Dekanın Mesajı | İşletme Fakültesi

​Bilgi toplumunun gerektirdiği nitelikteki insan kaynağının ana mecrası olan üniversite kurumunun eğitim ve araştırma faaliyetleri yoluyla ekonomik büyümeye ve toplumsal gelişmeye pozitif etkisini güçlendirmek için, üniversitede organizasyonel ve işlevsel yeniden yapılandırma çabaları son çeyrek yüzyılda giderek artmıştır. Günümüzde Anglo-Sakson ve Uzak Doğu ülkeleri, bu çerçevede en başarılı üniversite örneklerine sahipken; ülkesine göre önemli farklılaşma göstermekle birlikte, Avrupa üniversiteleri ikinci sırada performansa sahiptir. Türkiye'nin Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı ve Avrupa Araştırma Alanındaki reformları uygulaması opsiyonel bir tercih değildir; aksine, Avrupa Birliği üyeliğine aday olması ve Avrupa Konseyi Kültür Konvansiyonunu ilk imzalayan ülkelerden biri olması nedenleriyle bir yükümlülüktür. Yeni nesil bir üniversite için, Avrupa üniversite ve araştırma reformları gündemiyle uyumlu bir organizasyon ve işletim modeli kaçınılmazdır.

Dijital üniversite ve dijital kampüs kavramlarının en etkili uygulama alanı bulacakları çerçeveler Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0'dır. Yeni nesil üniversite modelinin Yükseköğretim Kurulu'nun tematik ve bölgesel kalkınma odaklı üniversite vizyonu ile uyumluluğu, ulusal önceliklere sinerji katmak bakımından da önemlidir. Yeni nesil üniversite modelinde, organizasyonel ve işlevsel konfigürasyon bakımından birçok yeniliğin öne çıktığı söylenebilir:

  1. Yeni nesil üniversitenin eğitim, araştırma ve toplumsal hizmet misyonu ile mezun profili.
  2. Politika geliştirme ve uygulama ofisleri.
  3. Üniversite ekosistemi istişare ve yönlendirme kurulu ve diğer komiteler ve kurullar yoluyla başta öğrenciler ve iş yaşamındaki mezunlar olmak üzere paydaşların karar alma, uygulama ve geri besleme süreçlerine etkili katılımı.
  4. Konsept dersler ve markalı dersler yoluyla iş başında öğrenme, öğrenme mecralarının çeşitlendirilmesi ve öğrenmelerin uygulama bazlı hale getirilmesi.
  5. Önceki öğrenmelerin tanınması ve yaygınlaştırılması.
  6. Ortak eğitim (CO-OP) modeli ve çözüm ortaklıkları.
  7. Avrupa ve Türkiye Yeterlilikler Çerçeveleri ile meslek standartlarının müfredatlarda ve mezun profillerinde girdi ve ölçüt alınması.

Haliç Üniversitesi, ismi, lokasyonu ve vakıf üniversitesi olmasının getirdiği esneklik sayesinde yeni nesil üniversite olma potansiyeli yüksek bir kurumdur. “Uygulama Bazlı ve Yetkinlik Odaklı Yeni Nesil Üniversite" dijital ve girişimci üniversiteler için uygun bir mottodur. İşletme Fakültesi mezunlarının Türkiye ulusal çerçevelerinde ve meslek standartlarında öngörüldüğü seviyelerde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibi olarak mezun olmaları temel önceliğimiz olacaktır.

Prof. Dr. Metin TOPRAK

Dekan