2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı YKS Ek Yerleştirme Kayıt Duyurusu

Skip Navigation LinksHaliç Üniversitesi Duyurular 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı YKS Ek Yerleştirme Kayıt Duyurusu

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Değerli Öğrencimiz,

2023 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Ek Yerleştirme sonucuna göre Üniversitemize kayıt hakkı kazanmış bulunmaktasınız. Üniversitemizi tercih ettiğiniz için teşekkür eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz. Üniversitemizdeki kayıt süreci ile ilgili bilgileri sizinle aşağıdaki gibi paylaşmak isteriz.

YKS Ek Yerleştirme sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri 27 Eylül-3 Ekim 2023 tarihleri arasında yapılacaktır. Elektronik kayıtlar ise 27-29 Eylül 2023 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt için aşağıda belirtilen belgeleri tamamlayarak kayıt süresi içerisinde ilgili üniversitelere başvurmaları zorunludur. Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir. Elektronik kayıt yapan adaylar, üniversiteleri tarafından duyurulan belgelere ve tarihe göre işlem yapacaklardır.


​​
​​​​​

  • ​📍 ​Zorunlu ve İsteğe Bağlı İngilizce Hazırlık Hakkında​​​​​
​İngilizce programlara yerleşen ve isteğe bağlı İngilizce Hazırlık okumak isteyen, e-Devlet üzerinden veya bireysel olarak kayıt yaptıran tüm öğrenciler Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Muafiyet Koşulları ve Sınavları Bilgilendirmesi ve yeterlilik sınavı detaylarını aşağıda yer alan linkten öğrenebilirler.​


Kayıt Yeri

e-Devlet Kayıtları
👇​
www.turkiye.gov.tr adresindeki “e-Hizmetler" bölümü altında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı" bölümünden​

Kayıt Tarihleri

27 – 29 Eylül 2023

 

​e-Devlet üzerinden yapılacak kayıtlarda,  öğrencilerin yerleşme bilgileri ÖSYM verilerine göre doğrudan e-Devlet'e yansıyacak olup;

  • Asker Alma Dairesi, Askerlik Durumu Bilgisi
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Lise Mezuniyet Durumu bilgileri kayıt ekranında yer alacaktır.

Milli Eğitim Bakanlığı Lise Mezuniyet Durumu bilgisi alınamayan öğrenciler e-Devlet üzerinden kayıt yapamayacaktır. Bu durumdaki öğrencilerin, yukarıda belirtilen kayıt tarihlerinde Üniversitemize bireysel olarak gelip kayıt olmaları gerekmektedir.

e-Devlet üzerinden kayıt işleminiz tamamlandığında, YKS başvurusunda vermiş olduğunuz cep telefonuna “Kaydınız Başarı ile Tamamlanmıştır. Ayrıntılı bilgi için https://halic.edu.tr web adresini ziyaret ediniz." şeklinde kısa mesaj gelecektir. Bu kısa mesaj kaydınızın tamamlandığı anlamına gelmektedir.

e-Devlet üzerinden kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkodlu belgenin çıktısını alarak saklamalıdır. e-Kayıt işlemleri aynı günün sonunda onaylanacak olup, bir sonraki gün e-Devlet üzerinden Öğrenci Belgesi alınabilecektir.​


​​Bireysel Olarak Yapılacak Kayıtlar
Kayıt Tarihleri

🗓️ 27 Eylül-0​3 Ekim 2023
(30 Eylül Cumartesi-1 Ekim Pazar günleri banka işlemleri olmadığından dolayı kayıt alınmayacaktır.)

Bireysel olarak yapılacak kayıtlar 27 Eylül 2023 - 3 Ekim 2023 tarihleri ve 09:00-16:00 saatleri arasında Üniversitemiz 5. Levent Kampüsü 9. Blok'ta yapılacaktır. Kayıt için öğrencilerin bizzat ya da noter onaylı vekil tayin ettiği kişilerin gelmesi gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmamaktadır.

Belirtilen tarihlerde kayıt yaptırmayanlar, kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır.​

  • ​​​​​Lise Diploması​​​​​

Mezun olunan ortaöğretim kurumundan alınan diplomanın aslı veya noter olaylı örneği. Diploması kayıp olanların mezun oldukları ortaöğretim kurumundan aldıkları mezuniyet belgesinin aslı.

Not: Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz. Diplomanın aslı kayıt görevlisi tarafından görüldükten sonra kopyası alınacak ve diplomanın aslı öğrenciye teslim edilecektir.

Önemli: Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 29 Aralık 2023 Cuma günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2024 Çarşamba günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.​​

  • ​​​​​Kimlik Kartı​​​​​
​Aslı kayıt görevlisine ibraz edilecektir.​​
  • ​​​​​Askerlik Durum/ Tecil Belgesi
Milli Savunma Bakanlığı Sorgulama Sistemince, Askerlik Şubesine yönlendirilenlerden askerlik çağına gelmiş öğrenciler için ilgili askerlik şubesinden alınacak “Bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına" dair belge​​
  • ​​​​​YKS Yerleştirme Sonuç ve Puan Belgesi​​​​​
​ÖSYM internet sayfasından alınacaktır.

