2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı DGS Kayıt Duyurusu
Skip Navigation LinksHaliç Üniversitesi Duyurular 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı DGS Kayıt Duyurusu

Değerli Öğrencimiz,

2024 yılı Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucuna göre üniversitemize kayıt hakkı kazandınız. Üniversitemizi tercih ettiğiniz için size teşekkür eder, akademik yolculuğunuzda başarılar dileriz. Kayıt süreciyle ilgili detaylı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz.

DGS sonuçlarına göre bir programa yerleşen adayların kayıt işlemleri 2-9 Ekim 2024 tarihleri arasında (hafta sonu hariç) yapılacaktır. Elektronik kayıtlar ise 2-7 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Kayıt hakkı kazanan adayların gerekli belgeleri tamamlayarak belirtilen süre içinde üniversitemize başvurmaları gerekmektedir. Bu süre zarfında kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir. Elektronik kayıt yapan adaylar ise üniversitemiz tarafından ilan edilen belgeleri ve tarihlerle ilgili talimatlara uygun olarak işlem yapmaları gerekmektedir.

  •  Kayıt Tarihleri: 2-9 Ekim 2024 (Hafta sonu hariç)
  •  Kayıt Yeri ve Saati: Haliç Üniversitesi 5. Levent Kampüsü, Rektörlük Binası Zemin Kat | 09.00-16.00
  •   Kayıt dönemi boyunca öğrenci ve velilerimizin kullanabilmesi için, 09.00 ile 17.00 saatleri arasında, Alibeyköy Metro'dan kampüsümüze ve kampüsümüzden Alibeyköy Metro'ya servislerimiz olacaktır.
    Ulaşım ve servisler için tıklayınız.
  •  Zorunlu ve İsteğe Bağlı İngilizce Hazırlık Hakkında

İngilizce programlara yerleşen ve İngilizce Hazırlık Programı'na katılmak isteyen öğrenciler, e-Devlet üzerinden veya fiziksel olarak kayıt yaptırabilirler.

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı için kayıt işlemleriniz tamamlandıktan sonra belirlenen tarihlerde (26-27 Eylül) 2. Blok Yabancı Diller Yüksekokulu dersliklerinde İngilizce/Türkçe yeterlilik sınavları yapılacaktır. Lütfen saat 10'da sınav yerinde olunuz.

Sınava gelirken kalem, silgi ve öğrenci kimlik kartını yanınızda getiriniz. Haliç Üniversitesi'ne ait öğrenci numarası olmayan öğrenciler sınava alınmayacaktır.

26-27 Eylül 2024 tarihli İngilizce/Türkçe Hazırlık Yeterlilik Sınavı (Mevcut Öğrenciler) ile ilgili detaylara aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.


Kayıt Yeri

e-Devlet Kayıtları
👇
turkiye.gov.tr adresindeki "e-Hizmetler" bölümü altında yer alan "Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı" bölümünden

Kayıt Tarihleri

2-7 Ekim 2024

e-Devlet üzerinden yapılacak kayıtlarda, öğrencilerin yerleşme bilgileri ÖSYM verilerine göre doğrudan e-Devlet üzerinden yansıyacak olup;

  • Asker Alma Dairesi, Askerlik Durumu Bilgisi
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Lise Mezuniyet Durumu bilgileri kayıt ekranında yer alacaktır.

Lise Mezuniyet Durumu bilgisi alınamayan öğrenciler e-Devlet üzerinden kayıt yapamayacaktır. Bu durumdaki öğrencilerin yukarıda belirtilen kayıt tarihlerinde Üniversitemize fiziksel olarak gelip kayıt olmaları gerekmektedir.

e-Devlet üzerinden kayıt işleminiz tamamlandığında, YKS başvurusunda vermiş olduğunuz cep telefonuna “Kaydınız başarı ile tamamlanmıştır. Ayrıntılı bilgi için https://halic.edu.tr web adresini ziyaret ediniz." şeklinde kısa mesaj (SMS) gelecektir. Bu kısa mesaj, kaydınızın tamamlandığı anlamına gelmektedir.

e-Devlet üzerinden kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, kayıt olduklarını gösterir barkodlu belgenin çıktısını alarak saklamalıdır. e-Kayıt işlemleri aynı günün sonunda onaylanacak olup, bir sonraki gün e-Devlet üzerinden öğrenci belgesi alınabilecektir.

Fiziksel Olarak Yapılacak Kayıtlar

Kayıt Tarihleri

2-9 Ekim tarihleri arasında hafta sonu hariç kayıt işlemleri yapılabilmektedir.

Fiziksel olarak yapılacak kayıtlar 2-9 Ekim 2024 tarihleri arasında, 09.00-16.00 saatlerinde üniversitemiz 5. Levent Kampüsü Rektörlük Binası zemin katta gerçekleştirilecektir. Kayıt için öğrencilerin bizzat veya noter onaylı vekil tayin ettiği kişinin gelmesi gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmamaktadır.

