Duyurular
Üniversitemize 2016-2017 yılında ÖSYM sonucu ile kazanan Öğrencilerimizin Dikkatine!“
Eklenme Tarihi : 11.08.2016

HOŞGELDİN HALİÇ’Lİ

ÜNİVERSİTEYE KAYIT

Üniversitemize ÖSYM tarafından yerleştirmesi yapılan öğrenci adaylarının kayıtlarının kesinleşmesi ve haklarının saklı kalabilmesi için ÖSYM’nin belirtmiş olduğu tarihleri arasında sabah 09.00 ile akşam 17.00 saatlerinde öğrenim ücretlerini ödeyerek ve kayıt için istenilen belgelerle birlikte Üniversitemize gelerek şahsen ya da vekili (Vekâletnamenin Noterlikçe düzenlenmiş olması gerekmektedir.) aracılığıyla kesin kayıt yaptırmak üzere Üniversitenin Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne başvurur. ÖSYM’nin belirtmiş olduğu tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

Kayıt Tarihleri ve Kayıt Adresi

Üniversitemize kayıtlar, ÖSYM’nin belirtmiş olduğu tarihlerde 6-9 Eylül 2016 arasında ve 09.00 – 17.00 saatleri arasında Sütlüce Kampüsümüzde (Sütlüce Mah. İmrahor Sok. No: 86 Beyoğlu / İstanbul) alınacaktır.

​Sütlüce Mah. İmrahor Sok. No: 86 Beyoğlu / İstanbul

 

Kayıt İçin İstenen ve Teslim Edilmesi Gereken Belgeler

  • Nüfus cüzdanının fotokopisi (aslını ibraz ederek)
  • ÖSYM sınav sonuç belgesi (internet çıktısı) 
  • Lise diploması aslı ve fotokopisi (veya geçici mezuniyet belgesi aslı) 
  • Askerlik Durum Belgesi (1996 ve daha önce doğumlu erkek öğrenciler için) 
  • 6 Adet vesikalık fotoğraf (4.5x6 ebadında, son 6 ay içinde önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır. Renkli fotokopi veya polaroid fotoğraf geçerli değildir.)
  • Sağlık Raporu sadece İlk ve Acil Yardım Programı için gerekli olup, aşağıdaki özelliklerde olmalıdır.

Bu programa alınacak öğrencilerin, devlet hastanelerinden veya üniversite hastanelerinden, sürücü belgesi almaya engel olmayan bir beden yapısı ve ruh sağlığına sahip olduklarını belgeleyen rapor almaları (Öğrencinin boy ve kilosunun sağlık kurulu raporunda belirtilmesi gerekmektedir.), program gereği 2. sınıfta araç kullanmalarının zorunlu olması sebebiyle kayıt tarihinde 17 yaşını tamamlamış olmaları; erkek öğrencilerde 1.65 m’den, kız öğrencilerde 1.60 m’den kısa olmamak, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlığında olmak; kurtarma ve taşıma işlerinde iki kişilik bir ekipte çalışırken sedyedeki bir hastayı ekip arkadaşı ile birlikte taşıyabilecek beden ve fizik yeterliliğine sahip olmaları gerekmektedir. bk. 233
(http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/LYS/TERCIH/OSYSKONTKILAVUZU29072016.pdf)

  • Yurt dışından alınmış diplomalar için ek olarak: Lise diplomasının noter tasdikli Türkçe tercümesi. 
  • Lise diplomasının Türk liselerinden alınan diplomalara denk olduğunu gösteren TC Milli Eğitim Bakanlığı’ndan veya yurt dışındaki Türkiye Büyükelçiliklerinden alınan diploma denklik belgesi.
Eksik evrak ile kesinlikle kayıt alınmayacaktır.

Üniversitemize teslim edilecek tüm belgelerin bir kopyasını ileride ihtiyacınız olabileceği için kendinizde saklamanızı öneriyoruz. Kaydınızın tamamlanmış olması için istenen tüm kayıt belgelerini teslim etmiş olmanız ve ücret ödemenizi yapmış olmanız gerekmektedir.

Kayıt İle İlgili Önemli Bilgiler
  • Adayların kayıt için bizzat başvurmaları veya vekil (Vekâletnamenin Noterlikçe düzenlenmiş olması gerekmektedir.) tayin ettiği kişilerin bizzat başvurmaları gerekmektedir. 
  • Posta yolu ile kayıt yapılmaz. 
  • Eksik evrak ile kayıt yapılmaz. 
  • Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. 