Önemli: Eksik belge ile kayıt yapılmayacak olup, belgelerinde tahrifat olanların kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilecektir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıranlar hakkında ise gerekli yasal işlemler yapılmaktadır.                                                                                           

Önemli: Başka bir yükseköğretim kurumunda kaydı bulunan öğrencilerin aynı anda eş düzey iki programda (önlisans/önlisans veya lisans/lisans) kaydı bulunamayacağından, üniversitemize kayıt yaptırmak için kaydının bulunduğu yükseköğretim kurumundan kaydını sildirmesi gerekmektedir.​​

  • ​​​​​ÖSYM Burs ve İndirimleri Dışında Burs Hak Eden Öğrencilerin Getirmesi Gereken E​vraklar​​​​​​
  • Tercih Bursu: ÖSYM sistemi üzerinden güncel tercih listesi
  • Anlaşmalı Kurumlar İndirimi:

Final Eğitim Kurumları, Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Eğitim Kurumları, Sınav Eğitim Kurumları, Okyanus Koleji, Açı Eğitim Kurumları, Birey Eğitim Kurumları, Çözüm Eğitim Kurumları ve Limit Eğitim Kurumları, 2022 yada 2023 yılında mezun olduğuna dair yazı ya da diploma fotokopisi

Not: Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Mezunları için sistem üzerinden kontrol edilecektir.

  • Uluslararası Diploma İndirimi: İngilizce IB, Abitur, Matura, Fransızca IB ve Bakalorya, Maturita programına ait lise mezuniyet belgesi
  • Haliç'in Yetenekleri İndirimi: Haliç'in Yetenekleri bursuna başvuran adayların listelerde bulunması yeterlidir.
  • Kardeş İndirimi: Üniversitemizde eğitimi devam eden kardeşinizin kimlik fotokopisi
  • Personel İndirimi: Personelin kimlik fotokopisi
  • Sporcu İndirimi: Beden eğitimi ve Spor Yüksekokulu tarafından açıklanan listelerde bulunması yeterlidir.
  • Şehit, Gazi İndirimi: Şehit veya Gazi yakını olduğuna dair belge (Yakınlık derecesinin belgede belirtilmesi gerekmektedir.)
  • Engelli İndirimi: Engel durumunu belgelendirmesi gerekir (Engel Durum Yüzdesi bulunan belge)

  • Vakıfbank ya da Denizbank ile taksitlendirme yapabilmek için veli ile gelinmesi gerekmektedir. (Kayıt işlemi üniversitede yapılacaktır.)
  • Eğitim ücretinin tamamı peşin ya da kredi kartı ile ödendiği takdirde velinin gelmesine gerek yoktur.

Banka Kanalı ile Ödeme ve Taksitlendirme

Önlisans ve lisans programlarının 2023-2024 Akademik Yılı öğrenim ücretlerini taksitli ödemek isteyen öğrencilerimiz; Vakıfbank ve Denizbank taksitlendirme sistemi üzerinden ödemelerini yapabilirler.​

2023-2024 Eğitim Öğretim Ücreti;

Önlisans ve lisans programları için; %15'i peşin kalanı 8 eşit taksit olacak şekilde ödeme planı oluşturulacaktır.

Kredi Kartları ile Ödeme ve Taksitlendirme

2023-2024 Akademik Yılı Öğrenim Yılı Öğrenim ücretinin tamamını veya peşinat kısmını üniversitemiz bankolarından tüm kredi kartlarınız ile ödeyebilirsiniz.

Kredi kartı ile yapılacak taksitli ödemeler aşağıdaki kartlar ile yapılabilmektedir.

  • Halkbank Paraf Kredi kartı ile 8 taksit *
  • Ziraat Bankası Bankkart Combo kredi kartı ile 8 taksit *
  • QNB Finansbank Cardfinans kredi kartı ile 8 taksit *
  • İş Bankası Maximum kredi kartı ile 8 taksit *
  • HSBC Advantage kredi kartı ile 8 taksit *
  • Garanti Bankası ve Denizbank Bonus kredi kartı ile 8 taksit *
  • Akbank Axess kredi kartı ile 8 taksit *
  • Vakıfbank World kredi kartı ile 8 taksit *
  • Yapı Kredi kredi kartı ile 6 taksit *
(*) Tüm banka kredi kartları işlemleri Sanal POS ile gerçekleşecektir.

Ödeme İşlemlerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

➜Taksitlendirme işlemlerinde senet veya elden taksit uygulaması olmayacaktır. Taksitlendirme işlemleri anlaşmalı olduğumuz bankaların ödeme sistemleri üzerinden veya kredi kartı ile yapılmaktadır.