Belirtilen tarihlerde kayıt yaptırmayanlar, kayıt hakkından vazgeçmiş sayılacaktır.

  •  Ön Lisans Diploması

Mezun olunan ortaöğretim kurumundan alınan diplomanın aslı veya noter olaylı örneği. Diploması kayıp olanların mezun oldukları ortaöğretim kurumundan aldıkları mezuniyet belgesinin aslı.

Not: Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz. Diplomanın aslı kayıt görevlisi tarafından görüldükten sonra kopyası alınacak ve diplomanın aslı öğrenciye teslim edilecektir.

Önemli: Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024, Salı günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025, Cuma günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

  •  Kimlik Kartı
Aslı kayıt görevlisine ibraz edilecektir.
  •  Askerlik Durum/Tecil Belgesi

Milli Savunma Bakanlığı Sorgulama Sistemince, Askerlik Şubesine yönlendirilenlerden askerlik çağına gelmiş öğrenciler için ilgili askerlik şubesinden alınacak "Bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına" dair belge

  •  DGS Yerleştirme Sonuç ve Puan Belgesi

ÖSYM internet sayfasından alınacaktır.

Önemli: Eksik belge ile kayıt yapılmayacak olup, belgelerinde tahrifat olanların kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilecektir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıranlar hakkında ise gerekli yasal işlemler yapılmaktadır.

Önemli: Başka bir yükseköğretim kurumunda kaydı bulunan öğrencilerin aynı anda eş düzey iki programda (önlisans/önlisans veya lisans/lisans) kaydı bulunamayacağından, üniversitemize kayıt yaptırmak için kaydının bulunduğu yükseköğretim kurumundan kaydını sildirmesi gerekmektedir.

  •  ÖSYM Burs ve İndirimleri Dışında Burs Hak Eden Öğrencilerin Getirmesi Gereken Evraklar
  • Tercih Bursu: ÖSYM sistemi üzerinden Yerleşme Sonuç Belgesi (Yerleşme Sonuçları açıklandığı tarih ve/veya sonrası alınan belgeler işleme alınacaktır.)
  • Anlaşmalı Kurumlar İndirimi:

Final Eğitim Kurumları, Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Eğitim Kurumları, Sınav Eğitim Kurumları, Okyanus Koleji, Açı Eğitim Kurumları, Birey Eğitim Kurumları, Çözüm Eğitim Kurumları ve Limit Eğitim Kurumları, Nesibe Aydın Eğitim Kurumları, Çağdaş Bilgi Eğitim Kurumları, 5 Yıldız Eğitim Kurumları, Tasarı Eğitim Kurumları 2023 yada 2024 yılında mezun olduğuna dair yazı ya da diploma fotokopisi

Not: Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Mezunları için sistem üzerinden kontrol edilecektir.

  • Kardeş İndirimi: Üniversitemizde eğitimi devam eden kardeşinizin kimlik fotokopisi
  • Mezun İndirimi: Mezuniyet Belgesi (e-Devlet onaylı)
  • Personel İndirimi: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığından Personel olduğunu gösterir belge
  • Sporcu İndirimi: Spor Bilimleri Fakültesi tarafından açıklanan listelerde bulunması yeterlidir.
  • Şehit, Gazi İndirimi: Şehit veya Gazi yakını olduğuna dair belge (Yakınlık derecesinin belgede belirtilmesi gerekmektedir.)
  • Engelli İndirimi: Engel durumunu belgelendirmesi gerekir (Engel Durum Yüzdesi bulunan belge)

  • Vakıfbank, Halkbank ya da Denizbank ile taksitlendirme yapabilmek için veli ile gelinmesi gerekmektedir. (Kayıt işlemi üniversitede yapılacaktır)
  • Eğitim ücretinin tamamı peşin ya da kredi kartı ile ödendiği takdirde velinin gelmesine gerek yoktur.

Banka Kanalı ile Ödeme ve Taksitlendirme

Ön lisans ve lisans programlarının 2024-2025 Akademik Yılı öğrenim ücretlerini taksitli ödemek isteyen öğrencilerimiz; VakıfbankHalkbank ya da Denizbank taksitlendirme sistemi üzerinden ödemelerini yapabilirler.

2024-2025 Eğitim Öğretim Ücreti;

Ön lisans ve lisans programları için; %15'i peşin kalanı 8 eşit taksit olacak şekilde ödeme planı oluşturulacaktır.

Kredi Kartları ile Ödeme ve Taksitlendirme

2024-2025 Akademik Yılı öğrenim ücretinin tamamını veya peşinat kısmını üniversitemiz bankolarından tüm kredi kartlarınız ile ödeyebilirsiniz.

