgeler:

1
Kayıp diploma başvuru formu
2
Nüfus Cüzdanı (T.C. uyruklular için) / Pasaport (Yabancı Uyruklular için) ve Oturum (İkamet) belgesinin fotokopisi
3
Yerel veya Ulusal yayın yapan bir gazetede yayımlanan kayıp ilanı veya emniyet birimlerince düzenlenmiş olan kayıp/çalıntı tutanağının
Diplomanın ekinin kaybedilmesi durumunda ne yapılmalıdır?

Diploma eki kaybında yeniden diploma eki başvurusu yapılması gerekmektedir. Kaybedilmesi hâlinde aşağıda belirtilen belgelerle birlikte Öğrenci İşleri Direktörlüğü Diploma İşlemleri birimine teslim edilmesi gerekmektedir. Öğrenci İşleri Direktörlüğü evrakları inceler ve talebin kabul edilip edilemeyeceğine karar verir. Talebin kabulü halinde aslına uygun olarak hazırlanan diploma ekinin üzerine kaçıncı nüsha olduğu yazılır. Bu suretle hazırlanan diploma ekinin ikinci nüshası Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından imzalanır.

Başvuru için Gerekli Belgeler:

1
Kayıp diploma başvuru formu
2
Nüfus Cüzdanı (T.C. uyruklular için) / Pasaport (Yabancı Uyruklular için) ve Oturum (İkamet) belgesinin fotokopisi
3
Yerel veya Ulusal yayın yapan bir gazetede yayımlanan kayıp ilanı veya emniyet birimlerince düzenlenmiş olan kayıp/çalıntı tutanağının
Diploma Tahribatı

Yırtılan, herhangi bir nedenle tahrip olan diplomalar için II. Nüsha Diploma (Duplicata) düzenlenir.

Başvuru için Gerekli Belgeler:

1
Başvuru dilekçesi
2
Eski diploma
3
Nüfus Cüzdanı (TC uyruklular için) / Pasaport (Yabancı Uyruklular için) ve Oturum (İkamet) belgesinin fotokopisi (Aslı ibraz edilir.)

Mezuniyetinden Sonra Kimlik Bilgilerinde Değişlik Olanlar

Evlilik nedeniyle, mahkeme kararı veya vatandaşlığa girme/vatandaşlıktan çıkma durumlarına dayalı nüfus kaydı değişikliğinin yapılabilmesi için;

1
Diploma aslı
2
Mahkeme kararının onaylı sureti, evlilik cüzdanının fotokopisi veya nüfus kayıt örneği (Aslı ibraz edilir. Belgenin fotokopisi aslına uygunluğu kontrol edildikten sonra ilgili görevli tarafından isim ve unvan yazılarak tasdik edilir.)
3
Başvuru dilekçesi