|
2025-2026 Eğitim-Öğretim yılında faaliyetlerine başlayan Haliç Üniversitesi Yapay Zeka Operatörlüğü Programı, öğrencilere iki yıllık eğitim süresince hem temel bilgisayar bilimleri altyapısını hem de güncel yapay zeka teknolojilerine yönelik uygulamalı yetkinlikleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Program kapsamında; programlama temelleri, veri yapıları, algoritma mantığı, makine öğrenmesi ve derin öğrenme prensipleri ile veri toplama, işleme ve görselleştirme teknikleri bütüncül bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Büyük veri yönetimi ve bulut tabanlı işlem süreçleri, öğrencilerin ilgi ve kariyer hedeflerine göre seçmeli dersler aracılığıyla derinleştirilmektedir; ağ güvenliği ve siber güvenliğe giriş konuları da aynı çerçevede desteklenmektedir. Öğrencilerimiz; yaygın programlama ve veri analiz dillerini etkin biçimde kullanmayı öğrenmekte, veri tabanı yönetimi ve sürüm kontrol araçlarıyla çalışma becerisi kazanmaktadır. Robotik uygulamalar, sensör teknolojileri, akıllı sistemler ve endüstriyel otomasyon çözümleri, ilgili seçmeli dersler ve atölye çalışmalarıyla gerçek endüstri senaryolarına aktarılmaktadır. Yapay Zeka Proje Yönetimi ve Bitirme Projesi gibi proje tabanlı dersler, yapay zeka destekli uygulama geliştirme, model eğitimi, sistem entegrasyonu, performans izleme ve hata ayıklama gibi pratik becerilerin pekiştirilmesini sağlar. Tüm bu teknik ve uygulamalı bileşenler; etik sorumluluk, takım çalışması, mesleki iletişim ve proje yönetimi eğitimleriyle desteklenmekte, bu alanlar zorunlu ve seçmeli dersler yoluyla bütüncül biçimde öğrencilere kazandırılmaktadır. Program, mezunlarını doğrudan iş yaşamına katılabilecek ve isteğe bağlı olarak lisans tamamlama süreçlerine geçiş yapabilecek donanımla yetiştirmektedir. |
Öğretim Görevlisi
Yapay Zeka Operatörlüğü Program Başkanı
esrask@halic.edu.tr
|
Yapay Zeka Operatörlüğü Programı 2025 – 2026 eğitim öğretim yılında Haliç Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılmış olup örgün düzeyde eğitim öğretim vermektedir. Eğitim dili Türkçedir.
|
|
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan öğrenciler dördüncü yarıyılın sonunda Yapay Zeka Operatörlüğü alanında ön lisans diplomasına sahip olmaktadır.
|
|
1. Lise diploması
2. Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla (TYT puanı ile) yerleştirilmiş olmak 3. Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak. |
|
Mezunlarımız Dikey Geçiş Sınavı (DGS) aracılığıyla şu lisans programlarına devam edebilir: Bilgisayar Bilimleri, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, İstatistik, İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri.
|
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| BGT1110 | Yapay Zekaya Giriş | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
| BVA1001 | Veri Bilimi | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
| HLÜ0110 | Temel Bilgi Teknolojileri | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
| MYO0011 | Mesleki Matematik I | 2+2+0 | 4 | Zorunlu |
| MYO1000 | Mühendislik Bilimi | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
| OZD0101 | Türk Dili I | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0103 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0105 | İngilizce I | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
| YZO1001 | Python ile Programlamaya Giriş | 2+2+0 | 4 | Zorunlu |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| BGT2190 | Makine Öğrenmesine Giriş | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
| HLÜ0120 | İş Sağlığı ve Güvenliği | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| MYO0012 | Mesleki Matematik II | 2+2+0 | 4 | Zorunlu |
| OZD0102 | Türk Dili II | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0104 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| OZD0106 | İngilizce II | 3+0+0 | 3 | Zorunlu |
| OZD0130 | Kariyer Planlama | 2+0+0 | 2 | Zorunlu |
| YZO1002 | Veri Yapıları ve Algoritmalar | 1+2+0 | 4 | Zorunlu |
| ADS1XX2 | Alan Dışı Seçmeli | - | 3 | Seçmeli |
| HLÜ0130 | Girişimcilik | 3+0+0 | 3 | Seçmeli |
| HLÜ0140 | Sosyal Hayat | 3+0+0 | 3 | Seçmeli |
| HLÜ0150 | Film Okumaları | 3+0+0 | 3 | Seçmeli |
| HLÜ0160 | Siyasi Tarih | 3+0+0 | 3 | Seçmeli |
| AİS1XX2 | Alan İçi Seçmeli | - | 4 | Seçmeli |
| BGT1100 | Multimedya Uygulamaları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT1120 | Bilgisayar Ağları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP1100 | İnovasyon | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP1110 | Olasılık ve İstatistik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP1110 | Lineer Cebir | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP1120 | Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| GTP1104 | Yaratıcı Fikir Atölyesi | 0+4+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP1110 | Üç Boyutlu Modelleme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP1120 | Tekno-Girişimcilik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1100 | Bilgisayar Donanımı ve Sistem Yazılımı | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1110 | Sosyal Ağ Analizi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1120 | Yazılım Tasarımı ve Mimarisi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1130 | Veritabanı Yönetim Sistemleri | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| BPP2001 | Nesne Yönelimli Programlama | 2+2+0 | 4 | Zorunlu |