Öğrenim Ücretleri ve Ödemeler
  • Üniversiteye kayıt yaptırmak ve dönem başlarında kayıt yenilemek için öğrencilerin bursluluk durumlarına göre ödemekle yükümlü oldukları öğrenim ücretlerini ÖSYM tarafından ilan edilen süreler içinde ödemeleri şarttır.
  • Ücretler kayıt esnasında peşin veya  ¼’ü nakit ödenmek şartı ile geri kalanı 8 eşit taksitle ödenebilir. 
  • Taksitlendirme işlemleri için gelir beyanında bulunabilecek bir kişinin mutlaka yanınızda olması gerekmektedir.
  • Ödemeleri yapacak kişinin bizzat başvurmaları veya vekil (Vekâletnamenin Noterlikçe düzenlenmiş olması gerekmektedir.) tayin ettiği kişilerin bizzat başvurmaları gerekmektedir.  Vekâletname örneği için tıklayınız.
  • Eğitim öğretim ücretleri için; http://www.halic.edu.tr/tr/ogrenci-isleri/ogrenim-ucretleri

ÖĞRENCİ BİLGİ VE BELGELERİ

Otomasyon

Öğrenciler, bireysel şifreleri ile Üniversitenin Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden akademik ve kişisel bilgilerine erişebilirler. Ebeveynler çocukları ile kurmuş oldukları şeffaf iletişim ile bu bilgileri doğrudan kendilerinden edinebilirler. Öğrencilerimiz; öğrenci otomasyon sistemine TC Kimlik numaraları ile giriş yapabilirler.

Otomasyon işlemleri için; http://ogr.halic.edu.tr/

İletişim Bilgileri

Öğrenci Bilgi Sisteminde adres, telefon, e-posta ve acil durumda erişilebilecek kişi bilgileriniz tutulmaktadır. İkamet adresiniz için Merkezi Nüfus İdare Sistemi (MERNİS) kayıtları esas alınmaktadır. Öğrenciler, iletişim bilgilerinde oluşan değişiklikleri en kısa zamanda Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğüne bildirmekle ve gerekli güncellemeyi otomasyon sistemi üzerinden yapmakla yükümlüdürler.

Öğrenci Kimlik Kartı

Öğrenci kimlik kartınız Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından kayıt işleminizi tamamladığınızda verilecektir. Kartınızı her zaman, özellikle sınavlarda yanınızda bulundurunuz. Öğrenci kimlik kartınız, azami öğrenim süresi içinde dönem kaydının yenilenmesi ile geçerlidir. Kartın kaybedilmesi durumunda Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü’ne başvurunuz.

Öğrenci Belgesi ve Transkript (Not Döküm Belgesi),
  1. Öğrenci belgesi, Haliç Üniversitesi’nde kayıtlı olan öğrenciler için düzenlenen resmi bir belge olup düzenlendiği tarih itibariyle öğrencinin kimlik ve Üniversite kayıt bilgilerini içerir. Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü’nden, otomasyon sisteminizden, e-devlet sisteminden belgeyi temin edebilirsiniz.
  2. Transkript; öğrencilerin, Haliç Üniversitesi’nde öğrenimi süresince kayıt durumları, aldıkları dersleri, notları ile akademik başarı düzeylerini, öğrenim dilini, not sistemini ve başarı değerlendirme kriterlerini içeren bir belgedir. Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü’nden ve otomasyon sisteminizden belgeyi temin edebilirsiniz.
PASO (İndirimli Seyahat Kartı)

İ.E.T.T’nin göndermiş olduğu pasolar kayıt tarihleri süresince Üniversitemiz Öğrenci Hizmetleri direktörlüğü tarafından dağıtılır. Kurumsal olarak yapılan paso dağıtımlarını kaçıran öğrencilerin İ.E.T.T.’ye bireysel olarak başvurmaları gerekmektedir. Pasonun kaybolması durumunda yeni paso çıkarılması için İ.E.T.T. ile temasa geçilmesi gerekir.

