Duyurular

LİSANS - ÖNLİSANS ADAY ÖĞRENCİ

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı YKS Ek Yerleştirme Kayıt Duyurusu

22.09.2022

Değerli Öğrencimiz,

2022 Yükseköğretim Kurumu Sınavı (YKS) sonucuna göre üniversitemize kayıt hakkı kazanmış bulunmaktasınız. Üniversitemizi tercih ettiğiniz için teşekkür eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz. Üniversitemizdeki kayıt süreci ile ilgili bilgileri sizinle aşağıdaki gibi paylaşmak isteriz.

Kayıt Tarihleri ve Kayıt Yeri


E-Devlet Kayıtları

www.turkiye.gov.tr adresindeki “e-hizmetler” bölümü altında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” bölümünden
 

25 - 28 Eylül 2022

Şahsi Olarak Yapılacak Kayıtlar

26 - 30 Eylül 2022

Önemli: Sadece tam burslu kontenjanlara yerleşerek kayıt hakkı kazanan öğrenciler kayıtlarını e-Devlet üzerinden yapabilir. e-Devlet üzerinden kayıt yaptıracak öğrencilerin e-Devlet şifreleri yoksa PTT şubelerinden şifrelerini almaları gerekmektedir.

Kayıt Yeri ve Saati: Haliç Üniversitesi 5. Levent Yerleşkesi, saat 09:00-17:00

Düzey Belirleme Sınavı

3 Ekim 2022, saat 11:00

İngilizce Yeterlilik Sınavı

5 Ekim 2022 Çarşamba (yazılı), saat 10:00, 5. Levent Yerleşkesi 2. Blok

6 Ekim 2022 Perşembe (sözlü), saat 10:00, 5. Levent Yerleşkesi 2. Blok


Elektronik Kayıt (E-Kayıt)

e-Devlet üzerinden yapılacak kayıtlarda,  öğrencilerin yerleşme bilgileri ÖSYM verilerine göre doğrudan e-Devlet’e yansıyacak olup;

  • Asker Alma Dairesi, Askerlik Durumu Bilgisi
  • Önlisans Mezuniyeti

bilgileri kayıt ekranında yer alacaktır.

Önlisans mezuniyeti olmayan öğrenciler e-Devlet üzerinden kayıt yapamayacaktır. Bu durumdaki öğrencilerin, yukarıda belirtilen kayıt tarihlerinde üniversitemize şahsen gelip kayıt olmaları gerekmektedir.

Önemli: Üniversitemize kayıt hakkı kazanan ancak önlisans programından mezun olamayan; staj veya tek ders sınava girecek öğrencilerin belirtilen tarihlerinde üniversitemize kayıtları şartlı olarak yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi başına kadar üniversitemize ibraz etmeleri halinde kayıtları asil olacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin kayıtları silinecektir.


e-Devlet üzerinden kayıt işleminiz tamamlandığında, YKS başvurusunda vermiş olduğunuz cep telefonuna “Kaydınız Başarı ile Tamamlanmıştır. Ayrıntılı bilgi için https://halic.edu.tr web adresini ziyaret ediniz.” şeklinde kısa mesaj gelecektir. Bu kısa mesaj kaydınızın tamamlandığı anlamına gelmektedir.

e-Devlet üzerinden kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkodlu belgenin çıktısını alarak saklamalıdır. e-Kayıt işlemleri aynı günün sonunda onaylanacak olup, bir sonraki gün e-Devlet üzerinden Öğrenci Belgesi alınabilecektir.

Kayıt işlemini e-Devlet üzerinden yapan öğrenciler aşağıda belirtilen kayıt belgelerini eğitim öğretimin başladığı en geç 7 Ekim 2022 Cuma gününe kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim etmek zorundadır.


Şahsi Olarak Yapılacak Kayıtlar

Şahsen yapılacak kayıtlar 26 - 30 Eylül 2022 tarihleri ve 09:00-17:00 saatleri arasında üniversitemiz 5. Levent yerleşkesinde yapılacaktır. Kayıt için öğrencilerin bizzat ya da noter onaylı vekil tayin ettiği kişilerin gelmesi gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmamaktadır.

Belirtilen tarihlerde kayıt yaptırmayanlar, kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır.


Kayıt Belgeleri

1. Önlisans Diploması

Mezun olunan yükseköğretim kurumundan alınan diplomanın aslı veya noter olaylı örneği.

Önemli: Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz. Diplomanın aslı kayıt görevlisi tarafından görüldükten sonra kopyası alınacak ve diplomanın aslı öğrenciye teslim edilecektir.
Önemli: Üniversitemize kayıt hakkı kazanan ancak; staj veya tek ders sınavına girecek öğrencilerin belirtilen tarihlerinde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, en geç 2022-2023 Akademik Yılı Bahar Dönemi başına kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde asil kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin kayıtları silinecektir.