| MYO2010 | Staj | 0+0+0 | 5 | Zorunlu |
| YZO2001 | Derin Öğrenme | 1+2+0 | 4 | Zorunlu |
| YZO2003 | Yapay Zeka Proje Yönetimi | 2+2+0 | 5 | Zorunlu |
| AİS2XX1 | Alan İçi Seçmeli (2 Adet) | - | 8 | Seçmeli |
| BGT1100 | Multimedya Uygulamaları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT1120 | Bilgisayar Ağları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2100 | İnternet Programcılığı I | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2110 | Bulut Bilişim | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2120 | Endüstri Veri İletişim Protokolleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2130 | Nesnelerin İnterneti | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2140 | Uygulamalarla Siber Güvenliğe Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2150 | İnternet Programcılığı II | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2160 | Android Programlamaya Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2170 | Yazılım Doğrulama ve Gerçekleme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP1100 | İnovasyon | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP1110 | Olasılık ve İstatistik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2110 | Paralel ve Dağıtık Programlama | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2120 | Yazılım Geliştirme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2130 | Veri Ambarı ve Veri Madenciliği | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2160 | Sistem Analizi ve Tasarımı | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2170 | Oyun Programlama | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP1001 | Elektronik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP1110 | Lineer Cebir | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP1120 | Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2100 | Veri Tabanı Sistemlerinde Özel Konular | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2110 | Programlanabilir Denetleyiciler | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2130 | Ayrık Matematik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2140 | Matlab ile Programlamanın Temelleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2150 | Mikroişlemciler | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2160 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BVA1003 | Büyük Veri Teknolojileri | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| BVA2001 | Veri Görselleştirme ve Raporlama | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| GTP2131 | Web ve Mobil Arayüz Tasarımı | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP1110 | Üç Boyutlu Modelleme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP1120 | Tekno-Girişimcilik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2100 | UX/UI Tasarımı ve Web Erişebilirliği | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2120 | Motivasyon ve İletişim Teknikleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2130 | Oyunlaştırma | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2160 | AR/VR Oyun Geliştirme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| SGP2100 | Siber Olay Yönetimi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| SGP2130 | Mobil Teknolojiler ve Güvenlik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| SGP2140 | Yeni Nesil Teknolojiler | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1100 | Bilgisayar Donanımı ve Sistem Yazılımı | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1110 | Sosyal Ağ Analizi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1120 | Yazılım Tasarımı ve Mimarisi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1130 | Veritabanı Yönetim Sistemleri | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| MYS2XX1 | MYO Seçmeli | - | 4 | Seçmeli |
| HLÜ0010 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1+2+0 | 4 | Seçmeli |
| HLÜ0020 | Meslek Etiği | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0130 | Yüksekokul Mesleki İngilizce | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0500 | Çalışma Yaşamında Toplumsal Cinsiyet | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0510 | Diksiyon ve Güzel Konuşma | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0520 | Dünya Mutfakları | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0530 | Görsel Algı ve Estetik | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0540 | İşaret Dili | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0550 | Sektörel Yayıncılık ve Medya | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0560 | Marka Yönetimi | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0570 | Proje Yönetimi | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0580 | Kent ve Kültür | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0590 | Matematik Okuryazarlığı ve Temel Hesaplama Becerisi | 1+3+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0600 | Pazarlama | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0610 | E-Ticaret | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0620 | Güncel Sanat ve Eleştirel Bakış | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0630 | Psikolojiye Giriş | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0640 | İlk Yardım | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0650 | Etkili İletişim ve Görgü Kuralları | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0660 | Dijital