Kredi kartı ile yapılacak taksitli ödemeler aşağıdaki kartlar ile yapılabilmektedir:

  • Halkbank Paraf Kredi kartı ile 8 taksit *
  • Ziraat Bankası Bankkart Combo kredi kartı ile 8 taksit *
  • QNB Finansbank Cardfinans kredi kartı ile 8 taksit *
  • İş Bankası Maximum kredi kartı ile 8 taksit *
  • HSBC Advantage kredi kartı ile 8 taksit *
  • Garanti Bankası ve Denizbank Bonus kredi kartı ile 8 taksit *
  • Akbank Axess kredi kartı ile 8 taksit *
  • Vakıfbank World kredi kartı ile 2 taksit *
  • Yapı Kredi kredi kartı ile 2 taksit *

(*) Tüm banka kredi kartları işlemleri Sanal POS ile gerçekleştirilecektir.

Ödeme İşlemlerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

➜Taksitlendirme işlemlerinde senet veya elden taksit uygulaması olmayacaktır. Taksitlendirme işlemleri anlaşmalı olduğumuz bankaların ödeme sistemleri üzerinden veya kredi kartı ile yapılmaktadır.

➜Kredi kartı ve taksitli işlemlerde taksitlendirme sayısına göre vade farkı yansıtılacaktır.

➜İşlemlerinizde herhangi bir aksaklık yaşanmaması adına lütfen ATM kullanmayınız.

➜EFT ile yapılacak işlemlerde Alıcı Adı olarak "Haliç Üniversitesi" yazılması gerekmektedir.

➜Yapacağınız tüm ödeme işlemlerinizde lütfen Öğrenci Adı, Soyadı, T.C. Kimlik Numarası yazınız.

➜Eğitim ücretinin tamamı peşin ya da kredi kartı ile ödendiği takdirde velinin gelmesine gerek yoktur.

Vakıfbank

  • Hesap Adı: Haliç Üniversitesi
  • IBAN: TR41 0001 5001 5800 7309 0338 85
  • Açıklama: Öğrenci Adı-Soyadı, T.C. Kimlik Numarası

Denizbank

  • Hesap Adı: Haliç Üniversitesi
  • IBAN: TR93 0013 4000 0026 5447 3000 85
  • Açıklama: Öğrenci Adı-Soyadı, T.C. Kimlik Numarası

Halkbank

  • Hesap Adı: Haliç Üniversitesi
  • IBAN: TR60 0001 2001 3300 0016 1000 92
  • Açıklama: Öğrenci Adı-Soyadı, T.C. Kimlik Numarası
  •  Ödemeye İlişkin Düzenlenecek Belgeler

Eğitim ücretine ilişkin faturalar toplam eğitim dönemi dikkate alınarak aylık olarak e-Fatura/e-Arşiv şeklinde elektronik ortamda düzenlenmektedir. Hizmet bedelinin kısmen veya tamamen peşin tahsil edilmesi, faturaların düzenlenmesine etki etmemekte olup, hizmetin dönemsel olarak tamamlanması faturalamada dikkate alınmaktadır.

Kayıt esnasında tüm öğrencilerden hazırlık sınıfı zorunlu olan bölümler ve isteğe bağlı hazırlık için İngilizce Hazırlık Programı ücreti tahsil edilir. İngilizce Yeterlik Sınavı'nı başarıyla geçen ve 1. sınıfa başlayan öğrencilerden bölüm ücreti ve İngilizce Hazırlık Programı ücreti arasındaki fark tahsil/iade edilir.

2024-2025 Güz Dönemi Derslerin Başlangıcı16 Eylül 2024, Pazartesi

İngilizce Hazırlık Programı hariç tüm birinci sınıf öğrencilerinin, akademik takvimde belirtilen ders kayıt tarihlerinde Öğrenci Bilgi Sistemi'ne (OBS) girerek ders kayıt işlemlerini yapması gerekmektedir.

Yurt detayları için tıklayınız.

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı'nın başlaması ile birlikte, öğrencilerimiz İndirimli (Öğrenci) İstanbulkartlarını İstanbulkart Başvuru Merkezlerinden ve istanbulkart.istanbul web adresinden alabilmektedirler.

İstanbulkart'ınızı adresine isteyebilir ya da kargo bedeli ödemeden üniversitemizden teslim alabilirsiniz. 🎉


  •  İzin Kayıt Dondurma Hakkında

Kesin kayıttan sonra sağlık, askerlik, maddi veya ailevi nedenlerle öğrenimine devam edemeyen öğrenciler, bu gerekçelerini belgeleyerek en geç 4 Ekim 2024 Cuma günü mesai bitimine kadar kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokuluna dilekçe ile başvurabilirler. İzin gerekçeleri kabul edilen ve izinli sayılan öğrenciler, 2024-2025 eğitim-öğretim yılının güz ve/veya bahar yarıyılında derslere devam edemezler.

  •  Ders Muafiyetleri Hakkında

Daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumundan almış oldukları ve başarılı oldukları derslerden muaf olmak isteyen öğrenciler, onaylı ders içerikleri ve transkriptleri ile birlikte en geç 4 Ekim 2024 Cuma günü mesai bitimine kadar kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Sekreterliğine başvurmaları gerekmektedir.