Haliç Üniversitesi Hızlı Erişim Kampüs Hayatı
WhatsApp

Oyun Geliştirme ve Programlama

Haliç Üniversitesi | Akademik | Meslek Yüksekokulları | Meslek Yüksekokulu | Programlar | Oyun Geliştirme ve Programlama
Program İçeriği

Oyun sektörü, küresel çapta milyarlarca dolarlık bir hacme ulaşmış; teknoloji, sanat ve yazılım disiplinlerinin kesişiminde yer alan multidisipliner bir alandır. Türkiye’de de oyun geliştirme ekosistemi hızla büyümekte, yerli girişimler dünya çapında başarılar kazanmaktadır. 



Oyun Geliştirme ve Programlama Programı, dijital oyun sektörüne yönelik yazılım ve tasarım becerilerine sahip, yaratıcı ve yenilikçi teknikerler yetiştirmeyi hedefleyen ön lisans programıdır. Program, öğrencilere hem teknik hem de yaratıcı yönlerini geliştirecek uygulamalı bir eğitim sunar. Öğrenciler, güncel oyun motorları, programlama dilleri ve tasarım araçları kullanarak oyun geliştirme süreçlerinin tamamında aktif rol alabilecek bilgi ve donanıma sahip olurlar. Gelişen dijital dünyada, sadece eğlence değil; eğitim, sağlık, reklam ve kültürel alanlarda da oyun teknolojilerinin kullanılması bu programın önemini artırmaktadır. Oyun sektörünün her geçen gün büyüyen yapısı, nitelikli teknik eleman ihtiyacını da beraberinde getirmektedir.



Öğrencilere oyun geliştirme süreçlerinde kullanılacak teknik bilgi ve becerileri kazandırmak, programlama, görsel tasarım, oyun motorları ve kullanıcı deneyimi gibi alanlarda uygulamalı eğitim sunmak, öğrencilerin sektörel beklentilere uygun portfolyolar oluşturmalarını sağlamak, takım çalışmasına uygun, problem çözme ve proje geliştirme yeteneklerine sahip mezunlar yetiştirmek, oyun geliştirme alanında girişimci bireyler yetiştirerek yerli oyun üretimini teşvik etmek Oyun Geliştirme ve Programlama Programının amaçlarıdır. 



Oyun Geliştirme ve Programlama mezunlarımız sadece oyun eğlence sektöründe değil; aynı zamanda eğitim teknolojileri, simülasyon sistemleri, sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları gibi farklı sektörlerde de istihdam edilebilir hale getirir. Program, sektörde yazılım geliştirici, oyun tasarımcısı, 2D/3D grafik tasarımcı, test uzmanı ve kullanıcı deneyimi geliştirici gibi çok çeşitli pozisyonlara yönelik yetkinlik kazandırır.



İstihdam Olanakları





  • Oyun geliştirici firmalar, Mobil uygulama geliştiriciler, VR/AR firmaları, Web tabanlı oyun projeleri, Freelance oyun yapımcılığı, Yazılım test uzmanı, QA analisti






Dikey Geçiş Olanakları (DGS)





  • Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Grafik Tasarımı, Görsel İletişim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği





 


Oyun Geliştirme ve Programlama Programının eğitim süresi 2 yıldır ve eğitim dili Türkçedir.


 

EMİR KARAGÖL

EMİR KARAGÖL

Öğretim Görevlisi

Oyun Geliştirme ve Proglamlama Program Başkanı

emirkaragol@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
HAMİT BİÇER

HAMİT BİÇER

Öğretim Görevlisi

Öğretim Elemanı

hamitbicer@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
MEHMED NİHAD ÖZKAYA

MEHMED NİHAD ÖZKAYA

Öğretim Görevlisi

Öğretim Elemanı

mehmednihadozkaya@halic.edu.tr

Daha Fazla Bilgi
Oyun Geliştirme ve Programlama Programı, dijital oyun sektörünün ülkemizde ve dünyada hızla büyümesi ve bu alanda nitelikli teknik iş gücüne duyulan ihtiyacın artması doğrultusunda, çağın gerekliliklerine uygun olarak 2025 yılında kurulmuştur.

Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) onayıyla Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan program, teorik ve uygulamalı eğitimi harmanlayan disiplinler arası bir yapıya sahiptir. Program, oyun tasarımı, yazılım geliştirme, grafik üretimi ve kullanıcı deneyimi gibi alanlarda eğitim sunarak öğrencilerini sektöre doğrudan katılım sağlayabilecek donanımla yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

2025–2026 eğitim-öğretim yılında ilk öğrencilerini kabul eden program, güçlü akademik kadrosu, güncel teknolojilerle donatılmış laboratuvar altyapısı ve sektörle iç içe yürütülen uygulamalı ders yapısıyla, Türkiye’de oyun geliştirme eğitimi veren öncü meslek yüksekokulu programları arasında yer almayı hedeflemektedir.
Ön Lisans Diploması
Mezun olan öğrencilere "Oyun Geliştirme Teknikeri" unvanı verilir.
1. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Yerleştirmesiyle Kabul
Adayların, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’nın birinci oturumu olan Temel Yeterlilik Testi (TYT)’den geçerli bir puan alması gerekir.

Adaylar, TYT puan türüyle tercihlerini ÖSYM tercih kılavuzuna göre yapar.

Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonucu programa kabul edilir.

2. Yatay Geçiş ile Kabul
Türkiye’deki diğer üniversitelerin önlisans programlarından yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için geçerlidir.

Başvurular, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği esaslara ve üniversitenin ilgili yönetmeliğine göre yapılır.

Genel not ortalaması (GANO) ve varsa Merkezi Yerleştirme Puanı (MYP) esas alınır.

3. Uluslararası Öğrenci Kabulü
Yabancı uyruklu öğrenciler, üniversitenin belirlediği kontenjan ve başvuru koşulları kapsamında programa kabul edilir.

Gerekli belgeler: Lise diploması, denklik belgesi, sınav sonucu (YÖS, SAT vb. kabul edilen bir sınav)

Öğrenci kabulü, ilgili üniversitenin Uluslararası Öğrenci Ofisi veya Rektörlük kararıyla yapılır.
Dikey Geçiş Olanakları (DGS)
Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Grafik Tasarımı, Görsel İletişim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
BPP1001Bilgisayar Programlama2+2+05Zorunlu
HLÜ0110Temel Bilgi Teknolojileri3+0+03Zorunlu
MYO0011Mesleki Matematik I2+2+04Zorunlu
OGP1001Karakter Tasarımı ve Anatomisi3+0+03Zorunlu
OGP1003Oyun Fiziği3+0+04Zorunlu
OGP1005Oyun Tasarım İlkeleri3+0+04Zorunlu
OZD0101Türk Dili I2+0+02Zorunlu
OZD0103Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I2+0+02Zorunlu
OZD0105İngilizce I3+0+03Zorunlu

2.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
HLÜ0120İş Sağlığı ve Güvenliği2+0+02Zorunlu
MYO0012Mesleki Matematik II2+2+04Zorunlu
OGP1002Animasyona Giriş2+2+05Zorunlu
OGP10042B Oyun Geliştirme Stüdyosu2+2+05Zorunlu
OZD0102Türk Dili II2+0+02Zorunlu
OZD0104Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II2+0+02Zorunlu
OZD0106İngilizce II3+0+03Zorunlu
ADS1XX2Alan Dışı Seçmeli-3Seçmeli
HLÜ0130Girişimcilik3+0+03Seçmeli
HLÜ0140Sosyal Hayat3+0+03Seçmeli
HLÜ0150Film Okumaları3+0+03Seçmeli
HLÜ0160Siyasi Tarih3+0+03Seçmeli
AİS1XX2Alan İçi Seçmeli-4Seçmeli
BGT1100Multimedya Uygulamaları3+0+04Seçmeli
BGT1110Yapay Zekaya Giriş3+0+04Seçmeli
BGT1130İçerik Yönetim Sistemleri3+0+04Seçmeli
BPP1100İnovasyon3+0+04Seçmeli
BPP1120Yazılım Temelleri3+0+04Seçmeli
BTP1100Grafik Animasyon3+0+04Seçmeli
BTP1120Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş3+0+04Seçmeli
BTP1130Algoritmalar3+0+04Seçmeli
OGP1100Metin ve Senaryo Yazımı3+0+04Seçmeli
OGP1110Üç Boyutlu Modelleme3+0+04Seçmeli
OGP1120Tekno-Girişimcilik3+0+04Seçmeli
OGP1130Medya ve İletişim Kuramları3+0+04Seçmeli
OGP1140İletişim Hukuku ve Etik3+0+04Seçmeli