Hikaye Anlatıcılığı | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0670 | Dünya Mutfak Kültürleri | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0680 | Tiyatroya Giriş | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0690 | Sanat Terapisi ve Yaratıcılık | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0700 | Davranışsal İktisat | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0710 | Tarihi Yapılar ve Özellikleri | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0720 | Davranış Bilimleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0730 | Endüstriyel Fizyoterapi | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0740 | Toplum Temelli Eğitim ve Sosyal Sorumluluk | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0750 | Geleneksel Çocuk Oyunları | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0760 | Dijital Okuryazarlık | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0770 | Siyaset Bilimine Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0780 | Küreselleşme ve Göç | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0790 | Demokrasi ve İnsan Hakları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0800 | Yapay Zeka ve Toplum | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0810 | Çalışma ve Toplum | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| Ders Kodu | Ders Adı | T+U+L | AKTS | Ders Türü |
|---|---|---|---|---|
| MYO0170 | Sektörel Yapay Zeka Uygulamaları | 3+0+0 | 4 | Zorunlu |
| MYO2000 | Bitirme Projesi | 0+4+0 | 6 | Zorunlu |
| YZO2002 | Görüntü ve Ses İşleme | 2+2+0 | 4 | Zorunlu |
| YZO2004 | Yapay Zeka ile Uygulama Geliştirme | 2+2+0 | 4 | Zorunlu |
| AİS2XX2 | Alan İçi Seçmeli (2 Adet) | - | 8 | Seçmeli |
| BGT1100 | Multimedya Uygulamaları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT1120 | Bilgisayar Ağları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2100 | İnternet Programcılığı I | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2110 | Bulut Bilişim | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2120 | Endüstri Veri İletişim Protokolleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2130 | Nesnelerin İnterneti | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2140 | Uygulamalarla Siber Güvenliğe Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2150 | İnternet Programcılığı II | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2160 | Android Programlamaya Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BGT2170 | Yazılım Doğrulama ve Gerçekleme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP1100 | İnovasyon | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP1110 | Olasılık ve İstatistik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2110 | Paralel ve Dağıtık Programlama | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2120 | Yazılım Geliştirme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2130 | Veri Ambarı ve Veri Madenciliği | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2160 | Sistem Analizi ve Tasarımı | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BPP2170 | Oyun Programlama | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP1110 | Lineer Cebir | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP1120 | Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2100 | Veri Tabanı Sistemlerinde Özel Konular | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2110 | Programlanabilir Denetleyiciler | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2130 | Ayrık Matematik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2140 | Matlab ile Programlamanın Temelleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2150 | Mikroişlemciler | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| BTP2160 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| GTP1104 | Yaratıcı Fikir Atölyesi | 0+4+0 | 4 | Seçmeli |
| GTP2118 | Artırılmış Gerçeklik | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP1110 | Üç Boyutlu Modelleme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP1120 | Tekno-Girişimcilik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2100 | UX/UI Tasarımı ve Web Erişebilirliği | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2120 | Motivasyon ve İletişim Teknikleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2130 | Oyunlaştırma | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| OGP2160 | AR/VR Oyun Geliştirme | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| SGP2100 | Siber Olay Yönetimi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| SGP2130 | Mobil Teknolojiler ve Güvenlik | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| SGP2140 | Yeni Nesil Teknolojiler | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1100 | Bilgisayar Donanımı ve Sistem Yazılımı | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1110 | Sosyal Ağ Analizi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1120 | Yazılım Tasarımı ve Mimarisi | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZO1130 | Veritabanı Yönetim Sistemleri | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| YZR2002 | Robotik Sistemler | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| YZR2004 | Endüstriyel Otomasyon | 2+2+0 | 4 | Seçmeli |
| MYS2XX2 | MYO Seçmeli | - | 4 | Seçmeli |
| HLÜ0010 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1+2+0 | 4 | Seçmeli |