2. Kimlik Kartı

Aslı kayıt görevlisine ibraz edilecektir.

3. Fotoğraf

2 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf. Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.

4. Askerlik Durum/Tecil Belgesi

Milli Savunma Bakanlığı Sorgulama Sistemince, askerlik şubesine yönlendirilenlerden askerlik çağına gelmiş öğrenciler için ilgili askerlik şubesinden alınacak “Bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına” dair belge.

5. YKS Puan Dökümü ve Yerleştirme Sonuç Belgesi

ÖSYM internet sayfasından alınacaktır.

Önemli: Eksik belge ile kayıt yapılmayacak olup, belgelerinde tahrifat olanların kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilecektir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıranlar hakkında ise gerekli yasal işlemler yapılmaktadır.                                                                                           
Önemli: Başka bir yükseköğretim kurumunda kaydı bulunan öğrencilerin aynı anda eş düzey iki programda (önlisans/önlisans veya lisans/lisans) kaydı bulunamayacağından, üniversitemize kayıt yaptırmak için kaydının bulunduğu yükseköğretim kurumundan kaydını sildirmesi gerekmektedir.


6. ÖSYM burs ve indirimleri dışında burs hak eden öğrencilerin getirmesi gereken evraklar;

  • Tercih Bursu: ÖSYM sistemi üzerinden güncel tercih listesi
  • Anlaşmalı Kurumlar İndirimi: Final Eğitim Kurumları, İTÜ ETA Vakfı Doğa Koleji, Okyanus Kolejleri Açı Eğitim Kurumları, Birey Eğitim Kurumları ve Vatan Eğitim Kurumları'ndan mezun olduğuna dair yazı ya da diploma fotokopisi (Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Mezunları için sistem üzerinden kontrol edilecektir.)
  • Uluslararası Diploma İndirimi: Uluslararası diploma
  • Haliç’in Yetenekleri İndirimi: Haliç’in yetenekleri bursuna başvuran adayların listelerde bulunması yeterlidir.
  • Kardeş İndirimi: Üniversitemizde eğitimi devam eden kardeşinizin kimlik fotokopisi
  • Personel İndirimi: Personelin kimlik fotokopisi
  • Sporcu İndirimi: Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu tarafından açıklanan listelerde bulunması yeterlidir.
  • Şehit, Gazi İndirimi: Şehit veya Gazi yakını olduğuna dair belge
  • Engelli İndirimi: Engel durumunu belgelendirmesi gerekir (Engel durum yüzdesi bulunan belge)

Mali Kayıt İşlemleri

  • Vakıfbank ya da Denizbank ile taksitlendirme yapabilmek için veli ile gelinmesi gerekmektedir (Kayıt işlemi üniversitede yapılacaktır).
  • Eğitim ücretinin tamamı peşin ya da kredi kartı ile ödendiği takdirde velinin gelmesine gerek yoktur.

Banka Kanalı ile Ödeme ve Taksitlendirme

Önlisans ve lisans programlarının 2022-2023 Akademik Yılı öğrenim ücretlerini taksitli ödemek isteyen öğrencilerimiz; Vakıfbank ve Denizbank taksitlendirme sistemi üzerinden ödemelerini yapabilirler.

2022-2023 Eğitim Öğretim Ücretleri
Önlisans ve lisans programları için; %15’i peşin kalanı 8 eşit taksit olacak şekilde ödeme planı oluşturulacaktır.


Kredi Kartları ile Ödeme ve Taksitlendirme

2022-2023 Akademik Yılı Öğrenim Yılı Öğrenim ücretinin tamamını veya peşinat kısmını üniversitemiz bankolarından tüm kredi kartlarınız ile ödeyebilirsiniz.

Kredi kartı ile yapılacak taksitli ödemeler aşağıdaki kartlar ile yapılabilmektedir.

  • Halkbank Paraf kredi kartı ile 8 taksit
  • Ziraat Bankası Bankkart Combo kredi kartı ile 8 taksit
  • QNB Finansbank Cardfinans kredi kartı ile 8 taksit
  • İş Bankası Maximum kredi kartı ile 8 taksit
  • HSBC Advantage kredi kartı ile 8 taksit
  • Garanti Bankası ve Denizbank Bonus kredi kartı ile 8 taksit
  • Akbank Axess kredi kartı ile 8 taksit
  • Yapı Kredi ve Vakıfbank World kredi kartı ile 8 taksit

Ödeme İşlemlerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Taksitlendirme işlemlerinde senet veya elden taksit uygulaması olmayacaktır. Taksitlendirme işlemleri anlaşmalı olduğumuz bankaların ödeme sistemleri üzerinden veya kredi kartı ile yapılmaktadır.

İşlemlerinizde herhangi bir aksaklık yaşanmaması adına lütfen ATM kullanmayınız.

EFT ile yapılacak işlemlerde Alıcı Adı olarak “Haliç Üniversitesi” yazılması gerekmektedir.