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
BPP2001Nesne Yönelimli Programlama2+2+04Zorunlu
MYO2010Staj0+0+05Zorunlu
OGP2001Etkileşimli Hikaye Anlatımı3+0+03Zorunlu
OGP2003Dijital Sanat ve Tasarımın Temelleri3+0+03Zorunlu
OGP20053B Oyun Geliştirme Stüdyosu2+2+03Zorunlu
AİS2XX1Alan İçi Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
BGT2100İnternet Programcılığı I3+0+04Seçmeli
BGT2110Bulut Bilişim3+0+04Seçmeli
BGT2120Endüstri Veri İletişim Protokolleri3+0+04Seçmeli
BPP2100Görüntü İşleme3+0+04Seçmeli
BPP2110Paralel ve Dağıtık Programlama3+0+04Seçmeli
BPP2120Yazılım Geliştirme3+0+04Seçmeli
BTP2100Veri Tabanı Sistemlerinde Özel Konular3+0+04Seçmeli
BTP2110Programlanabilir Denetleyiciler3+0+04Seçmeli
BTP2130Ayrık Matematik3+0+04Seçmeli
ELN2004İşletme Yönetimi / Kalite Güvence ve Standartları3+0+04Seçmeli
MYO0110Mitoloji2+0+04Seçmeli
OGP2100UX/UI Tasarımı ve Web Erişebilirliği3+0+04Seçmeli
OGP2110Motivasyon ve İletişim Teknikleri3+0+04Seçmeli
OGP2120Oyunlaştırma3+0+04Seçmeli
MYS2XX1MYO Seçmeli-4Seçmeli
HLÜ0010Bilimsel Araştırma Yöntemleri1+2+04Seçmeli
HLÜ0020Meslek Etiği2+0+04Seçmeli
MYO0130Yüksekokul Mesleki İngilizce3+0+04Seçmeli
MYO0500Çalışma Yaşamında Toplumsal Cinsiyet3+0+04Seçmeli
MYO0510Diksiyon ve Güzel Konuşma2+0+04Seçmeli
MYO0520Dünya Mutfakları2+0+04Seçmeli
MYO0530Görsel Algı ve Estetik2+0+04Seçmeli
MYO0540İşaret Dili2+0+04Seçmeli
MYO0550Sektörel Yayıncılık ve Medya3+0+04Seçmeli
MYO0560Marka Yönetimi2+0+04Seçmeli
MYO0570Proje Yönetimi2+0+04Seçmeli
MYO0580Kent ve Kültür2+0+04Seçmeli
MYO0590Matematik Okuryazarlığı ve Temel Hesaplama Becerisi1+3+04Seçmeli
MYO0600Pazarlama3+0+04Seçmeli
MYO0610E-Ticaret3+0+04Seçmeli
MYO0620Güncel Sanat ve Eleştirel Bakış2+0+04Seçmeli
MYO0630Psikolojiye Giriş2+0+04Seçmeli
MYO0640İlk Yardım2+0+04Seçmeli
MYO0650Etkili İletişim ve Görgü Kuralları2+0+04Seçmeli
MYO0660Dijital Hikaye Anlatıcılığı2+0+04Seçmeli
MYO0670Dünya Mutfak Kültürleri2+0+04Seçmeli
MYO0680Tiyatroya Giriş2+0+04Seçmeli
MYO0690Sanat Terapisi ve Yaratıcılık2+0+04Seçmeli
MYO0700Davranışsal İktisat2+0+04Seçmeli
MYO0710Tarihi Yapılar ve Özellikleri2+0+04Seçmeli
MYO0720Davranış Bilimleri3+0+04Seçmeli
MYO0730Endüstriyel Fizyoterapi2+0+04Seçmeli
MYO0740Toplum Temelli Eğitim ve Sosyal Sorumluluk2+0+04Seçmeli
MYO0750Geleneksel Çocuk Oyunları2+0+04Seçmeli
MYO0760Dijital Okuryazarlık2+0+04Seçmeli
MYO0770Siyaset Bilimine Giriş3+0+04Seçmeli
MYO0780Küreselleşme ve Göç3+0+04Seçmeli
MYO0790Demokrasi ve İnsan Hakları3+0+04Seçmeli
MYO0800Yapay Zeka ve Toplum3+0+04Seçmeli
MYO0810Çalışma ve Toplum3+0+04Seçmeli