| HLÜ0020 | Meslek Etiği | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0130 | Yüksekokul Mesleki İngilizce | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0500 | Çalışma Yaşamında Toplumsal Cinsiyet | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0510 | Diksiyon ve Güzel Konuşma | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0520 | Dünya Mutfakları | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0530 | Görsel Algı ve Estetik | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0540 | İşaret Dili | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0550 | Sektörel Yayıncılık ve Medya | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0560 | Marka Yönetimi | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0570 | Proje Yönetimi | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0580 | Kent ve Kültür | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0590 | Matematik Okuryazarlığı ve Temel Hesaplama Becerisi | 1+3+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0600 | Pazarlama | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0610 | E-Ticaret | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0620 | Güncel Sanat ve Eleştirel Bakış | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0630 | Psikolojiye Giriş | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0640 | İlk Yardım | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0650 | Etkili İletişim ve Görgü Kuralları | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0660 | Dijital Hikaye Anlatıcılığı | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0670 | Dünya Mutfak Kültürleri | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0680 | Tiyatroya Giriş | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0690 | Sanat Terapisi ve Yaratıcılık | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0700 | Davranışsal İktisat | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0710 | Tarihi Yapılar ve Özellikleri | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0720 | Davranış Bilimleri | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0730 | Endüstriyel Fizyoterapi | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0740 | Toplum Temelli Eğitim ve Sosyal Sorumluluk | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0750 | Geleneksel Çocuk Oyunları | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0760 | Dijital Okuryazarlık | 2+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0770 | Siyaset Bilimine Giriş | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0780 | Küreselleşme ve Göç | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0790 | Demokrasi ve İnsan Hakları | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0800 | Yapay Zeka ve Toplum | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
| MYO0810 | Çalışma ve Toplum | 3+0+0 | 4 | Seçmeli |
|
Öğrencilerimiz müfredatlarında bulunan tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra en az 2.00 genel not ortalaması (herhangi bir dersten kalmamış olma şartı ile) ve 120 AKTS koşulunu sağlamak kaydıyla programdan mezun olmaya hak kazanmaktadır.
|
|
Mezunlarımız; kurumların dijital dönüşüm birimleri başta olmak üzere geniş bir istihdam alanına sahiptir. Çalışılabilecek başlıca alanlar şunlardır:
• Teknoloji şirketleri: Yapay zeka uygulamalarının işletimi ve teknik destek • Veri analitiği ve büyük veri firmaları: Veri işleme hatlarının yönetimi • Finans ve e-ticaret: Model operasyonları, risk ve dolandırıcılık izleme • Üretim ve endüstriyel otomasyon: Akıllı hatların gözetimi ve kestirimci bakım • Sağlık bilişimi ve akıllı şehir projeleri: Veri tabanlı sistemlerin operatörlüğü ve saha desteği • Veri merkezleri ve bulut hizmetleri: İş yükü planlama ve güvenlik izleme |
|
Haliç Üniversitesi Yapay Zeka Operatörlüğü Programı’nda öğrencilerin akademik başarıları, dersin niteliğine uygun olarak çeşitli yöntemlerle izlenir ve değerlendirilir. Ara sınav, proje, rapor, kısa sınav (quiz), ödev, uygulama çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavları bu yöntemlerin başlıcalarını oluşturur. Her ders için dönem içinde en az bir ara sınav ve dönem sonunda bir final sınavı yapılır; ara sınav notuna ödev, laboratuvar sınavı ve benzeri ölçme araçları da dahil edilebilir.
Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun biçimde Haliç Üniversitesi Senatosu tarafından düzenlenir. Öğrencilerin başarı notları, bu esaslar doğrultusunda harfli ve/veya sayısal not sistemleri kullanılarak hesaplanır. 4’lük ve 100’lük not sistemleri arasındaki dönüşümde YÖK tarafından onaylanmış dönüşüm tablosu esas alınır. Dönem sonu sınavına girebilmek için öğrencilerin, teorik derslerin en az %70’ine ve uygulamalı derslerin en az %80’ine devam etmiş olmaları gerekir. Başarı notu hesaplanırken ara sınavların katkısı %40, final sınavının katkısı %60 olarak dikkate alınır ve tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB veya CC notlarından birini alan öğrenciler dersi başarmış sayılır; DC ve DD notları ise şartlı başarı olarak değerlendirilir. Her ders için hangi ölçme araçlarının kullanılacağı ve bağıl mı yoksa mutlak değerlendirme mi yapılacağı, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilgili yönetim kurulu tarafından karara bağlanır. Böylece öğrencilerin öğrenme süreci çok yönlü biçimde ölçülerek, hem dönem içi hem de dönem sonu performansları adil ve şeffaf bir sistemle değerlendirilmektedir. |
| Öğr.Gör. Zeynep İNEL ÖZKİPER |
| Fakülte Sekreteri Yavuz ERDOĞAN |