Askerlik Sevk Tehir İşlemleri
  • Askerlik sevk tehir işlemleri 1111 Sayılı Askerlik Kanunu’na göre yapılır.
  • T.C. vatandaşı olan ve üniversitemiz programlarında tam zamanlı statüde öğrenim gören veya yeni kayıt yaptıran erkek öğrencilerin sevk tehiri işlemleri Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü tarafından yapılır ve takip edilir.
  • Lisans programları için 29 yaş üzerindeki öğrencilerin askerlik sevk tehiri hakları yoktur.
  • Askerlik çağına henüz girmemiş olan öğrencilerin askerlik tecil işlemleri, askerlik yaşına girdiklerinde Öğrenci İşleri tarafından otomatik olarak yapılır.
  • Askerliğini yapmış olan öğrencilerin “Terhis Belgesi” aslı ve fotokopisini getirmeleri yeterlidir.
  • Dört yıllık lisans programını bitirip ikinci bir lisans programında öğrenim görmek isteyen öğrencilerin askerlik görevlerini yapmadan öğrenim görmeleri yasal olarak mümkün değildir. Aynı kural ön lisans öğrencileri için de geçerlidir.
  • Üniversite’ye verdiğiniz bilgilerde daha sonra değişiklik olduğunda en kısa zamanda Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü’ne haber vermeniz gerektiğini hatırlatmak isteriz. Böylece, askerlik işlemleriniz aksatılmadan ve herhangi bir yanlış işlem olmadan yürütülebilecektir.

EĞİTİM ÖĞRETİM

Akademik takvimde kayıt, ders, sınav ve benzeri faaliyetlere ilişkin süre ve tarihler belirtilir. Tüm Üniversite yaşantınız boyunca bu takvime uymakla yükümlüsünüzdür. Akademik takvim, Üniversitemiz web sitesinde yer almaktadır.

Akademik Danışman; Öğrencinin Üniversitedeki hayatı ile ilgili problemlerinde yardımcı olmak üzere bölüm başkanlığının önerisi üzerine dekan ya da müdür tarafından bir öğretim elemanı Akademik Danışman olarak görevlendirilir. Kayıt yaptırdığınız andan mezun olana kadar ders seçimleri, eğitim-öğretim işleri, kayıt yenileme gibi işlemleri danışmanınızla yapabilirsiniz.
Devam zorunluluğu, not sistemi, ara sınav ve final sınavları, sınav sonuçlarına itiraz gibi işlemleri danışmanlarınız ile birlikte Fakültenize yapabilirsiniz.

DÖNEM VE DERS KAYIT

Kayıt Yenileme

Her dönem başında, akademik takvimde belirtilen süreler içinde, ödemekle yükümlü olduğunuz öğrenim ücretinizi ödeyerek ve derslere kayıt olarak Üniversiteye kaydınızı yenilemeniz gerekir. Eğitim-Öğretim ücretini yatırmadığınız sürece kayıt yenilemeniz tamamlanmamış olur. Belirtilen tarihlerde işlemlerinizi tamamlamadığınız sürece kayıt hakkınız olmayacaktır.
Akademik takvimde belirtilen süreler içinde kaydını yenilemeyen öğrenciler, derslere ve sınavlara katılamazlar, öğrencilik haklarını kaybederler. Ayrıca, Üniversitemiz tarafından verilen burslardan yararlanamazlar.

Ders Kayıtları

Ders kayıtları her yarıyılda akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci Otomasyon Sistemi üzerinden yapılır. Yapılan kayıt, danışman onayına gönderilir. Danışman onayına gönderilmeyen ders seçimleri geçerli değildir. Ders kayıtlanma tarihleri dışında ders kaydı yapılamaz.
Lisans / Ön Lisans Programlarında, Öğrenci Bilgi Sisteminden her öğrenci kendi kullanıcı adı ve şifresiyle sisteme girerek yapar.  Kullanıcı adı ve şifreler sizlere özeldir. Arkadaşlarınız ile lütfen paylaşmayınız.

Yönetmelikler ve Yönergeler

Haliç Üniversitesi yönetmelikleri ve yönergeleri, Üniversitemiz web sitesinde yer almaktadır. Yönetmelik ve yönergeleri takip etmek, öğrencinin sorumluluğundadır.

Ayrıntılı bilgi için:
Haliç Üniversitesi

Öğrenci Hizmetleri Direktörlüğü
Sütlüce Mah. İmrahor Sok. No: 86 Beyoğlu / İstanbul

Telefon: 0212 444 25 42 / 0212 924 24 44
E-posta: ogrencihizmetleri@halic.edu.tr