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders KoduDers AdıT+U+LAKTSDers Türü
MYO2000Bitirme Projesi0+4+06Zorunlu
OGP2002Mobil Oyun Geliştirme2+2+05Zorunlu
OGP2004Oyun Güvenliği ve Açık Testleri2+2+05Zorunlu
OZD0130Kariyer Planlama2+0+02Zorunlu
AİS2XX2Alan İçi Seçmeli-4Seçmeli
BGT2130Nesnelerin İnterneti3+0+04Seçmeli
BGT2140Uygulamalarla Siber Güvenliğe Giriş3+0+04Seçmeli
BGT2160Android Programlamaya Giriş3+0+04Seçmeli
BGT2170Yazılım Doğrulama ve Gerçekleme3+0+04Seçmeli
BGT2180Makine Öğrenmesine Giriş3+0+04Seçmeli
BPP2130Veri Ambarı ve Veri Madenciliği3+0+04Seçmeli
BPP2140Robotik Modelleme ve Kontrol3+0+04Seçmeli
BPP2150İleri Bilgisayar Programlama Uygulamaları3+0+04Seçmeli
BPP2160Sistem Analizi ve Tasarımı3+0+04Seçmeli
BTP2150Mikroişlemciler3+0+04Seçmeli
BTP2160İnsan Bilgisayar Etkileşimi3+0+04Seçmeli
BTP2170Veri Tabanı Tasarımı ve Yönetimi II3+0+04Seçmeli
OGP2140Ses Tasarımı3+0+04Seçmeli
OGP2150Oyun Pazarlaması ve Dağıtımı3+0+04Seçmeli
OGP2160AR/VR Oyun Geliştirme3+0+04Seçmeli
OGP2170Renk Kuramı3+0+04Seçmeli
OGP2180Yazılım Geliştirme ve Proje Yönetimi3+0+04Seçmeli
MYS2XX2MYO Seçmeli (2 Adet)-8Seçmeli
HLÜ0010Bilimsel Araştırma Yöntemleri1+2+04Seçmeli
HLÜ0020Meslek Etiği2+0+04Seçmeli
MYO0130Yüksekokul Mesleki İngilizce3+0+04Seçmeli
MYO0500Çalışma Yaşamında Toplumsal Cinsiyet3+0+04Seçmeli
MYO0510Diksiyon ve Güzel Konuşma2+0+04Seçmeli
MYO0520Dünya Mutfakları2+0+04Seçmeli
MYO0530Görsel Algı ve Estetik2+0+04Seçmeli
MYO0540İşaret Dili2+0+04Seçmeli
MYO0550Sektörel Yayıncılık ve Medya3+0+04Seçmeli
MYO0560Marka Yönetimi2+0+04Seçmeli
MYO0570Proje Yönetimi2+0+04Seçmeli
MYO0580Kent ve Kültür2+0+04Seçmeli
MYO0590Matematik Okuryazarlığı ve Temel Hesaplama Becerisi1+3+04Seçmeli
MYO0600Pazarlama3+0+04Seçmeli
MYO0610E-Ticaret3+0+04Seçmeli
MYO0620Güncel Sanat ve Eleştirel Bakış2+0+04Seçmeli
MYO0630Psikolojiye Giriş2+0+04Seçmeli
MYO0640İlk Yardım2+0+04Seçmeli
MYO0650Etkili İletişim ve Görgü Kuralları2+0+04Seçmeli
MYO0660Dijital Hikaye Anlatıcılığı2+0+04Seçmeli
MYO0670Dünya Mutfak Kültürleri2+0+04Seçmeli
MYO0680Tiyatroya Giriş2+0+04Seçmeli
MYO0690Sanat Terapisi ve Yaratıcılık2+0+04Seçmeli
MYO0700Davranışsal İktisat2+0+04Seçmeli
MYO0710Tarihi Yapılar ve Özellikleri2+0+04Seçmeli
MYO0720Davranış Bilimleri3+0+04Seçmeli
MYO0730Endüstriyel Fizyoterapi2+0+04Seçmeli
MYO0740Toplum Temelli Eğitim ve Sosyal Sorumluluk2+0+04Seçmeli
MYO0750Geleneksel Çocuk Oyunları2+0+04Seçmeli
MYO0760Dijital Okuryazarlık2+0+04Seçmeli
MYO0770Siyaset Bilimine Giriş3+0+04Seçmeli
MYO0780Küreselleşme ve Göç3+0+04Seçmeli
MYO0790Demokrasi ve İnsan Hakları3+0+04Seçmeli
MYO0800Yapay Zeka ve Toplum3+0+04Seçmeli
MYO0810Çalışma ve Toplum3+0+04Seçmeli
Tüm dersleri başarıyla tamamlamak

120 AKTS'yi tamamlamak

Zorunlu stajı başarıyla tamamlamak

Minimum 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak
Oyun geliştirici firmalar,
Mobil uygulama geliştiriciler,
VR/AR firmaları,
Web tabanlı oyun projeleri,
Freelance oyun yapımcılığı,
Yazılım test uzmanı, QA analisti.
Öğrencilerin tüm derslerde geçme notu 100 üzerinden 50 olarak belirlenmiştir.
Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilgili yönetim kurulu karar verir. 4’lük ve 100’lük not sistemleri arasındaki dönüşüm için YÖK tarafından hazırlanan dönüşüm tablosu kullanılır.
Öğr.Gör. Emir Karagöl
Fakülte Sekreteri Yavuz Erdoğan