Yapacağınız tüm ödeme işlemlerinizde lütfen öğrenci adı, soyadı, T.C kimlik numarası yazınız.

Peşin ödemelerde %5 indirim uygulanır.

Kredi kartına tek çekim şeklinde yapılan ödemelerle de peşin ödeme indiriminden yararlanılabilir.

Eğitim ücretinin tamamı peşin ya da kredi kartı ile ödendiği takdirde velinin gelmesine gerek yoktur.


T.C. Haliç Üniversitesi Banka Bilgileri

DENİZBANK
Hesap Adı: Haliç Üniversitesi
IBAN: TR93 0013 4000 0026 5447 3000 85
Açıklama: Öğrenci Adı-Soyadı, TC Kimlik Numarası

VAKIFBANK
Hesap Adı: Haliç Üniversitesi
IBAN: TR41 0001 5001 5800 7309 0338 85
Açıklama: Öğrenci Adı-Soyadı, TC Kimlik Numarası

Denizbank Tarafından OTS için Talep Edilen Gelir Belgeleri

  • İşlem yapacak kişinin kimliği

Vakıfbank Tarafından OTS için Talep Edilen Gelir Belgeleri

  • İşlem yapacak kişinin kimliği

Halkbank Tarafından Kredi Kartı Limit Tahsisi için Talep Edilen Gelir Belgeleri

Halkbank üzerinden Maaş alan Kamu/Özel Sektör Maaş Müşterileri için:

  • Kimlik,  SGK Dökümü (E-Devlet)

Halkbank Maaş Müşterisi Olmayan Çalışanlar için;

  • Kamu Çalışanı İse: E-Devlet'ten E-Bordro Dökümü, Kurum Kimliği
  • Özel Sektör İçin: İşyerinden alınmış ıslak imzalı kaşeli maaş bordrosu, SGK Hizmet Dökümü
  • Emekli ise: E-Devlet'ten alınan Barkodlu Emekli Aylık Bilgisi

İşyeri Sahibi veya Firma Ortağı Müşterilerimiz için ;

  • Vergi Levhası (Son 2 yıl Matrahlı Olması Gerekli)
  • Gelir Beyannameleri ve Mizan, Firma Ortağı ise Ticaret Sicil Gazetesi

Eğitim-Öğretim Tarihleri

2022-2023 Güz Dönemi Derslerin Başlangıcı

3 Ekim 2022

İngilizce Hazırlık Programı hariç tüm birinci sınıf öğrencilerinin, belirtilen ders kayıt tarihlerinde Öğrenci Bilgi Sistemi’ne (OBS) girerek ders kayıt işlemlerini yapması gerekmektedir.


Öğrenci Bilgi Sistemi'ne (OBS) Giriş

1. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS), öğrenciye ait kişisel ve akademik bilgilerin yer aldığı otomasyon sistemidir. Sisteme https://obs.halic.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresinden erişebilirsiniz.

2. OBS’ye ilk giriş standart olarak aşağıda verilen bilgilerle yapılır;

Kullanıcı Adı: Öğrenci Numaranız  (Öğrenci Numaranızı öğrenmek için tıklayınız.)
Şifre: “Şifremi Unuttum” seçeneği tıklanarak yeni şifre oluşturulur.

3. OBS’ye giriş yaptıktan sonra güncelleme yapmanız gereken form ekranı açılacaktır. Formdaki tüm zorunlu alanları doldurmanız gerekmektedir. Ayrıca, OBS’ye fotoğrafınızı yüklemek için; Kullanıcı İşlemleri - Fotoğraf Güncelle kısmından arkası beyaz fonda çekilmiş, yüzünüzün belirgin ve önden çekilmiş fotoğrafınızı yüklemeli ve Özlük Bilgileri - İletişim Bilgileri kısmından bilgilerinizi güncellemelisiniz.

Önemli: Fotoğrafları belirtilen formata uymayan öğrencilerin fotoğraf güncelleme onayları verilmeyecektir.

İzin / Kayıt Dondurma Hakkında

Kesin kayıttan sonra, öğrenimine sağlık, askerlik, maddi ve ailevi nedenler ile devam edemeyen öğrenciler, gerekçelerini belgeleyerek en geç 22 Ekim 2022 Cumartesi günü mesai bitimine kadar dilekçe ile kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarına başvurabilir. İzin gerekçeleri kabul edilerek izinli sayılan öğrenciler 2022-2023 eğitim-öğretim yılının güz ve/veya bahar yarıyılında derslere devam edemezler.

Ders Muafiyetleri Hakkında

Daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumundan alıp başarılı olunan derslerden muaf olmak isteyen öğrenciler, onaylı ders içerikleri ve transkriptleri ile en geç 8 Ekim Cumartesi mesai bitimine kadar kayıtlı oldukları Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Sekreterliğine başvurulması gerekmektedir.