➜Kredi kartı ve taksitli işlemlerde taksitlendirme sayısına göre vade farkı yansıtılacaktır.

➜İşlemlerinizde herhangi bir aksaklık yaşanmaması adına lütfen ATM kullanmayınız.

➜EFT ile yapılacak işlemlerde Alıcı Adı olarak “Haliç Üniversitesi" yazılması gerekmektedir.

➜Yapacağınız tüm ödeme işlemlerinizde lütfen Öğrenci Adı, Soyadı, T.C Kimlik Numarası yazınız.

➜Peşin ödemelerde %5 indirim uygulanır.

➜Kredi kartına tek çekim şeklinde yapılan ödemelerle de peşin ödeme indiriminden yararlanılabilir.

➜Eğitim ücretinin tamamı peşin ya da kredi kartı ile ödendiği takdirde velinin gelmesine gerek yoktur.

Denizbank Tarafından OTS İçin Talep Edilen Gelir Belgeleri

  • İşlem yapacak kişinin kimliği

Vakıfbank Tarafından OTS İçin Talep Edilen Gelir Belgeleri

  • ​​​​​Banka Maaş Müşterileri için;​​​​​

Kamu Çalışanı ise: Kurum Kimliği

Özel Sektör için: E-Devletten alınacak SGK Hizmet Dökümü

Emekli ise: Sadece kimliğiyle gelmesi yeterli

  • ​​​​​Banka Maaş Müşterisi Olmayanlar için;​​​​​
Kamu Çalışanı ise: e-Devlet'ten e-Bordro Dökümü, Kurum Kimliği

Özel Sektör için: İşyerinden alınmış ıslak imzalı kaşeli maaş bordrosu, SGK Hizmet Dökümü

Emekli ise: E-Devletten alınan Barkodlu Emekli Aylık Bilgisi

  • ​​​​​İşyeri Sahibi veya Firma Ortağı Müşterilerimiz için;​​​​​
Vergi Levhası (Son 2 yıl matrahlı olması gerekli)

Gelir Beyannameleri , Firma Ortağı ise Ticaret Sicil Gazetesi 

  • ​​​​​Ödemeye İlişkin Düzenlenecek Belgeler​​​​​

Eğitim ücretine ilişkin faturalar toplam eğitim dönemi dikkate alınarak aylık olarak e-Fatura/e-Arşiv şeklinde elektronik ortamda düzenlenmektedir. Hizmet bedelinin kısmen veya tamamen peşin tahsil edilmesi, faturaların düzenlenmesine etki etmemekte olup, hizmetin dönemsel olarak tamamlanması faturalamada dikkate alınmaktadır.

Kayıt esnasında tüm öğrencilerden ​ ​hazırlık sınıfı zorunlu olan bölümler ve isteğe bağlı hazırlık için İngilizce Hazırlık Programı ücreti tahsil edilir. İngilizce Yeterlik Sınavı'nı başarıyla geçen ve 1. sınıfa başlayan öğrencilerden bölüm ücreti ve İngilizce Hazırlık Programı ücreti arasındaki fark tahsil/iade edilir.

​2023-2024 Güz Dönemi Derslerin Başlangıcı​
2 Ekim 2023 Pazartesi
İngilizce Hazırlık Programı hariç tüm birinci sınıf öğrencilerinin, Akademik takvimde belirtilen ders kayıt tarihlerinde Öğrenci Bilgi Sistemi'ne (OBS) girerek ders kayıt işlemlerini yapması gerekmektedir.​

Akademik Takvim için tıklayınız.​

Yurt detayları için tıklayınız.​

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılının başlaması ile birlikte, öğrencilerimiz İndirimli (Öğrenci) İstanbul kartlarını İstanbulkart Başvuru Merkezlerinden ve istanbulkart.istanbul​ web adresimizden alabilmektedirler.

İstanbulkart'ınızı adresine isteyebilir ya da kargo bedeli ödemeden üniversitemizden teslim alabilirsiniz 🎉​

​​

  • ​​​​​📍 İzin Kayıt Dondurma Hakkında​​​​​
​Kesin kayıttan sonra, öğrenimine sağlık, askerlik, maddi ve ailevi nedenler ile devam edemeyen öğrenciler, gerekçelerini belgeleyerek en geç 20 Ekim 2023 Cuma günü mesai bitimine kadar dilekçe ile kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarına başvurabilir. İzin gerekçeleri kabul edilerek izinli sayılan öğrenciler 2023-2024 eğitim-öğretim yılının güz ve/veya bahar yarıyılında derslere devam edemezler.
  • ​​​​​📍 Ders Muafiyetleri Hakkında​​​​​
​Daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumundan alıp başarılı olunan derslerden muaf olmak isteyen öğrenciler, onaylı ders içerikleri ve transkriptleri ile en geç 06 Ekim 2023 Cuma günü mesai bitimine kadar kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Sekreterliğine başvurulması gerekmektedir.